Navzdory vítězství v Grand Prix Monaka si tým Red Bull dává na čas a k prodloužení smlouvy s Markem Webberem se nijak nehrne. Klíč k přestupovému kolotoči totiž stále drží Lewis Hamilton.
Mark Webber se stal šestým vítězem v šesté grand prix a po loňské, doslova příšerné, sezóně znovu ožívá. Mark Webber je konečně znovu tím kvalitním pilotem, kterým byl v roce 2010. Smlouva s Red Bullem mu však na konci sezóny vyprší a je otázkou, kam Australan zamíří.Častokrát se jeho jméno skloňuje s týmem Ferrari, ale obě strany tvrzení přestupu vyvracejí. Naopak Red Bull se drží svého plánu – o místu v druhém monopostu bude rozhodovat až v létě.„Mark zažil v Monaku perfektní den. Zajel opravdu výborně. Je ve skvělé formě a můžeme vidět, že ve svých dnech je naprosto na vrcholu,“ pěl chválu na Webbera šéf Red Bullu Christian Horner.S Webberem má prý přímočarý vztah a ani po vítězství v Monaku se nic nezměnilo. „V této pozici jsme byli už v minulých letech. Zaměřme se na přítomnost. Budoucnost nechejme, ať se o sebe postará sama.“Zdá se, že klíč od přestupového kolotoče má Lewis Hamilton, jenž se dlouhodobě netají variantou přestupu ke konkurenci. Ačkoliv jsou Hamiltonovy výkony jako na houpačce (to stejné můžeme říci o McLarenu), je považován za jednoho z nejrychlejších pilotů ve startovním poli. Pokud by opustil McLaren, patrně by zamířil k Red Bullu. Odtamtud by směrem k Ferrari mohl zamířit Webber. Tím by se uvolnilo místo u McLarenu a teoreticky se může vyprázdnit sedačka i u Mercedesu. V letošním roce se tak můžeme na přestupovou mánii opravdu těšit.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.