Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali přiznal, že testování v Mugellu příští týden pro ně bude "velmi důležité." Potvrzuje rovněž, že Ferrari podstupuje větší změny uvnitř své organizace.
Ferrari v úvodu sezóny zdaleka zaostalo za očekáváním. V kvalifikacích se trápí s postupem mezi desítku nejlepších a ani v závodech nemá potřebnou rychlost. Fernandovi Alonsovi se sice podařilo v deštivé Malajsii překvapivě zvítězit, v Maranellu však nezastírají, že potřebují vůz F2012 hodně zrychlit, k čemuž by jim měl pomoci velký balík vylepšení, který hodlají otestovat během třídenního testu v Mugellu.
"Následující dny budou velmi důležité, hlavním cílem během nich bude co nejvíce zabrat ve vývoji vozu. Příští týden budeme mít v Mugellu tři dny testování, ale není jisté, že tam uvidíme všechna vylepšení pro Barcelonu. Musíme se snažit a co nejlépe využit každou dostupnou minutu, abychom zvýšili výkonnost F2012," říká Domenicali.
Potvrdil, že tým podstupuje hlubší změny, aby vyřešil základní nedostatky ve výkonnosti, s nimiž se v posledních dvou sezónách potýkají: "Zintenzivňujeme proces změny našich pracovních procedur ve všech oblastech a zároveň posilujeme v oblastech, kde jsme nejslabší, jako například v aerodynamice.
Jedná se o dlouhodobý projekt, který studuje zejména prezident Montezemolo a který je životně důležitý pro Scuderii. Formule 1 se v posledních několika letech velmi změnila a my jsme se ne vždy dokázali těmto změnám rychle přizpůsobit. V této oblasti musíme pokročit."
Fernando Alonso se drží, v šampionátu je pátý se ztrátou deseti bodů za Sebastianem Vettelem(foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali ocenil Alonsovy výkony, díky nimž se zdatně drží v boji o titul: "Podařilo se nám omezit škody, obzvlášť v šampionátu jezdců, kde je Fernando Alonso pátý, jen deset bodů za lídrem.
Zároveň je ale jasné, že se musíme zlepšit, hned od příštího závodu. Naši inženýři si to dobře uvědomují a pracují ve dne v noci na tom, aby našim pilotům poskytli konkurenceschopnější auto, než to, které jsme viděli v prvních čtyřech závodech.
Felipe také zareagoval pozitivně na prvotní obtíže a jsem si jistý, že konečně ukončil svou šňůru bez bodů, což mu dodá důvěru před nadcházejícími závody," dodává šéf stáje z Maranella.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.