Piloti Formule 1 by měli být podle Marka Webbera spokojeni se současnou generací pneumatik, které do Formule 1 dodává Pirelli, protože díky nim jsou závody více vzrušující.
"Pneumatiky byly vždy důležitou součástí Formule 1. Možná v minulosti trestaly o něco méně než dnes, ale nyní s nimi musíte velmi správně zacházet, jinak to může být těžké," popisuje pilot Red Bullu.
"Všichni se musí vyrovnávat se stejnou věcí, musíte s tím tedy pokračovat. Zkrátka jen řídíme auta a odvádíme co nejlepší práci s tím, co máme," říká Webber.
O pneumatikách se více začalo hovořit po Velké ceně Bahrajnu, kdy co nahlas na jejich adresu vyslovil negativní názor sedminásobný mistr světa Michael Schumacher. Webber uznává, že všichni piloti by uvítali perfektní pneumatiky, nejdůležitější však je podle něj brát ohled na pobavení fanoušků.
"Všichni bychom rádi jezdili rychlejší časy na kolo a měli konzistentnější pneumatiky, jako tomu bylo kdysi, ale závodění tehdy nebylo tou nejvíce vzrušující věcí.
Snažit se nalézt něco uprostřed je vždy obtížné, momentálně však máme docela dobrou podívanou pro davy. Zkrátka to tak dopadlo, ať už je to výsledkem designu či nikoliv," dodává Australan.
Mark Webber v Bahrajnu (foto: Red Bull)
Včera si pochvaloval rovněž trať v Mugellu, kde ujel celkem 24 kol, z toho část za sucha: "Ujel jsem 10 kol za sucha v Mugellu, což se z pohledu satisfakce rovná 1 000 kolům na okruhu v Abú Zabí."
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.