Fernando Alonso včera po závodě přiblížil dramatické okamžiky, které včera ve Valencii předcházely jeho vítěznému dojezdu do cíle.
Na dotaz, zda neměl obavy o to, že mu v závěru odejdou pneumatiky podobně jako v Kanadě, jezdec Ferrari odpověděl: "Ne, neměl. Ony odešly. Nedělal jsem si starosti, protože bylo po nich. Odešly zhruba osm kol před koncem."
Alonso měl samozřejmě obavy, aby nepřišel o pozice, jako před 14 dny v Montrealu, proto tým žádal o učinění patřičného rozhodnutí: "Řekl jsem týmu: 'Je po nich, musíme něco udělat.' Oni mi odpověděli: 'Počkej ještě jeden sektor, protože momentálně nejsou rychlejší než ty,' vysvětloval mu jeho inženýr podobné trápení jeho nejbližších soupeřů - Hamiltona s Räikkönenem.
Pilot Ferrari sděluje, co se dělo dále: "Další sektor zajeli stejně jako já. Takže mi řekli: 'Počkej ještě jedno kolo, abychom viděli, o kolik jsou rychlejší,' ale i v dalším kole zajeli stejně rychlý čas jako my.
Bylo to pořád 'počkej ještě jedno kolo, počkej ještě další kolo,' a pak už do konce scházela jen tři kola a oni jezdili pořád stejné časy, takže jsme to dotáhli až do cíle. Ale pneumatiky byly stejně hotové jako v Kanadě, tentokrát však u všech," dodává Alonso.
Alonso chtěl ke konci zajet do boxů, kvůli pneumatikám měl obavy z opakování situace z Kanady(foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.