Jacques Villeneuve před Velkou cenou Kanady kritizuje současnou situaci ve Formuli 1: nelíbí se mu nepředvídatelné chování pneumatik Pirelli a mladí piloti, kteří se do ní dostávají příliš brzy a jezdí bez respektu k ostatním.
PneumatikyNejsem teď velkým fanouškem. Je to na straně pneumatik až moc nepředvídatelné. Piloti to nemohou moc ovlivňovat, pneumatiky se najednou vytratí. Nepřipadá mi to jako úroveň, na které by se F1 měla pohybovat. Mělo by to být pozvolnější.
Vždy je legrace, když menší tým porazí ty zavedené, to se však stávalo jen občas. Nyní k tomu dochází téměř pravidelně.
Týmy a piloti, kteří jsou jen průměrní, končí vpředu, protože se to najednou otočí a dobré týmy a piloti s tím nemohou nic dělat. Není to logické, vyhrávat by měli ti nejlepší.
Jacques Villeneuve ve Ferrari 312 T4, s nímž závodil jeho otec Gilles(foto: Scuderia Ferrari)
PilotiVšichni si myslí, že to je počítačová hra, ale není to tak. Je to velmi, velmi nebezpečné a tvrdé.
Když se podíváte na Bruna Sennu v Barceloně - nebyl ve stejném závodě, jezdil strašně pomalu a blokoval kluky, kteří bojovali o body. Na začínající piloty to nebyla inteligentní jízda.
Myslím, že v dobách před 20 či 30 lety, kdy F1 byla nebezpečná, bylo riziko úmrtí velmi vysoké, takže si tohle jezdci navzájem nedělali. Měli více respektu, selský rozum a hromada z nich tvrdě pracovala, aby se dostala k závodění.
Nezačali závodit ve 12 letech a nikdo jim po celý život neříkal, že mají dostatek financí na závodění, museli se na to nadřít, nebyli to tátovi mazánci, které máte nyní. Ti jezdí v F1 a jsou stále dětmi a jako s dětičkami se s nimi zachází.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.