Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve, pro magazín Autosportu uvedl, že věří, že Michael Schumacher je letos zpět ve skvělé formě.
Kanaďan, který Němce porazil v boji o jezdecký titul v roce 1997, řekl, že věří, že pole position, které si Michael vyjel na minulém závodu v Monaku, je důkazem toho, že se konečně v týmu Mercedes a s vozem roku 2012 cítí jako doma.
"Michael si letos vede skvěle. Jezdí tak dobře, jako když byl v nejlepších letech. Celý rok předváděl zajímavé výkony, to jste mohli vidět v Monaku. Letos měl hodně smůly, ale vždycky se od toho dokáže odrazit," řekl Jacques Villeneuve pro Autosport. Kanaďan si o uplynulém víkendu v Kanadě odbyl svůj debut v roli televizního experta pro Sky Sports. Podle něj by toho Schumacher letos mohl ještě hodně ukázat, chybí mu jen rychlejší auto.
Podle Villeneuva také týmu pomohla reogranizace jeho inženýrů, která proběhla vloni v srpnu. K Mercedesu se tehdy připojil také Jock Clear, který byl inženýrem Kanaďana u týmu BAR a Williams. Ten teď pracuje pro Michaela Schumachera. "Michael letos jezdí lépe. Od doby, co je s Jockem Clearem, tak jezdí lépe. To jasně ukazuje, že zde nemůžete být sami. Potřebujete mít správného inženýra, kterému můžete věřit a který vám také rozumí."
Schumacherovi se v Kanadě (opět) moc nezadařilo foto: Mercedes AMG F1 Team
"Řízení není jen o autě, je to také o psychice. Můžete z ní hodně získat. Musíte důvěřovat autu a inženýrům. Musíte vědět, že vaši inženýři budou rozumět tomu, co po nich potřebujete. To dělá velké rozdíly. Tyto věci například Michael dobře zvládal u Benettonu a u Ferrari. A vypadá to, že s Jockem má tuto podporu znova. Teď pracuje stejně, jako pracoval za jeho vítězných dní."
Jacques také potvrdil to, co řekl Schumacher, a sice že nemohl dostat maximum z vozů roku 2010 a 2011, protože nebyly navrženy podle jeho gusta. Němec se mnohem lépe cítí v letošním W03. To dokazuje i to, že od doby jeho návratu dokázal Nica Rosberga z 39 kvalifikací porazit jen osmkrát. Letos to je zatím 4:3 pro Nica.
"Když vám nesedí auto, tak to není něco, s čím by se dalo bojovat. Můžete být nejlepším jezdcem světa, ale když vám prostě nesedí auto a řízení není až druhořadé, tak je velmi těžké dostat z něj ty poslední dvě nebo tři desetinky. Mnohem lepší je, když se auto adaptuje na vás a je jakoby součástí vašeho těla."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.