Piloti Formule 1 by měli být podle Marka Webbera spokojeni se současnou generací pneumatik, které do Formule 1 dodává Pirelli, protože díky nim jsou závody více vzrušující.
"Pneumatiky byly vždy důležitou součástí Formule 1. Možná v minulosti trestaly o něco méně než dnes, ale nyní s nimi musíte velmi správně zacházet, jinak to může být těžké," popisuje pilot Red Bullu.
"Všichni se musí vyrovnávat se stejnou věcí, musíte s tím tedy pokračovat. Zkrátka jen řídíme auta a odvádíme co nejlepší práci s tím, co máme," říká Webber.
O pneumatikách se více začalo hovořit po Velké ceně Bahrajnu, kdy co nahlas na jejich adresu vyslovil negativní názor sedminásobný mistr světa Michael Schumacher. Webber uznává, že všichni piloti by uvítali perfektní pneumatiky, nejdůležitější však je podle něj brát ohled na pobavení fanoušků.
"Všichni bychom rádi jezdili rychlejší časy na kolo a měli konzistentnější pneumatiky, jako tomu bylo kdysi, ale závodění tehdy nebylo tou nejvíce vzrušující věcí.
Snažit se nalézt něco uprostřed je vždy obtížné, momentálně však máme docela dobrou podívanou pro davy. Zkrátka to tak dopadlo, ať už je to výsledkem designu či nikoliv," dodává Australan.
Mark Webber v Bahrajnu (foto: Red Bull)
Včera si pochvaloval rovněž trať v Mugellu, kde ujel celkem 24 kol, z toho část za sucha: "Ujel jsem 10 kol za sucha v Mugellu, což se z pohledu satisfakce rovná 1 000 kolům na okruhu v Abú Zabí."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.