Jacques Villeneuve před Velkou cenou Kanady kritizuje současnou situaci ve Formuli 1: nelíbí se mu nepředvídatelné chování pneumatik Pirelli a mladí piloti, kteří se do ní dostávají příliš brzy a jezdí bez respektu k ostatním.
PneumatikyNejsem teď velkým fanouškem. Je to na straně pneumatik až moc nepředvídatelné. Piloti to nemohou moc ovlivňovat, pneumatiky se najednou vytratí. Nepřipadá mi to jako úroveň, na které by se F1 měla pohybovat. Mělo by to být pozvolnější.
Vždy je legrace, když menší tým porazí ty zavedené, to se však stávalo jen občas. Nyní k tomu dochází téměř pravidelně.
Týmy a piloti, kteří jsou jen průměrní, končí vpředu, protože se to najednou otočí a dobré týmy a piloti s tím nemohou nic dělat. Není to logické, vyhrávat by měli ti nejlepší.
Jacques Villeneuve ve Ferrari 312 T4, s nímž závodil jeho otec Gilles(foto: Scuderia Ferrari)
PilotiVšichni si myslí, že to je počítačová hra, ale není to tak. Je to velmi, velmi nebezpečné a tvrdé.
Když se podíváte na Bruna Sennu v Barceloně - nebyl ve stejném závodě, jezdil strašně pomalu a blokoval kluky, kteří bojovali o body. Na začínající piloty to nebyla inteligentní jízda.
Myslím, že v dobách před 20 či 30 lety, kdy F1 byla nebezpečná, bylo riziko úmrtí velmi vysoké, takže si tohle jezdci navzájem nedělali. Měli více respektu, selský rozum a hromada z nich tvrdě pracovala, aby se dostala k závodění.
Nezačali závodit ve 12 letech a nikdo jim po celý život neříkal, že mají dostatek financí na závodění, museli se na to nadřít, nebyli to tátovi mazánci, které máte nyní. Ti jezdí v F1 a jsou stále dětmi a jako s dětičkami se s nimi zachází.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.