Ferrari dle slov svého šéfa Stefana Domenicaliho po vítězství ve Valencii neusíná na vavřínech a upozorňuje na velké zlepšení Red Bullu. Uznává, že Scuderia se svou výkonností stále není tam, kde by chtěla, aby mohla vyhrávat kvalifikace.
"Red Bull, který jsme viděli tento víkend, je určitě z hlediska výkonnosti nejrychlejší. V závodě udržoval rychlost a byl velmi silný, na to nesmíme zapomínat," upozorňuje Domenicali na svého soupeře, přestože vítězství vyválčil Alonso.
"Víme, že [z hlediska šampionátu] našim cílem je konec listopadu, zároveň si však uvědomujeme, že o tomto víkendu dosáhli něčeho moc dobrého. Ano, měli problém se spolehlivostí, my však nejsme na takové úrovni, na které bychom z hlediska čisté výkonnosti měli," pokračuje šéf Scuderie.
"Vedeme ale šampionát a to je pro lidi [v Maranellu] velmi užitečné, protože jim to umožní pokračovat v práci s dalšími schopnostmi a nápady."
Stefano Domenicali (vlevo) s prezidentem Montezemolem sledují ve Valencii výkony svého týmu(foto: Scuderia Ferrari)
V sobotu to přitom s Ferrari moc růžově nevypadalo - oba vozy totiž vypadly ve druhé části kvalifikace, před italským týmem je proto ještě dost práce.
"Nikdy nebudeme spokojeni, dokud nebudeme znovu vyhrávat kvalifikace. Žel to je velmi důležitý prvek závodu. Bojujeme, abychom vylepšili tohle auto, dokud se nám to ale nebude dařit, nemůžeme být spokojeni," pokračuje Domenicali.
"V kvalifikaci z pohledu čisté výkonnosti teprve musíme dosáhnout nejvyšší úrovně, momentálně musíme být fér a uznat, že na ní ještě nejsme. Opravdu musíme pracovat a zůstat při zemi. Víme, že tohle je úplně jiné auto, než se kterým jsme vstoupili do sezóny.
Jsem spokojený, protože kluci zareagovali správně a s veškerým tím tlakem na mých ramenou ve všem poslechli - to je součásti hry. Snažíme se všechny doma udržet soustředěné na tu správnou práci," popisuje šéf závodního týmu Ferrari.
Video: Domenicali upozorňuje na velký pokrok Red Bullu(zdroj: Scuderia Ferrari / Youtube)
Na závěr se zastává Felipeho Massy, který byl ve Valencii klasifikován až na 16. pozici: "Felipe měl obrovskou smůlu, větší než kdokoliv jiný.
Najel na úlomky, které zničily vyvážení jeho vozu, do boxů zajel jedno kolo před výjezdem safety-caru a pak do něj vrazil Kobajaši. Nemyslím si, že by to mohlo být horší. Jsem však přesvědčený, že v Silverstone bude moci předvést svou důvěru v auto a odjede dobrý závod."
Na dotaz, jaké novinky Ferrari nasadí v Silverstone, jen diplomaticky odpověděl: "Auto neustále vyvíjíme. Pracujeme na určitých věcech, které by měly v Sivlerstone přinést dobrý výsledek."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.