Jezdec Red Bullu, Mark Webber, řekl, že kdyby to bylo na něm, tak by příští týden do Bahrainu na plánovanou GP chtěl jet. Jeho slova přišla po neutichajících zprávách o pokračujícím násilí v Bahrainu. Protestující lidé navíc tlačí na to, aby se závod neuskutečnil. Celá Grand Prix je tak v rukou FIA.
„Kdybych měl na výběr, tak bych chtěl jet. To je to, proč to dělám. Když to tak ale říkám, tak nesmíte ignorovat, že je zde hodně dobrých lidí v našem sportu, kteří chtějí, aby vše proběhlo hladce. Nechceme být zatáhnuti do situace, která tam teď je, ale lidé, kteří podporují náš závod, jsou na jedné straně a to je to, proč je to tak citlivé,“ řekl Mark Webber ve čtvrtek v Číně.
Mark ale dodává, že v paddocku hodně lidí věří FIA: „Musíme vycházet z toho, co nám FIA k situaci řekne. Vkládáme do nich velkou důvěru, věříme, že budeme na trati moci normálně závodit a strávíme běžný závodní víkend. Musí být učiněna některá velká rozhodnutí. Je těžké teď něco říci, protože je to ještě týden [do závodu]. Aktuální teď je, že je zde samozřejmě velký tlak na učinění toho rozhodnutí a jak týmy i Bernie řekli, že důvěřují FIA.“
Mark Webber při GP Bahrainu 2010 (foto: Red Bull Racing)
„Přímo na místě jsou lidé a je tam zvýšená ochrana. Akceptujeme ale, že ne každému by se tam nemuselo líbit a nemusel by se tam cítit zrovna pohodlně. Musíme doufat, že to [bezpečnost] bude dostatečná. Snad bude rozhodnutí učiněno s ohledem na to, jak mohou tito lidé zareagovat. Nevím,“ zakončil Mark Webber.
Mark Webber se zúčastnil všech velkých cen, které se v Bahrainu konaly od jeho zařazení do kalendáře F1, roku 2004. Nejlépe zde dojel šestý, to bylo v letech 2005 a 2006.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.