Jen si to představte, Velká cena Mexika v prostředí 20milionového města ve výšce 2200 metrů nad mořem. Žádný písek, poušť, prach a poloprázdné tribuny. A žádný Tilkedrom! Monoposty Formule 1 by se proháněly na legendárním okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez v Mexiko City. Už aby byla smlouva podepsána…
Bernie Ecclestone nemá extra velké slitování s okruhy, které nejsou schopny platit poplatky za pořádání velkých cen. Pokud nedojde na jeho požadavky, okruh jednoduše vyškrtne z kalendáře. O své místo na slunci se totiž pere řada jiných zemí. Mezi nimi je i Mexiko.Načasování je přímo perfektní. Sergio Perez málem vyhrál Velkoku cenu Malajsie a možná, kdo ví, poputuje v příští sezóně do stáje Ferrari. Mexičané mají rádi motorsport již několik desítek let a nyní mají znovu svého matadora ve startovním poli. Šance na vstup do F1 nebyla nikdy lepší.Patrně by se našla spousta, v F1 pracujících, lidí, kteří by před cestou do Mexika dali přednost závodu v Singapuru, Malajsii atd. Ano, ekonomické problémy a propastné rozdíly mezi chudou a bohatou vrstvou zmítají Mexikem již řadu let.
Ovšem podobná situace panuje i v Brazílii. Zázemí okruhu Interlagos je v některých místech v rozkladu a krádeže jsou na denním pořádku. Ale o fanoušky tam není nikdy nouze, o napínavé závody také ne. V dnešní době se Formule 1 čím dál častěji stěhuje z jednoho Tilkedromu na druhý. Nebylo by pěkné, kdyby Mexiko vneslo do jinak převážně šedého kalendáře trochu barvy?
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.