Jacques Villeneuve před Velkou cenou Kanady kritizuje současnou situaci ve Formuli 1: nelíbí se mu nepředvídatelné chování pneumatik Pirelli a mladí piloti, kteří se do ní dostávají příliš brzy a jezdí bez respektu k ostatním.
PneumatikyNejsem teď velkým fanouškem. Je to na straně pneumatik až moc nepředvídatelné. Piloti to nemohou moc ovlivňovat, pneumatiky se najednou vytratí. Nepřipadá mi to jako úroveň, na které by se F1 měla pohybovat. Mělo by to být pozvolnější.
Vždy je legrace, když menší tým porazí ty zavedené, to se však stávalo jen občas. Nyní k tomu dochází téměř pravidelně.
Týmy a piloti, kteří jsou jen průměrní, končí vpředu, protože se to najednou otočí a dobré týmy a piloti s tím nemohou nic dělat. Není to logické, vyhrávat by měli ti nejlepší.
Jacques Villeneuve ve Ferrari 312 T4, s nímž závodil jeho otec Gilles(foto: Scuderia Ferrari)
PilotiVšichni si myslí, že to je počítačová hra, ale není to tak. Je to velmi, velmi nebezpečné a tvrdé.
Když se podíváte na Bruna Sennu v Barceloně - nebyl ve stejném závodě, jezdil strašně pomalu a blokoval kluky, kteří bojovali o body. Na začínající piloty to nebyla inteligentní jízda.
Myslím, že v dobách před 20 či 30 lety, kdy F1 byla nebezpečná, bylo riziko úmrtí velmi vysoké, takže si tohle jezdci navzájem nedělali. Měli více respektu, selský rozum a hromada z nich tvrdě pracovala, aby se dostala k závodění.
Nezačali závodit ve 12 letech a nikdo jim po celý život neříkal, že mají dostatek financí na závodění, museli se na to nadřít, nebyli to tátovi mazánci, které máte nyní. Ti jezdí v F1 a jsou stále dětmi a jako s dětičkami se s nimi zachází.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.