O Markovi Webberovi se od loňského července již několikrát spekulovalo jako o potenciální náhradě Felipeho Massy u Ferrari. Týmy to vyvracejí a majitel Red Bullu by byl rád, kdyby Australan za ně jezdil ještě dlouho.
Ferrari potřebuje pilota, který by byl rovnocennějším soupeřem Fernanda Alonsa. Mark Webber je dostatečně zkušeným pilotem a ví, jak se vypořádat s pozicí týmové dvojky. S Fernandem je kamarád a Red Bull již několikrát naznačil, že by chtěl do druhého vozu dostat některého ze svých mladíků.
Vše podpořil svými komentáři španělský novinář Javier Rubio, podle něhož má Webber s Ferrari již podepsanou předběžnou (nikoliv plnou finální) dohodu, což však zástupci obou týmů odmítli potvrdit.
Co na to pilot Mark? V Mugellu diplomaticky odpověděl: "Před námi je celá sezóna a svou budoucnost si musíme promyslet. Jeden den se hovoří o Jensonovi [jako o nástupci Massy], pak o Sergiovi, teď o mě. Prožili jsme úspěšný start do sezóny, jsou za námi čtyři závody a zbývá ještě dlouhá cesta, než začneme jednat o budoucnosti."
Mark Webber při testech v Mugellu (foto: Red Bull Racing)
Šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že jejich pilot "je spokojený s tím, že u nás, a my jsme také spokojeni s tím, že je s námi."
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz nyní přispěchal s tím, že je s ním velmi spokojený. "Doufám, že za nás bude jezdit ještě dlouho," cituje jeho slova švýcarský Blick.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.