Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se nenechává zatáhnout do spekulací o budoucnosti svého pilota Felipeho Massy, který na Fernanda Alonsa v šampionátu F1 výrazně ztrácí. Španěla si nemůže vynachválit.
"Momentálně se soustředím na všechno možné kromě pilotů," odpovídá Montezemolo na dotaz CNN, zda Ferrari hledá nové piloty. "V sezóně je na to příliš brzy, uvidíme po ní."
Ocenil však Massův výkon v poslední Velké ceně Monaka, kde Brazilec finišoval na šestém místě: "Jsem potěšen tím, že Felipe Massa velmi dobře zvládl závodní víkend v Monte Carlu. Protože čím více se auto zlepšilo, tím snadněji se řídí, a to je pro Felipeho dobré. Spoláhám na něj, že bude Fernandovy soupeře obírat o body."
Naproti tomu při rozhovoru o Alonsovi se prezident Ferrari rozplývá: "Myslím, že mám nejlepšího pilota na světě, tím je Alonso. Obzvlášť v závodech byl fantastický a líbí se mi jeho vztah k práci - velmi těsně spolupracuje s týmem, podobně jako to dokázal Michael Schumacher.
Alonso je pilotem, který věnuje pozornost detailům. Nejvíce se mi na něm však líbí to, že je vždy pozitivní - i v těch obtížných momentech. To je velmi důležité pro psychologický vztah a psychologickou reakci týmu, tohle mám ze všeho nejraději."
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se svými piloty - Fernandem Alonsem a Felipem Massou(foto: Scuderia Ferrari)
Di Montezemolo je se situací v šampionátu po obtížném začátku spokojený: "Nyní jsme ve vedení, je jen na nás, abychom šampionát vyhráli.
Každý z nás musí vyhlížet pole position při své práci, abychom byli perfektní, zlepšovali se, podívali se do sebe, abychom zjistili, v čem se můžeme zlepšit, protože v konkurenci, kde můžete kvůli polovině desetiny sekundy vyhrát či prohrát, musíte být perfektní, na startu i při zastávkách v boxech."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.