Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali přiznal, že testování v Mugellu příští týden pro ně bude "velmi důležité." Potvrzuje rovněž, že Ferrari podstupuje větší změny uvnitř své organizace.
Ferrari v úvodu sezóny zdaleka zaostalo za očekáváním. V kvalifikacích se trápí s postupem mezi desítku nejlepších a ani v závodech nemá potřebnou rychlost. Fernandovi Alonsovi se sice podařilo v deštivé Malajsii překvapivě zvítězit, v Maranellu však nezastírají, že potřebují vůz F2012 hodně zrychlit, k čemuž by jim měl pomoci velký balík vylepšení, který hodlají otestovat během třídenního testu v Mugellu.
"Následující dny budou velmi důležité, hlavním cílem během nich bude co nejvíce zabrat ve vývoji vozu. Příští týden budeme mít v Mugellu tři dny testování, ale není jisté, že tam uvidíme všechna vylepšení pro Barcelonu. Musíme se snažit a co nejlépe využit každou dostupnou minutu, abychom zvýšili výkonnost F2012," říká Domenicali.
Potvrdil, že tým podstupuje hlubší změny, aby vyřešil základní nedostatky ve výkonnosti, s nimiž se v posledních dvou sezónách potýkají: "Zintenzivňujeme proces změny našich pracovních procedur ve všech oblastech a zároveň posilujeme v oblastech, kde jsme nejslabší, jako například v aerodynamice.
Jedná se o dlouhodobý projekt, který studuje zejména prezident Montezemolo a který je životně důležitý pro Scuderii. Formule 1 se v posledních několika letech velmi změnila a my jsme se ne vždy dokázali těmto změnám rychle přizpůsobit. V této oblasti musíme pokročit."
Fernando Alonso se drží, v šampionátu je pátý se ztrátou deseti bodů za Sebastianem Vettelem(foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali ocenil Alonsovy výkony, díky nimž se zdatně drží v boji o titul: "Podařilo se nám omezit škody, obzvlášť v šampionátu jezdců, kde je Fernando Alonso pátý, jen deset bodů za lídrem.
Zároveň je ale jasné, že se musíme zlepšit, hned od příštího závodu. Naši inženýři si to dobře uvědomují a pracují ve dne v noci na tom, aby našim pilotům poskytli konkurenceschopnější auto, než to, které jsme viděli v prvních čtyřech závodech.
Felipe také zareagoval pozitivně na prvotní obtíže a jsem si jistý, že konečně ukončil svou šňůru bez bodů, což mu dodá důvěru před nadcházejícími závody," dodává šéf stáje z Maranella.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.