Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali přiznal, že testování v Mugellu příští týden pro ně bude "velmi důležité." Potvrzuje rovněž, že Ferrari podstupuje větší změny uvnitř své organizace.
Ferrari v úvodu sezóny zdaleka zaostalo za očekáváním. V kvalifikacích se trápí s postupem mezi desítku nejlepších a ani v závodech nemá potřebnou rychlost. Fernandovi Alonsovi se sice podařilo v deštivé Malajsii překvapivě zvítězit, v Maranellu však nezastírají, že potřebují vůz F2012 hodně zrychlit, k čemuž by jim měl pomoci velký balík vylepšení, který hodlají otestovat během třídenního testu v Mugellu.
"Následující dny budou velmi důležité, hlavním cílem během nich bude co nejvíce zabrat ve vývoji vozu. Příští týden budeme mít v Mugellu tři dny testování, ale není jisté, že tam uvidíme všechna vylepšení pro Barcelonu. Musíme se snažit a co nejlépe využit každou dostupnou minutu, abychom zvýšili výkonnost F2012," říká Domenicali.
Potvrdil, že tým podstupuje hlubší změny, aby vyřešil základní nedostatky ve výkonnosti, s nimiž se v posledních dvou sezónách potýkají: "Zintenzivňujeme proces změny našich pracovních procedur ve všech oblastech a zároveň posilujeme v oblastech, kde jsme nejslabší, jako například v aerodynamice.
Jedná se o dlouhodobý projekt, který studuje zejména prezident Montezemolo a který je životně důležitý pro Scuderii. Formule 1 se v posledních několika letech velmi změnila a my jsme se ne vždy dokázali těmto změnám rychle přizpůsobit. V této oblasti musíme pokročit."
Fernando Alonso se drží, v šampionátu je pátý se ztrátou deseti bodů za Sebastianem Vettelem(foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali ocenil Alonsovy výkony, díky nimž se zdatně drží v boji o titul: "Podařilo se nám omezit škody, obzvlášť v šampionátu jezdců, kde je Fernando Alonso pátý, jen deset bodů za lídrem.
Zároveň je ale jasné, že se musíme zlepšit, hned od příštího závodu. Naši inženýři si to dobře uvědomují a pracují ve dne v noci na tom, aby našim pilotům poskytli konkurenceschopnější auto, než to, které jsme viděli v prvních čtyřech závodech.
Felipe také zareagoval pozitivně na prvotní obtíže a jsem si jistý, že konečně ukončil svou šňůru bez bodů, což mu dodá důvěru před nadcházejícími závody," dodává šéf stáje z Maranella.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce