Fernando Alonso ke konci Velké ceny Kanady doplatil na vysokou degradaci pneumatik. Přesto po závodě tvrdí, že Ferrari zvolilo tu nejlepší strategii.
Španěl se dostal po prvních zastávkách v 19. kole ze 70 do vedení Velké ceny Kanady. A zatímco Lewis Hamilton, jenž včera létal jako urvaný z řetězu, přezouval v 51. kole podruhé a 6 kol před koncem pod vlivem okolností i Sebastian Vettel, Alonso pokračoval tvrdošíjně dále až do cíle.
Ztrácel přitom jednu pozici za druhou. Krom Hamiltona si jej podal také Romain Grosjean a Sergio Pérez, kteří vsadili také pouze na jednu zastávku, a v závěru to po pozdní zastávce zvládl ještě i Vettel.
Po závodě však Alonso strategii Ferrari na Twitteru brání a vysvětluje: "Aby někdo nebyl zmatený: degradace byla ke konci nečekaně vysoká, ale strategie byla bezpochyby tou nejlepší! Totéž platí o Grosjeanovi a Pérezovi."
Grosjean ale stavěl o 2 kola později než Alonso a nepotýkal se s takovou degradací, Pérez jako jeden z mála startoval na tvrdší ze dvou nabízených směsí a do boxů zajel až o 22. kol po Ferrari. Red Bull ke konci zareagoval pružněji než Scuderia a rozhodně neprohloupil.
Fernando Alonso měl v Kanadě na víc (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.