Jacques Villeneuve před Velkou cenou Kanady kritizuje současnou situaci ve Formuli 1: nelíbí se mu nepředvídatelné chování pneumatik Pirelli a mladí piloti, kteří se do ní dostávají příliš brzy a jezdí bez respektu k ostatním.
PneumatikyNejsem teď velkým fanouškem. Je to na straně pneumatik až moc nepředvídatelné. Piloti to nemohou moc ovlivňovat, pneumatiky se najednou vytratí. Nepřipadá mi to jako úroveň, na které by se F1 měla pohybovat. Mělo by to být pozvolnější.
Vždy je legrace, když menší tým porazí ty zavedené, to se však stávalo jen občas. Nyní k tomu dochází téměř pravidelně.
Týmy a piloti, kteří jsou jen průměrní, končí vpředu, protože se to najednou otočí a dobré týmy a piloti s tím nemohou nic dělat. Není to logické, vyhrávat by měli ti nejlepší.
Jacques Villeneuve ve Ferrari 312 T4, s nímž závodil jeho otec Gilles(foto: Scuderia Ferrari)
PilotiVšichni si myslí, že to je počítačová hra, ale není to tak. Je to velmi, velmi nebezpečné a tvrdé.
Když se podíváte na Bruna Sennu v Barceloně - nebyl ve stejném závodě, jezdil strašně pomalu a blokoval kluky, kteří bojovali o body. Na začínající piloty to nebyla inteligentní jízda.
Myslím, že v dobách před 20 či 30 lety, kdy F1 byla nebezpečná, bylo riziko úmrtí velmi vysoké, takže si tohle jezdci navzájem nedělali. Měli více respektu, selský rozum a hromada z nich tvrdě pracovala, aby se dostala k závodění.
Nezačali závodit ve 12 letech a nikdo jim po celý život neříkal, že mají dostatek financí na závodění, museli se na to nadřít, nebyli to tátovi mazánci, které máte nyní. Ti jezdí v F1 a jsou stále dětmi a jako s dětičkami se s nimi zachází.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.