Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve, pro magazín Autosportu uvedl, že věří, že Michael Schumacher je letos zpět ve skvělé formě.
Kanaďan, který Němce porazil v boji o jezdecký titul v roce 1997, řekl, že věří, že pole position, které si Michael vyjel na minulém závodu v Monaku, je důkazem toho, že se konečně v týmu Mercedes a s vozem roku 2012 cítí jako doma.
"Michael si letos vede skvěle. Jezdí tak dobře, jako když byl v nejlepších letech. Celý rok předváděl zajímavé výkony, to jste mohli vidět v Monaku. Letos měl hodně smůly, ale vždycky se od toho dokáže odrazit," řekl Jacques Villeneuve pro Autosport. Kanaďan si o uplynulém víkendu v Kanadě odbyl svůj debut v roli televizního experta pro Sky Sports. Podle něj by toho Schumacher letos mohl ještě hodně ukázat, chybí mu jen rychlejší auto.
Podle Villeneuva také týmu pomohla reogranizace jeho inženýrů, která proběhla vloni v srpnu. K Mercedesu se tehdy připojil také Jock Clear, který byl inženýrem Kanaďana u týmu BAR a Williams. Ten teď pracuje pro Michaela Schumachera. "Michael letos jezdí lépe. Od doby, co je s Jockem Clearem, tak jezdí lépe. To jasně ukazuje, že zde nemůžete být sami. Potřebujete mít správného inženýra, kterému můžete věřit a který vám také rozumí."
Schumacherovi se v Kanadě (opět) moc nezadařilo foto: Mercedes AMG F1 Team
"Řízení není jen o autě, je to také o psychice. Můžete z ní hodně získat. Musíte důvěřovat autu a inženýrům. Musíte vědět, že vaši inženýři budou rozumět tomu, co po nich potřebujete. To dělá velké rozdíly. Tyto věci například Michael dobře zvládal u Benettonu a u Ferrari. A vypadá to, že s Jockem má tuto podporu znova. Teď pracuje stejně, jako pracoval za jeho vítězných dní."
Jacques také potvrdil to, co řekl Schumacher, a sice že nemohl dostat maximum z vozů roku 2010 a 2011, protože nebyly navrženy podle jeho gusta. Němec se mnohem lépe cítí v letošním W03. To dokazuje i to, že od doby jeho návratu dokázal Nica Rosberga z 39 kvalifikací porazit jen osmkrát. Letos to je zatím 4:3 pro Nica.
"Když vám nesedí auto, tak to není něco, s čím by se dalo bojovat. Můžete být nejlepším jezdcem světa, ale když vám prostě nesedí auto a řízení není až druhořadé, tak je velmi těžké dostat z něj ty poslední dvě nebo tři desetinky. Mnohem lepší je, když se auto adaptuje na vás a je jakoby součástí vašeho těla."
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.