Podle Fernanda Alonsa neexistuje důvod, proč od VC Bahrajnu očekávat něco jiného, než další strastiplný víkend v podání Scuderie Ferrari.
V Malajsii sice Alonso vyhrál, bylo to však zapříčiněno spíš dílem náhody než skutečnou výkonností jeho vozu. V Číně se to jen potvrdilo, kdy za "normálních" podmínek Španěl obsadil až devátou příčku.
Ve svém sloupku pro oficiální stránky stáje z Maranella Alonso všechny fanoušky varuje, ať od závodu v Sakhiru neočekávají nic jiného. Vzhledem k profilu trati i krátkou pauzou mezi oběma závody se vlastně ani nic jiného očekávat nedá.
"Obávám se, že v Sakhiru nás čeká podobný víkend, jako v Číně. Může za to charakteristika tratě a fakt, že máme stejné auto, jako jsme měli v Číně," říká bývalý dvojnásobný mistr světa.
"Já i tým máme v Bahrajnu dobrou statistiku. Ferrari tu vyhrálo čtyřikrát, já třikrát. Naposledy jsem tu vyhrál a zároveň získal své první vítězství pro stáj se vzpínajícím se hřebcem ve znaku. Na minulost se tu ale nehraje. Nás čeká obtížný víkend."
Duo závodních pilotů Ferrari v Číně. V popředí Alonso, za ním Felipe Massa(Zdroj: Scuderia Ferrari)
I když je Španěl momentálně třetí v celkovém pořadí, jen osm bodů za lídrem šampionátu Hamiltonem, Ferrari potřebuje udělat výrazný krok vpřed, aby se vrátilo zpět na čelo.
"Šampionát je letos velmi otevřený. Mnoho týmů má auto schopné vyhrát. My se ale musíme hodně zlepšit, abychom na konci mohli být na top pozicích. Věřím týmu a vím, že v Maranellu všichni tvrdě pracují, aby k tomu mohlo dojít co nejdříve," uzavírá svůj sloupek Alonso.
Jsou jeho slova opravdová, nebo jde jen o to, aby uklidnila fanoušky? Kdo ví...Podle technického ředitele Pata Frye je totiž situace v týmu mnohem vážnější (čtěte zde).
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.