Ferrari dle slov svého šéfa Stefana Domenicaliho po vítězství ve Valencii neusíná na vavřínech a upozorňuje na velké zlepšení Red Bullu. Uznává, že Scuderia se svou výkonností stále není tam, kde by chtěla, aby mohla vyhrávat kvalifikace.
"Red Bull, který jsme viděli tento víkend, je určitě z hlediska výkonnosti nejrychlejší. V závodě udržoval rychlost a byl velmi silný, na to nesmíme zapomínat," upozorňuje Domenicali na svého soupeře, přestože vítězství vyválčil Alonso.
"Víme, že [z hlediska šampionátu] našim cílem je konec listopadu, zároveň si však uvědomujeme, že o tomto víkendu dosáhli něčeho moc dobrého. Ano, měli problém se spolehlivostí, my však nejsme na takové úrovni, na které bychom z hlediska čisté výkonnosti měli," pokračuje šéf Scuderie.
"Vedeme ale šampionát a to je pro lidi [v Maranellu] velmi užitečné, protože jim to umožní pokračovat v práci s dalšími schopnostmi a nápady."
Stefano Domenicali (vlevo) s prezidentem Montezemolem sledují ve Valencii výkony svého týmu(foto: Scuderia Ferrari)
V sobotu to přitom s Ferrari moc růžově nevypadalo - oba vozy totiž vypadly ve druhé části kvalifikace, před italským týmem je proto ještě dost práce.
"Nikdy nebudeme spokojeni, dokud nebudeme znovu vyhrávat kvalifikace. Žel to je velmi důležitý prvek závodu. Bojujeme, abychom vylepšili tohle auto, dokud se nám to ale nebude dařit, nemůžeme být spokojeni," pokračuje Domenicali.
"V kvalifikaci z pohledu čisté výkonnosti teprve musíme dosáhnout nejvyšší úrovně, momentálně musíme být fér a uznat, že na ní ještě nejsme. Opravdu musíme pracovat a zůstat při zemi. Víme, že tohle je úplně jiné auto, než se kterým jsme vstoupili do sezóny.
Jsem spokojený, protože kluci zareagovali správně a s veškerým tím tlakem na mých ramenou ve všem poslechli - to je součásti hry. Snažíme se všechny doma udržet soustředěné na tu správnou práci," popisuje šéf závodního týmu Ferrari.
Video: Domenicali upozorňuje na velký pokrok Red Bullu(zdroj: Scuderia Ferrari / Youtube)
Na závěr se zastává Felipeho Massy, který byl ve Valencii klasifikován až na 16. pozici: "Felipe měl obrovskou smůlu, větší než kdokoliv jiný.
Najel na úlomky, které zničily vyvážení jeho vozu, do boxů zajel jedno kolo před výjezdem safety-caru a pak do něj vrazil Kobajaši. Nemyslím si, že by to mohlo být horší. Jsem však přesvědčený, že v Silverstone bude moci předvést svou důvěru v auto a odjede dobrý závod."
Na dotaz, jaké novinky Ferrari nasadí v Silverstone, jen diplomaticky odpověděl: "Auto neustále vyvíjíme. Pracujeme na určitých věcech, které by měly v Sivlerstone přinést dobrý výsledek."
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.