Podle Fernanda Alonsa Velká cena Kanady odhalí, zda je Ferrari dostatečně konkurenceschopné, aby se mohlo udržet v boji o letošní titul. Zatím nevidí nic, co by tomu mohlo bránit.
Ferrari se z počátku sezóny potýkalo s trakcí a dosahováním maximálních rychlostí, které jsou v Kanadě velmi důležité pro dosahování dobrých časů. Podle Alonsa však pro monopost F2012 už nepředstavují tak velký problém.
"Myslím, že jsme v těchto oblastech od začátku auto vylepšili a Kanada bude v tomto ohledu dobrým testem. Snad tento víkend spatříme konkurenceschopné Ferrari, což pro nás bude velmi důležité v tomto závodě, ale i ve zbytku sezóny," uvádí Španěl.
Co od závodu v Montrealu očekává? "Těžko říci předem, protože v této sezóně to je zatím tak nepředvídatelné, se všemi to v předchozích šesti závodech bylo jako na houpačce. Já však nevidím žádný důvod, proč by Ferrari v Kanadě nemělo být konkurenceschopné, proč by nemohlo bojovat o nejvyšší příčky na konci závodu."
Dvojnásobný mistr světa se nechce nechat ukolébat vedením v šampionátu. Uvědomuje si, že Ferrari stále potřebuje zrychlit: "Vést šampionát je pouze začátek, výchozí bod, protože konečným cílem je vést ho po posledním závodě v Brazílii v listopadu."
Fernando Alonso s vylepšeným Ferrari F2012 v Barceloně (foto: Scuderia Ferrari)
"Jedná se o dlouhý šampionát a prvních šest závodů nám přineslo dostatek bodů na to, abychom byli ve vedení. Jsme si však dobře vědomi toho, že se musíme zlepšit. Potřebujeme zrychlit vůz, tvrdě pracovat, aniž bychom se dopouštěli chyb, a být konzistentní, což v tomto šampionátu není zrovna to nejsnadnější," dodává Alonso.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.