Přestože Ferrari do Španělska přivezlo několik nových dílů, vůz F2012 se podle Fernanda Alonsa od předchozí verze příliš neliší. Přísun významnějších novinek a dalšího stahování náskoku soupeřů očekává v dalších závodech.
"Naše auto se opravdu moc neliší od toho dřívějšího. Nemám žádná velká vylepšení, ačkoliv jsme některé nové díly přivezli," mírní očekávání španělských fanoušků při domácí velké ceně na tiskové konferenci Alonso.
Stáj z Maranella podle něj teprve v Mugellu dohnala to, co ztratila během předsezónních testů v Jerezu a v Barceloně: Při testu v Mugellu jsme pracovali zejména na různých nastaveních a dalších věcech, jimž jsme se nemohli věnovat během předsezónních testů, takže to bylo o dokončení naší zimní práce. Některé věci, jež jsme v Mugellu zkoušeli, fungovaly dobře, jiné méně."
Zda si Ferrari povede v Barceloně, na to Fernando odpovídal s opatrným optimismem: "Určitě jsme lépe připraveni než předtím v Austrálii. Máme některé nové aerodynamické díly a další vylepšení, budeme si však muset počkat až na to, jak dopadneme v závodě.
Protože jsme Ferrari, zdají se být očekávání vysoká, jenže ostatní týmy své vozy také rozvíjejí. To, co máme zde v Barceloně, není posledním krokem, musíme v Monaku, v Kanadě a v dalších závodech pokračovat ve vylepšování naší výkonnosti v kvalifikacích a v závodě.
Toto je prvním z mnoha kroků a nebude-li to stačit, pak budeme muset před Monakem pracovat ještě usilovněji a být ve svém přístupu ještě agresivnější. Nikdy se v květnu, po pouhých čtyřech závodech, nevzdáme!" burcuje lídr Scuderie.
Co se týče sobotní kvalifikace, souhlasí s Kimim Räikkönenem, který před ním uvedl, že tato část nebude až tak důležitá, jako v minulosti: "Má pravdu. Díval jsem se na čísla z předchozích let na této trati, kde zde během velkých cen došlo ke čtyřem či pěti předjetím - minulý rok jich však bylo 57. Kdysi zde vítězství v kvalifikaci bylo 60 % vítězství v závodě, ale to už neplatí."
A co Alonso slibuje svým fanouškům v Barceloně? "Nemůžu jim slíbit nic. Jako vždy do toho dáme 100 %, ale Formule 1 není matematikou, je to sport. Pokusíme se o to nejlepší, budeme tvrdě pracovat na každém detailu a snad získáme ten nejlepší možný výsledek."
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.