Ferrari do sezóny nevstoupilo nejlépe, v Barceloně však Fernando Alonso startoval z první řady a v závodě dojel druhý těsně za Maldonadem. Zvrátila Scuderia vývoj sezóny?
"Uvidíme. Myslím, že když skončíte první a druzí v kvalifikaci a první a druzí v jednom závodě, pak musíme říct, že máme nejlepší auto. Do té chvíle ale bojujeme," odpověděl Fernando Alonso na včerejší tiskové konferenci v Barceloně.
"Myslím, že letos je velmi těžké mít výkonnostní náskok nebo být spokojeni s vozem, který máte ve svých rukou, protože všechno je tak těsné. V šampionátu bude důležitá konzistence a neustálý vývoj, protože dvě desetiny mohou letos znamenat v kvalifikaci šest nebo sedm míst.
Co ale můžeme říci je, že jsme s Ferrari prožili zřejmě nejtěžší start šampionátu v posledních třech letech. Auto nebylo vůbec konkurenceschopné a my končíme první čtvrtinu šampionátu - jelikož tohle byl pátý závod z dvaceti - a vedeme šampionát, resp. máme stejný počet bodů jako Vettel, takže musíme být velmi, velmi hrdí a velmi spokojení s body, které jsme získali, a se svou pozicí.
"Možná nemůžeme být tak hrdí na naši konkurenceschopnost, ale pracujeme na tom," pokračoval pilot Ferrari, jenž včera k vítězství na domácí půdě neměl daleko.
Fernandova radost na pódiu včera nebyla bezbřehá (foto: Scuderia Ferrari)
"Měli jsme možná trochu smůlu. Zbrzdila nás Marussia, ale myslím, že za to nakonec byli penalizování. Samozřejmě to není řešení, doufám však, že lidé nyní začnou chápat, že musí respektovat pravidla. Dnes tomu znovu tak nebylo a byli za to penalizováni.
I když potrestáni jsme byli spíše my - možná jsme přišli o vítězství v závodě... ano, jsem trochu zklamaný. Williams nicméně odvedl skvělou práci a měli potřebnou rychlost, protože v posledním stintu, kdybychom byli rychlejší než Williams, měli bychom šanci jej předjet, jenže rychlejší byli oni, takže si zasloužili vyhrát," dodal Alonso.
Čekal Španěl, že mu bude Maldonado tak silným soupeřem? "Myslím, že jo. Obecně jsme během víkendu pozorovali, že je Williams dobrý. Lewis byl zřejmě favoritem pro tento závod po rychlosti, kterou jsme u Ferrari viděli v pátek a po vítězství v kvalifikaci o půl sekundy. Po jeho penalizace byl Pastor vpředu nejsilnější, taže bez překvapení."
Tip: Další zajímavé fotografie z Barcelony si můžete prohlédnout zde.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.