Jezdec Red Bullu, Mark Webber, řekl, že kdyby to bylo na něm, tak by příští týden do Bahrainu na plánovanou GP chtěl jet. Jeho slova přišla po neutichajících zprávách o pokračujícím násilí v Bahrainu. Protestující lidé navíc tlačí na to, aby se závod neuskutečnil. Celá Grand Prix je tak v rukou FIA.
„Kdybych měl na výběr, tak bych chtěl jet. To je to, proč to dělám. Když to tak ale říkám, tak nesmíte ignorovat, že je zde hodně dobrých lidí v našem sportu, kteří chtějí, aby vše proběhlo hladce. Nechceme být zatáhnuti do situace, která tam teď je, ale lidé, kteří podporují náš závod, jsou na jedné straně a to je to, proč je to tak citlivé,“ řekl Mark Webber ve čtvrtek v Číně.
Mark ale dodává, že v paddocku hodně lidí věří FIA: „Musíme vycházet z toho, co nám FIA k situaci řekne. Vkládáme do nich velkou důvěru, věříme, že budeme na trati moci normálně závodit a strávíme běžný závodní víkend. Musí být učiněna některá velká rozhodnutí. Je těžké teď něco říci, protože je to ještě týden [do závodu]. Aktuální teď je, že je zde samozřejmě velký tlak na učinění toho rozhodnutí a jak týmy i Bernie řekli, že důvěřují FIA.“
Mark Webber při GP Bahrainu 2010 (foto: Red Bull Racing)
„Přímo na místě jsou lidé a je tam zvýšená ochrana. Akceptujeme ale, že ne každému by se tam nemuselo líbit a nemusel by se tam cítit zrovna pohodlně. Musíme doufat, že to [bezpečnost] bude dostatečná. Snad bude rozhodnutí učiněno s ohledem na to, jak mohou tito lidé zareagovat. Nevím,“ zakončil Mark Webber.
Mark Webber se zúčastnil všech velkých cen, které se v Bahrainu konaly od jeho zařazení do kalendáře F1, roku 2004. Nejlépe zde dojel šestý, to bylo v letech 2005 a 2006.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.