Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se nenechává zatáhnout do spekulací o budoucnosti svého pilota Felipeho Massy, který na Fernanda Alonsa v šampionátu F1 výrazně ztrácí. Španěla si nemůže vynachválit.
"Momentálně se soustředím na všechno možné kromě pilotů," odpovídá Montezemolo na dotaz CNN, zda Ferrari hledá nové piloty. "V sezóně je na to příliš brzy, uvidíme po ní."
Ocenil však Massův výkon v poslední Velké ceně Monaka, kde Brazilec finišoval na šestém místě: "Jsem potěšen tím, že Felipe Massa velmi dobře zvládl závodní víkend v Monte Carlu. Protože čím více se auto zlepšilo, tím snadněji se řídí, a to je pro Felipeho dobré. Spoláhám na něj, že bude Fernandovy soupeře obírat o body."
Naproti tomu při rozhovoru o Alonsovi se prezident Ferrari rozplývá: "Myslím, že mám nejlepšího pilota na světě, tím je Alonso. Obzvlášť v závodech byl fantastický a líbí se mi jeho vztah k práci - velmi těsně spolupracuje s týmem, podobně jako to dokázal Michael Schumacher.
Alonso je pilotem, který věnuje pozornost detailům. Nejvíce se mi na něm však líbí to, že je vždy pozitivní - i v těch obtížných momentech. To je velmi důležité pro psychologický vztah a psychologickou reakci týmu, tohle mám ze všeho nejraději."
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se svými piloty - Fernandem Alonsem a Felipem Massou(foto: Scuderia Ferrari)
Di Montezemolo je se situací v šampionátu po obtížném začátku spokojený: "Nyní jsme ve vedení, je jen na nás, abychom šampionát vyhráli.
Každý z nás musí vyhlížet pole position při své práci, abychom byli perfektní, zlepšovali se, podívali se do sebe, abychom zjistili, v čem se můžeme zlepšit, protože v konkurenci, kde můžete kvůli polovině desetiny sekundy vyhrát či prohrát, musíte být perfektní, na startu i při zastávkách v boxech."
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.