Fernando Alonso uvedl, že Ferrari musí těžit z uplynulých testovacích dní a ukázat ve Španělsku, že udělali krok vpřed, aby udrželi své naděje na titul.
Tým z Maranella dnes v Mugellu předvedl některé části upraveného F2012. I přes nepříjemnost v podobě nehody, která jejich program zbrzdila, Alonso uvedl, že je s testováním spokojen. Uvědomuje si, že je však zatím příliš brzy na to hodnotit, jak moc tyto novinky posunou Ferrari vpřed.
"Budeme se snažit zmenšit ztrátu na vedoucí jezdce, protože jsme během prvních závodů byli průměrně osm či devět desetin za nejlepšími piloty mezi první a třetí částí kvalifikace. Musíme tohle napravit, pokud chceme být v boji o body a o šampionát," řekl na tiskové konferenci po testování.
Uvedl také, že v Barceloně potřebují udělat první krok. Ví, že neexistuje žádné magické tlačítko, které by je dostalo na pole position, protože ostatní budou svá auta také zlepšovat.
Podle něj je důležité, aby se nejprve v Barceloně a následně v Kanadě, Monaku či Valencii přiblížili vedoucím závodníkům. Barcelona ale zůstává krokem nejdůležitějším. "Nemůžeme bojovat o třetí část kvalifikace, pokud chceme myslet na body v šampionátu," nechal se slyšet Španěl.
Alonso s upraveným vozem v Mugellu (foto: Scuderia Ferrari)
Byl to podle něj pozitivní test, protože části, které byly nasazeny, (ačkoliv neměly příliš velký vliv na rychlost) fungovaly tak, jak se předpokládalo. "To nám dává naději a pohodu do Barcelony, kde se předvedou větší novinky. Teď to vypadá, že můžeme týmu věřit o něco víc," dodal.
Podle Alonsa je také dobrý návrat k sezonnímu testování a to proto, že po pár prvních závodech už mají týmy větší představy o tom, jaké změny se mají na autě provést.
Vyjádřil se také pochvalně na adresu okruhu v Mugellu. "Je to úžasný okruh. Jedno kolo na něm vydá za sto takových na jiné trati. A řekl bych, že jeden den zde je lepší než roční práce v továrně na simulátoru," uvedl.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.