Mark Webber ve svém sloupku pro BBC popisuje svůj poslední velký úspěch - vítězství ve Velké ceně Monaka.
Průběh závoduLetos se vítězství rozdávají méně často, než tomu bývalo v poslední době, bezpochyby jsem však získal to správné. Výhrat v Monaku je vždy zvláštní. Tato trať ke mně byla vždy nakloněna. Vyhrál jsem tam ve Formuli 3000, bojoval jsem o vítězství s Williamsem v roce 2006 a nyní jsem tam vyhrál dvě ze tří posledních velkých cen.
Když jezdíte v Monaku na limitu, je to tak těsné! Je to o důvěře, že můžete zajít až na ten limit dávat si pozor na to, abyste v žádném okamžiku nebyli blízko chyby. Snažíte se do určité míry bariéry ignorovat a brát je jako bílé čáry, k nimž můžete zajít - ale ne dále.
Další velkým uměním je vyrovnávat se se změnami na dráze, což se stává každá dvě či tři kola. Tento víkend to celý tým Red Bullu velmi dobře zvládl.
Musíte si věřit a být tam plní odhodlání. Jedná se o velmi dlouhé odpoledne, když v Monaku hledíte na převodovky, což je v sobotu dobrou motivací, abyste se dostali co nejdále. Pozice na roštu se nerozdávají zadarmo. V sobotu odpoledne musíte podat dobrý výsledek a nám to vyšlo. Myslím, že jsme z našeho balíku dostali to nejlepší.
Problémem byla spousta žmolků z pneumatik (foto: Red Bull)
Jasně, Michael nás nejrychlejším časem porazil, my jsme však získali pole, protože byl penalizován a v neděli pak stejně odstoupil. Monako není vždy tím nejzajímavějším závodem ke sledování, pro nás se však jedná o skutečnou zkoušku.
Závod se hodně opakuje, není si kde odpočinout a musíte dávat pozor, abyste nepodlehli uspokojení. Je třeba se hodně soustředit. Závod byl o kontrole, musíte si dlouhou dobu dávat pozor na pneumatiky.
Bylo by příjemné, kdybych si vybudoval větší náskok a trochu poodjel, děláte si však starosti o to, že byste přetížili pneumatiky. Proto jsem měl Mercedes Nica Rosberga a Ferrari Fernanda Alonsa těsně za sebou, když začalo v posledních několika kolech pršet.
Lídr musí být vždy o něco opatrnější v takové situaci, protože jste to pak vy, kdo vypadá jako idiot. [Do zatáček] přijíždíte jako první a ostatní za vámi se od vás učí.
To, co závod ztížilo, bylo obrovské množství žmolků - kousků gum z pneumatik, které jsou neuvěřitelně kluzké. To znamenalo, že se stopa přes náměstí u kasina velmi brzy v závodě změnila - a já jsem s tím nebyl spokojený, protože to rád projíždím trochu jinak. To je druh věcí, s nimiž se musíte vyrovnávat.
Oslavné salto (foto: Red Bull)
Popírání spekulacíPak jsem slyšel, že lidé spekulovali o tom, že jsem zdržoval Nica, Fernanda a McLaren Lewise Hamiltona, kteří byli za mnou, abych pomohl svému týmovému kolegovi Sebastianovi Vettelovi k zisku pozic (ostatní piloti můžete zdržet, takže když se jim někdo zezadu dostane na dostřel, může týmový kolega získat výhodu, když zajedou do boxů).
To je absolutní nesmysl. Takový přepych si v Monaku zkrátka nemůžete dovolit. Seb se navíc dostal na konec životnosti pneumatik a musel do boxů, protože ostatní začínali být rychlejší. Kdyby mu však vydržely, bojoval by o vítězství.
Kdybychom chtěli něco zkoušet, byl bych ještě šikovnější. Sebovi bych to hodně ulehčil. Pokud bych chtěl, aby pronikl mezi ostatní, mohl jsem zpomalit a pro tým by to bylo ještě lepší. To však nebylo součástí plánu.
Problém při takovém pokusu je totiž to, že byste se sami dostali pod větší tlak ze strany kluků za vámi - v tomto případě Nica a Fernanda. Pak by mohli kluci v boxech pokazit Sebovu zastávku a vše by přišlo vniveč. Takové frajeřinky se vám vždy vymstí, takže se o to zkrátka nepokoušíte.
V bazénu potom skončila většina členů týmu včetně komentátora TV Sky Martina Brundla s mikrofonem i s novým iPhonem v kapse (foto: Red Bull)
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.