Šéf závodní stáje Ferrari Stefano Domenicali po dalším neuspokojivém výkonu znovu očekává rychlou reakci svých techniků, po nichž žádá zlepšení výkonnosti vozu F2012.
"Samozřejmě nejsem vůbec spokojený s tím, jakým způsobem se zrodil tento vůz, to je fakt. Věci se lépe zvládají s rychlým vozem. Takže očekávám rychlou reakci našich techniků, protože našim pilotům musíme poskytnout auto, které je mnohem konkurenceschopnější," opět burcuje Domenicali.
"Jsem klidné povahy, protože jinak to je stejně k ničemu. To je můj přístup, zvláště když jdou věci hůře, musíte být klidní a vyrovnaní. Je jasné, že z technického pohledu očekávám reakci, protože cílem našeho týmu je poskytnout pilotům lepší auto.
To, že nikdo nedominuje, zdůrazňuje tabulka s body, ale z výkonnostního hlediska jsme viděli v prvních třech závodech odlišnou situaci," všímá si šéf Ferrari stálý náskok svých soupeřů.
"Faktem je, že nikdy nejsme vpředu, což znamená, že je před námi úkol, a já opakuji: z tohoto pohledu si nemyslím, že by se naší technici stali naprostými... neřeknu to slovo, ale víte, co myslím.. takže od nich očekávám rychlou reakci," rozčiluje se Domenicali.
Zklamaný Fernando Alonso po dojezdu do cíle v Šanghaji vystupuje ze svého vozu(foto: Scuderia Ferrari)
Někteří mu vyčítali špatnou strategii, když Fernanda Alonsa povolali během uplynulé Velké ceny Číny do boxů třikrát (viz přehled zastávek a stintů). Domenicali však strategii Španěla brání.
Co se týče strategií, musíte se podívat na konečné výsledky: tři zastávky, dvě zastávky - všechno to skončilo velmi těsně, takže je jasné, že za těchto podmínek udělá jedno či dvě kola rozdíl, jelikož během závodu může docházet k různým situacím, protože jezdí jeden těsně za druhým.
Dle prvotní analýzy bych řekl, že tohle určitě dnes nebylo problémem. Když startujete zezadu, je jasné, že si musíte poradit s provozem, popravdě stejně jako všichni ostatní. Znovu jsem si to teď prohlédl, musíte se podívat i na to procesí aut a pochopíte to," dodává pro Autosport Domenicali.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.