Šéf závodní stáje Ferrari Stefano Domenicali po dalším neuspokojivém výkonu znovu očekává rychlou reakci svých techniků, po nichž žádá zlepšení výkonnosti vozu F2012.
"Samozřejmě nejsem vůbec spokojený s tím, jakým způsobem se zrodil tento vůz, to je fakt. Věci se lépe zvládají s rychlým vozem. Takže očekávám rychlou reakci našich techniků, protože našim pilotům musíme poskytnout auto, které je mnohem konkurenceschopnější," opět burcuje Domenicali.
"Jsem klidné povahy, protože jinak to je stejně k ničemu. To je můj přístup, zvláště když jdou věci hůře, musíte být klidní a vyrovnaní. Je jasné, že z technického pohledu očekávám reakci, protože cílem našeho týmu je poskytnout pilotům lepší auto.
To, že nikdo nedominuje, zdůrazňuje tabulka s body, ale z výkonnostního hlediska jsme viděli v prvních třech závodech odlišnou situaci," všímá si šéf Ferrari stálý náskok svých soupeřů.
"Faktem je, že nikdy nejsme vpředu, což znamená, že je před námi úkol, a já opakuji: z tohoto pohledu si nemyslím, že by se naší technici stali naprostými... neřeknu to slovo, ale víte, co myslím.. takže od nich očekávám rychlou reakci," rozčiluje se Domenicali.
Zklamaný Fernando Alonso po dojezdu do cíle v Šanghaji vystupuje ze svého vozu(foto: Scuderia Ferrari)
Někteří mu vyčítali špatnou strategii, když Fernanda Alonsa povolali během uplynulé Velké ceny Číny do boxů třikrát (viz přehled zastávek a stintů). Domenicali však strategii Španěla brání.
Co se týče strategií, musíte se podívat na konečné výsledky: tři zastávky, dvě zastávky - všechno to skončilo velmi těsně, takže je jasné, že za těchto podmínek udělá jedno či dvě kola rozdíl, jelikož během závodu může docházet k různým situacím, protože jezdí jeden těsně za druhým.
Dle prvotní analýzy bych řekl, že tohle určitě dnes nebylo problémem. Když startujete zezadu, je jasné, že si musíte poradit s provozem, popravdě stejně jako všichni ostatní. Znovu jsem si to teď prohlédl, musíte se podívat i na to procesí aut a pochopíte to," dodává pro Autosport Domenicali.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce