O Markovi Webberovi se od loňského července již několikrát spekulovalo jako o potenciální náhradě Felipeho Massy u Ferrari. Týmy to vyvracejí a majitel Red Bullu by byl rád, kdyby Australan za ně jezdil ještě dlouho.
Ferrari potřebuje pilota, který by byl rovnocennějším soupeřem Fernanda Alonsa. Mark Webber je dostatečně zkušeným pilotem a ví, jak se vypořádat s pozicí týmové dvojky. S Fernandem je kamarád a Red Bull již několikrát naznačil, že by chtěl do druhého vozu dostat některého ze svých mladíků.
Vše podpořil svými komentáři španělský novinář Javier Rubio, podle něhož má Webber s Ferrari již podepsanou předběžnou (nikoliv plnou finální) dohodu, což však zástupci obou týmů odmítli potvrdit.
Co na to pilot Mark? V Mugellu diplomaticky odpověděl: "Před námi je celá sezóna a svou budoucnost si musíme promyslet. Jeden den se hovoří o Jensonovi [jako o nástupci Massy], pak o Sergiovi, teď o mě. Prožili jsme úspěšný start do sezóny, jsou za námi čtyři závody a zbývá ještě dlouhá cesta, než začneme jednat o budoucnosti."
Mark Webber při testech v Mugellu (foto: Red Bull Racing)
Šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že jejich pilot "je spokojený s tím, že u nás, a my jsme také spokojeni s tím, že je s námi."
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz nyní přispěchal s tím, že je s ním velmi spokojený. "Doufám, že za nás bude jezdit ještě dlouho," cituje jeho slova švýcarský Blick.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.