Respekt je podle Fernanda Alonsa to, co mnohým dnešním jezdcům chybí. Uvedl to na svém blogu na oficiálních tránkách Ferrari, kde okomentoval včerejší speciální vzpomínkovou akci na Gillese Villneuva.
Alonso uvedl, že třicetileté výročí od smrti tohoto kanadského závodníka bylo v Maranellu opravdu speciální událostí. "Gilles je legendou pro každého, jak v Maranellu, tak po celém světě. Pro Jacquese to musel být opravdu úžasný zážitek řídit tak fantastické auto," napsal Alonso.
Dodal, že vše, co ví o Gillesovi vychází z filmů a také si samozřejmě pamatuje jeho souboj s Arnouxem v Dijonu, když řídil stejné auto, které se včera prohánělo po trati.
Podle Španěla bohužel už dnes podobné akce a souboje nejsou moc k vidění, protože se jezdci musejí potýkat s mnohými složitostmi, především v oblasti aerodynamiky a podobné předjížděcí manérvy už zkrátka nejsou možné.
"K tomu všemu si myslím, že tehdy byl rozhodně mnohem větší respekt mezi jezdci k sobě navzájem, než je tomu dnes. Tehdy si totiž moc dobře uvědomovali, že v takových autech riskují své životy," komentuje situaci Španěl.
Fernando Alonso s Jaquesem Villneuvem během včerejší vzpomínkové akce(foto: Scuderia Ferrari)
"Nechci říct, že dnes je to špatné, ale myslím, že ten respekt, rozhodně ne od každého, už zde není. Problém je, že to sahá až do juniorských kategorií a podle mě je teď načase, vrátit ten respekt zpět na závodní dráhy," uvedl.
Včerejší akce mu prý opět připomenula, jak speciální je historie Ferrari. "Bylo hezké vidět mnoho mechaniků z té doby a Jacquese Villneuva na trati. Ferrari je tým s neuvěřitelnou tradicí, avšak vždy se dívá do budoucnosti," dodal Alonso.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.