Fernando Alonso je dalším pilotem po Jensonovi Buttonovi, který vyjádřil obavy o negativní dopad nepředvídatelných výsledků v letošní sezóně Formule 1.
Mark Webber se minulou neděli stal šestým vítězem v šestém závodě a Fernando Alonso nyní vyjadřuje podobné obavy, jako jeho kolega z McLarenu (psali jsme o nich zde).
"Sezóna je fantastická, je tak nepředvídatelná. Myslím, že lidé stojí před televizory a v každém závodě se dočkávají nějakého překvapení. Je to pro diváky dobré, je to dobré pro sport: obrací to pozornost k závodům," popisuje Alonso pro CNN.
"Na druhou stranu můžeme ztratit důvěryhodnost. Nemůžeme přijít o to, že závody vyhrávají nejlepší týmy, nejlepší piloti a nejlepší strategie - protože momentálně to zvenčí vypadá, že v každém závodě může vyhrát kdokoliv," obává se jezdec Ferrari.
"Nezáleží na talentu, na týmu, na výkonnosti - je to jako loterie. To, co ve Formuli 1 dosahujete, není náhoda. Musíme dávat jasně najevo, že ten, kdo vyhraje závod, vyhraje proto, že udělal něco lépe. A já si nemyslím, že to je momentálně všem jasné," pokračuje Alonso.
Přiznává, že se Ferrari zpočátku s vozem F2012 trochu trápilo, ale ani přes dobré výsledky jejich auto podle něj není tam, kde by mělo být: "Nebyli jsme s vozem na počátku spokojeni. Neměli jsme velká očekávání a tým pracoval na co nejrychlejším pochopení problémů a změnách."
Ferrari dle očekávání nefungovaly zejména výfuky, před Kanadou připravuje další úpravy(foto: Scuderia Ferrari)
"Zdá se, že fungují, ale i když jsme nyní spokojeni se svou pozicí [v šampionátu] a s body, které jsme získali, stále víme a jsme sami k sobě upřímní, že pořád nejsme dostatečně rychlí. Před námi je stále spousta práce, ale myslím si, že Ferrari pádně odpoví.
Změnili jsme zejména aerodynamiku. Ta Formuli 1 vládne a my máme na voze oblasti, které nefungovaly tak, jak byly navrženy, takže se tam objeví určité úpravy. Změnili jsme některé filozofie při práci s vozem a to začalo fungovat. Ale jak už jsem řekl: nestačí to, víme to a vůz budeme dále vylepšovat," dodává pilot Scuderie.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.