Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve, pro magazín Autosportu uvedl, že věří, že Michael Schumacher je letos zpět ve skvělé formě.
Kanaďan, který Němce porazil v boji o jezdecký titul v roce 1997, řekl, že věří, že pole position, které si Michael vyjel na minulém závodu v Monaku, je důkazem toho, že se konečně v týmu Mercedes a s vozem roku 2012 cítí jako doma.
"Michael si letos vede skvěle. Jezdí tak dobře, jako když byl v nejlepších letech. Celý rok předváděl zajímavé výkony, to jste mohli vidět v Monaku. Letos měl hodně smůly, ale vždycky se od toho dokáže odrazit," řekl Jacques Villeneuve pro Autosport. Kanaďan si o uplynulém víkendu v Kanadě odbyl svůj debut v roli televizního experta pro Sky Sports. Podle něj by toho Schumacher letos mohl ještě hodně ukázat, chybí mu jen rychlejší auto.
Podle Villeneuva také týmu pomohla reogranizace jeho inženýrů, která proběhla vloni v srpnu. K Mercedesu se tehdy připojil také Jock Clear, který byl inženýrem Kanaďana u týmu BAR a Williams. Ten teď pracuje pro Michaela Schumachera. "Michael letos jezdí lépe. Od doby, co je s Jockem Clearem, tak jezdí lépe. To jasně ukazuje, že zde nemůžete být sami. Potřebujete mít správného inženýra, kterému můžete věřit a který vám také rozumí."
Schumacherovi se v Kanadě (opět) moc nezadařilo foto: Mercedes AMG F1 Team
"Řízení není jen o autě, je to také o psychice. Můžete z ní hodně získat. Musíte důvěřovat autu a inženýrům. Musíte vědět, že vaši inženýři budou rozumět tomu, co po nich potřebujete. To dělá velké rozdíly. Tyto věci například Michael dobře zvládal u Benettonu a u Ferrari. A vypadá to, že s Jockem má tuto podporu znova. Teď pracuje stejně, jako pracoval za jeho vítězných dní."
Jacques také potvrdil to, co řekl Schumacher, a sice že nemohl dostat maximum z vozů roku 2010 a 2011, protože nebyly navrženy podle jeho gusta. Němec se mnohem lépe cítí v letošním W03. To dokazuje i to, že od doby jeho návratu dokázal Nica Rosberga z 39 kvalifikací porazit jen osmkrát. Letos to je zatím 4:3 pro Nica.
"Když vám nesedí auto, tak to není něco, s čím by se dalo bojovat. Můžete být nejlepším jezdcem světa, ale když vám prostě nesedí auto a řízení není až druhořadé, tak je velmi těžké dostat z něj ty poslední dvě nebo tři desetinky. Mnohem lepší je, když se auto adaptuje na vás a je jakoby součástí vašeho těla."
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.