Respekt je podle Fernanda Alonsa to, co mnohým dnešním jezdcům chybí. Uvedl to na svém blogu na oficiálních tránkách Ferrari, kde okomentoval včerejší speciální vzpomínkovou akci na Gillese Villneuva.
Alonso uvedl, že třicetileté výročí od smrti tohoto kanadského závodníka bylo v Maranellu opravdu speciální událostí. "Gilles je legendou pro každého, jak v Maranellu, tak po celém světě. Pro Jacquese to musel být opravdu úžasný zážitek řídit tak fantastické auto," napsal Alonso.
Dodal, že vše, co ví o Gillesovi vychází z filmů a také si samozřejmě pamatuje jeho souboj s Arnouxem v Dijonu, když řídil stejné auto, které se včera prohánělo po trati.
Podle Španěla bohužel už dnes podobné akce a souboje nejsou moc k vidění, protože se jezdci musejí potýkat s mnohými složitostmi, především v oblasti aerodynamiky a podobné předjížděcí manérvy už zkrátka nejsou možné.
"K tomu všemu si myslím, že tehdy byl rozhodně mnohem větší respekt mezi jezdci k sobě navzájem, než je tomu dnes. Tehdy si totiž moc dobře uvědomovali, že v takových autech riskují své životy," komentuje situaci Španěl.
Fernando Alonso s Jaquesem Villneuvem během včerejší vzpomínkové akce(foto: Scuderia Ferrari)
"Nechci říct, že dnes je to špatné, ale myslím, že ten respekt, rozhodně ne od každého, už zde není. Problém je, že to sahá až do juniorských kategorií a podle mě je teď načase, vrátit ten respekt zpět na závodní dráhy," uvedl.
Včerejší akce mu prý opět připomenula, jak speciální je historie Ferrari. "Bylo hezké vidět mnoho mechaniků z té doby a Jacquese Villneuva na trati. Ferrari je tým s neuvěřitelnou tradicí, avšak vždy se dívá do budoucnosti," dodal Alonso.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.