Fernando Alonso uvedl, že Ferrari musí těžit z uplynulých testovacích dní a ukázat ve Španělsku, že udělali krok vpřed, aby udrželi své naděje na titul.
Tým z Maranella dnes v Mugellu předvedl některé části upraveného F2012. I přes nepříjemnost v podobě nehody, která jejich program zbrzdila, Alonso uvedl, že je s testováním spokojen. Uvědomuje si, že je však zatím příliš brzy na to hodnotit, jak moc tyto novinky posunou Ferrari vpřed.
"Budeme se snažit zmenšit ztrátu na vedoucí jezdce, protože jsme během prvních závodů byli průměrně osm či devět desetin za nejlepšími piloty mezi první a třetí částí kvalifikace. Musíme tohle napravit, pokud chceme být v boji o body a o šampionát," řekl na tiskové konferenci po testování.
Uvedl také, že v Barceloně potřebují udělat první krok. Ví, že neexistuje žádné magické tlačítko, které by je dostalo na pole position, protože ostatní budou svá auta také zlepšovat.
Podle něj je důležité, aby se nejprve v Barceloně a následně v Kanadě, Monaku či Valencii přiblížili vedoucím závodníkům. Barcelona ale zůstává krokem nejdůležitějším. "Nemůžeme bojovat o třetí část kvalifikace, pokud chceme myslet na body v šampionátu," nechal se slyšet Španěl.
Alonso s upraveným vozem v Mugellu (foto: Scuderia Ferrari)
Byl to podle něj pozitivní test, protože části, které byly nasazeny, (ačkoliv neměly příliš velký vliv na rychlost) fungovaly tak, jak se předpokládalo. "To nám dává naději a pohodu do Barcelony, kde se předvedou větší novinky. Teď to vypadá, že můžeme týmu věřit o něco víc," dodal.
Podle Alonsa je také dobrý návrat k sezonnímu testování a to proto, že po pár prvních závodech už mají týmy větší představy o tom, jaké změny se mají na autě provést.
Vyjádřil se také pochvalně na adresu okruhu v Mugellu. "Je to úžasný okruh. Jedno kolo na něm vydá za sto takových na jiné trati. A řekl bych, že jeden den zde je lepší než roční práce v továrně na simulátoru," uvedl.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.