Ferrari se dle slov svého šéfa Stefana Domenicaliho musí zaměřit na zlepšení kvalifikační rychlosti svého monopostu F2012, aby ovládlo bitvu o letošní titul.
Fernando Alonso letos jezdí skvěle, přestože nemá nejrychlejší auto. Třetím místem v Monaku se dokonce vyšvihl do čela šampionátu, v němž má tříbodový náskok nad Sebastianem Vettelem.
Stefano Domenicali si přesto myslí, že se Ferrari musí zaměřit na rychlost na jedno kolo: "Když bojujete o pole-position nebo ho získáte, pak je závod úplně jiný. To je něco, na co se musíme dále soustředit, aby se věci ubíraly správným směrem.
Z pohledu čisté výkonnosti vozu jsme měli velmi obtížný začátek. Nejsme spokojeni se situací, v níž se nacházíme a z níž se chceme zlepšit, protože ostatní auta momentálně vyhrávají kvalifikace, ale my ne, takže to musí být cílem týmu."
Vylepšení vozu, které Scuderia představila v Barceloně, představovala pokrok a pomohla mu ke zrychlení. Další velký balík nových dílů včetně předního, zadního křídla a úpravy výfuků chystá Ferrari pro Kanadu.
Felipe Massa se drží svého kolegy Fernanda Alonsa v ulicích Monte Carla(foto: Scuderia Ferrari)
"Cítím, že doma všichni pracují, abychom v každém závodě zvýšili výkonnost vozu, v tomto musíme pokračovat. Jsem spokojený s tím, že vedeme, ale v takovém šampionátu se musíme ujistit, že nebudeme ztrácet body. Tolik pilotů a týmů bojuje o vítězství, že se vždy musíte pohybovat vpředu," dodává Domenicali.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.