Ferrari dle slov svého šéfa Stefana Domenicaliho po vítězství ve Valencii neusíná na vavřínech a upozorňuje na velké zlepšení Red Bullu. Uznává, že Scuderia se svou výkonností stále není tam, kde by chtěla, aby mohla vyhrávat kvalifikace.
"Red Bull, který jsme viděli tento víkend, je určitě z hlediska výkonnosti nejrychlejší. V závodě udržoval rychlost a byl velmi silný, na to nesmíme zapomínat," upozorňuje Domenicali na svého soupeře, přestože vítězství vyválčil Alonso.
"Víme, že [z hlediska šampionátu] našim cílem je konec listopadu, zároveň si však uvědomujeme, že o tomto víkendu dosáhli něčeho moc dobrého. Ano, měli problém se spolehlivostí, my však nejsme na takové úrovni, na které bychom z hlediska čisté výkonnosti měli," pokračuje šéf Scuderie.
"Vedeme ale šampionát a to je pro lidi [v Maranellu] velmi užitečné, protože jim to umožní pokračovat v práci s dalšími schopnostmi a nápady."
Stefano Domenicali (vlevo) s prezidentem Montezemolem sledují ve Valencii výkony svého týmu(foto: Scuderia Ferrari)
V sobotu to přitom s Ferrari moc růžově nevypadalo - oba vozy totiž vypadly ve druhé části kvalifikace, před italským týmem je proto ještě dost práce.
"Nikdy nebudeme spokojeni, dokud nebudeme znovu vyhrávat kvalifikace. Žel to je velmi důležitý prvek závodu. Bojujeme, abychom vylepšili tohle auto, dokud se nám to ale nebude dařit, nemůžeme být spokojeni," pokračuje Domenicali.
"V kvalifikaci z pohledu čisté výkonnosti teprve musíme dosáhnout nejvyšší úrovně, momentálně musíme být fér a uznat, že na ní ještě nejsme. Opravdu musíme pracovat a zůstat při zemi. Víme, že tohle je úplně jiné auto, než se kterým jsme vstoupili do sezóny.
Jsem spokojený, protože kluci zareagovali správně a s veškerým tím tlakem na mých ramenou ve všem poslechli - to je součásti hry. Snažíme se všechny doma udržet soustředěné na tu správnou práci," popisuje šéf závodního týmu Ferrari.
Video: Domenicali upozorňuje na velký pokrok Red Bullu(zdroj: Scuderia Ferrari / Youtube)
Na závěr se zastává Felipeho Massy, který byl ve Valencii klasifikován až na 16. pozici: "Felipe měl obrovskou smůlu, větší než kdokoliv jiný.
Najel na úlomky, které zničily vyvážení jeho vozu, do boxů zajel jedno kolo před výjezdem safety-caru a pak do něj vrazil Kobajaši. Nemyslím si, že by to mohlo být horší. Jsem však přesvědčený, že v Silverstone bude moci předvést svou důvěru v auto a odjede dobrý závod."
Na dotaz, jaké novinky Ferrari nasadí v Silverstone, jen diplomaticky odpověděl: "Auto neustále vyvíjíme. Pracujeme na určitých věcech, které by měly v Sivlerstone přinést dobrý výsledek."
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce