Druhý muž Velké ceny Británie Fernando Alonso rozhoduje pozadí strategických rozhodnutí Ferrari, které se týkaly volby pneumatik pro start závodu a délky stintů.
Dělalo Alonsovi, který si jako jediný z prvních 7 závodníku v cíli vybral na začátku tvrdé pneumatiky, rozhodnutí soupeřů starost? "Moc ne... ke konci se to mělo smíchat. Museli jste ty měkké nasadit na prvních 14 - 15 kol nebo na posledních 14 - 15 kol, takže celkový čas závodu na konci 52 kol vycházel podobně.
Největší obavy panovaly asi na počátku, protože s tvrdou směsí je start o něco horší. Snažili jsme se tam bránit svou pozici. Poté jsme závod víceméně kontrolovali až do posledního stintu, v němž jsme nebyli dostatečně rychlí. Mark se přiblížil a myslím, že mě velmi snadno předjel, nemohli jsme s tím nic dělat," uvedl Španěl na tiskové konferenci.
"Mark mě velmi snadno předjel, nemohli jsme s tím nic dělat"(foto: Scuderia Ferrari)
Jak velký vliv měl start z prvního místa na volbu pneumatik pro první část závodu? "Myslím, že naše rozhodnutí bylo trochu ovlivněno rychlostí, kterou jsme pozorovali ve třetím tréninku, v té troše ježdění za sucha, které se nám dostalo. Cítili jsme se jistěji na tvrdých pneumatikách, proto jsme je upřednostnili," vysvětluje Alonso.
Podle něj s tím souvisela i další výhoda: "Poté, kdyby během závodu pršelo a nasadili bychom přechodné, nemuseli byste vůbec využívat měkkou směs, takže se jednalo o lepší kombinaci možností, kterou nám tvrdá [směs] nabídla."
Co se týče kratšího druhého stintu: bylo možné jej natáhnout nebo se snažil pokrýt Webbera (přehled zastávek a stintů najdete zde)? "Myslím, že u druhého to s počtem kol bylo blízko limitu. Možná jsme mohli vydržet o několik kol déle v prvním stintu."
Zklamání Španěla netrvalo dlouho, osmnáct bodů se počítá (foto: Red Bull Racing)
Předpokládal Alonso, že mu měkké pneumatiky vydrží v dobrém stavu po celých posledních 15 kol, když mu v úvodu tvrdá směs vydržela jen stejnou vzdálenost? "Pneumatikám jsem věřil, abych byl upřímný, protože Felipe odjel první stint na měkké sadě a myslím, že na nich zvládl 14 kol. Takže 14 kol s poněkud těžším vozem v prvním stintu a my jsme měli ke konci odjet 15 kol s lehkým vozem.
Věřili jsme proto, že měkká směs bude OK, ale byla o něco pomalejší, očividně jsem se potýkal s až moc velkou nedotáčivostí. Změnilo se tedy vyvážení, což trochu zabilo výkonnost vozu a my jsme byli příliš pomalí.
Víceméně jsme věděli, že měkká bude o něco pomalejší, takže jsme si potřebovali v prvních dvou stintech na odlišných pneumatikách na Marka vyjet náskok a rozhodně jsme věděli, že se pak bude ke konci stále zmenšovat, jakmile nasadíme měkké. To, co jsme si na začátku vyjeli, ale nestačilo."
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.