Fernando Alonso je dalším pilotem po Jensonovi Buttonovi, který vyjádřil obavy o negativní dopad nepředvídatelných výsledků v letošní sezóně Formule 1.
Mark Webber se minulou neděli stal šestým vítězem v šestém závodě a Fernando Alonso nyní vyjadřuje podobné obavy, jako jeho kolega z McLarenu (psali jsme o nich zde).
"Sezóna je fantastická, je tak nepředvídatelná. Myslím, že lidé stojí před televizory a v každém závodě se dočkávají nějakého překvapení. Je to pro diváky dobré, je to dobré pro sport: obrací to pozornost k závodům," popisuje Alonso pro CNN.
"Na druhou stranu můžeme ztratit důvěryhodnost. Nemůžeme přijít o to, že závody vyhrávají nejlepší týmy, nejlepší piloti a nejlepší strategie - protože momentálně to zvenčí vypadá, že v každém závodě může vyhrát kdokoliv," obává se jezdec Ferrari.
"Nezáleží na talentu, na týmu, na výkonnosti - je to jako loterie. To, co ve Formuli 1 dosahujete, není náhoda. Musíme dávat jasně najevo, že ten, kdo vyhraje závod, vyhraje proto, že udělal něco lépe. A já si nemyslím, že to je momentálně všem jasné," pokračuje Alonso.
Přiznává, že se Ferrari zpočátku s vozem F2012 trochu trápilo, ale ani přes dobré výsledky jejich auto podle něj není tam, kde by mělo být: "Nebyli jsme s vozem na počátku spokojeni. Neměli jsme velká očekávání a tým pracoval na co nejrychlejším pochopení problémů a změnách."
Ferrari dle očekávání nefungovaly zejména výfuky, před Kanadou připravuje další úpravy(foto: Scuderia Ferrari)
"Zdá se, že fungují, ale i když jsme nyní spokojeni se svou pozicí [v šampionátu] a s body, které jsme získali, stále víme a jsme sami k sobě upřímní, že pořád nejsme dostatečně rychlí. Před námi je stále spousta práce, ale myslím si, že Ferrari pádně odpoví.
Změnili jsme zejména aerodynamiku. Ta Formuli 1 vládne a my máme na voze oblasti, které nefungovaly tak, jak byly navrženy, takže se tam objeví určité úpravy. Změnili jsme některé filozofie při práci s vozem a to začalo fungovat. Ale jak už jsem řekl: nestačí to, víme to a vůz budeme dále vylepšovat," dodává pilot Scuderie.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.