Nejrychlejší Alonso s Ferrari v prvním tréninku nadchl domácí fanoušky

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
PH 11. května 2012 11:30
Sdílej:

BARCELONA - 1. TRÉNINK; V úvodním tréninku před Velkou cenou Španělska, kam většina týmů včetně HRT dovezla nové díly, byl nejrychlejší Fernando Alonso s inovovaným vozem Ferrari F2012.

Týmy Formule 1 se tento rok již potřetí sešli v Barceloně, kde před začátkem sezóny dvakrát testovaly. Okruh stále vypadá dobře, přestože se zde závodí již 21 let (více o něm a o jeho technických parametrech zde).

Důležitý víkend by to měl být zejména pro Ferrari, které zde přivezlo mnoho nových částí včetně výfuků, podlahy (včetně její přední části, tzv. T-tray), difuzoru (foto), nosu a zadního křídla.

Fernando Alonso však tlumil velká očekávání, když uvedl, že se o nic zásadního nejedná (více zde) a nové díly budou přicházet postupně v dalších závodech.

Dopoledne v barvách HRT debutoval domácí jezdec Dani Clos, u Caterhamu Američan Alexander Rossi. Z testovacích pilotů dostali v úvodním tréninků příležitost také Valtteri Bottas (Williams), a Jules Bianchi (Force India). Ze závodních pilotů tedy odpočívali Narain Karthikeyan (HRT), Bruno Senna (Williams), Heikki Kovalainen (Caterham) a Paul di Resta (Force India).

Dopoledne zde panovalo hezké počasí s příjemnými teplotami kolem 22 °C. Jako první na dráhu vyrazili instalovat své vozy Kobajaši s Closem. Ricciardovo Toro Rosso bylo pokryté vizualizačním olejem (flow-vis).

Hamilton se objevil s velkým přídavným zařízením se sadou senzorů na svém monopostu a jako jediný dal instalační okruhy dva. Pro srovnávání výkonnosti jezdil s novým nosem nejdříve Hamilton, poté ho nasadili Buttonovi. Druhý týmový kolega kroužil pro změnu se starší verzí.

McLaren pomocí přídavné tyče na horní straně nosu dle Whitmarshe také testoval výhled z kokpitu budoucího vozu. Nová verze je sice vyšší, ale stále neobsahuje ošklivý schod, jenž je patrný na autech soupeřů.

Kimi před svým měřeným pokusem (foto: Lotus F1 Team)

První měřené kolo si po 20 min, kdy měl asfalt již 28 °C, připsal Glock (1:45,783) a Pic s Marusií (1:31,011 min). Loni zde byl v prvním tréninku nejrychlejší Schumacher - 1:22,960 min.

Hamilton po půl hodině vystoupil z vozu a s polovysvlečenou kombinézou horlivě debatoval se sportovním ředitelem McLarenu Samem Michaelem. Bavili se o svém semaforovém systému v boxech a o tom, zda jsou světla ve správné výšce. Tým v poslední době zpackal několik zastávek a jeho šéf Martin Whitmarsh ve středu uvedl (viz zde), že se na tuto slabinu před evropskou částí zaměřili - nejen na procedurální, ale i personální část.

Räikkönen se ve 35. min v zatáčce č. 10 ocitá mimo trať, poté se zlepšuje na 1:25,717 min. Rychlejší je tou dobou pouze Kobajaši (1:24,912) a Vergne (1:25,367 min).

Senna, který vše pozoruje z boxové zídky, mezitím říká: "Snad naše novinky budou fungovat. Musíme zjistit, kolik toho můžeme získat ve srovnání s ostatními. V testování jsme vypadali konkurenceschopně, takže našim cílem je tento víkend solidní bodový příděl."

Maldonado mezitím s Williamsem FW34 testuje nové výfuky okopírované od McLarenu, Bottas jezdí se starší verzí. Výfuky McLarenu zkouší také Force India, konkrétně Hülkenberg, zatímco Bianchi má starší specifikaci. Obě Ferrari jezdila s novými výfuky, které představili v Mugellu.

Poslední verze výfuků Ferrari (foto: Ch. Malbranque)

V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Kobajaši - 1:24,912 min2. Bottas          + 0,2083. Schumacher + 0,2754. Räikkönen    + 0,3735. Vergne         + 0,4556. Webber        + 0,6927. Rosberg       + 0,695

Po hodině se na čtvrtou příčku posunul Button - 1:24,996, ale zařadil se až za Alonsa (1:24,754), Vettela (1:24,808) a Kobajašiho (1:24,912 min).

Mercedesu chybí Ross Brawn, kterému není dobře. Schumacher, jenž s ním spolupracoval v podstatě celou svou kariéru v Bennetonu a ve Ferrari, popisuje: "Přirozeně nám chybí. Vzhledem ke své důležitosti s námi bude v kontaktu a bude nás maximálně podporovat. S jeho absencí jsme se museli vyrovnávat občas u Ferrari a budeme to muset zvládnout i tento víkend. Kvůli jeho zkušenostem a poznání to pro nás určitě bude výzvou."

Fungují nové díly McLarenu? "Na to je trochu brzy, protože dráha ještě není pogumovaná, ale výsledky, které jsme získali v Mugellu dobře seděly předpokladům z tunelu, takže se mě zeptejte později během víkendu," odvětil výkonný ředitel Jonathan Neale.

Počty kol ujetých v prvním tréninku

V závěru kroužila většina vozů, většinou zkoušeli větší množství paliva. Z nejrychlejšího času se nakonec v prvním tréninku radoval Alonso s vylepšeným Ferrari, čtyři desetiny ztrácel Vettel s Kobajašim. Příjemně překvapil také Bottas s Williamsem, jenž zajel pátý nejrychlejší kolo.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Räikkönen - 318 km/hod; 2. Hülkenberg - 317; 3. Bianchi - 317; 4. Grosjean - 317; 5. Rosberg - 316; 6. Schumacher - 315.

Časy všech pilotů: pdf.

Stalo se