Jezdec Red Bullu, Mark Webber, řekl, že kdyby to bylo na něm, tak by příští týden do Bahrainu na plánovanou GP chtěl jet. Jeho slova přišla po neutichajících zprávách o pokračujícím násilí v Bahrainu. Protestující lidé navíc tlačí na to, aby se závod neuskutečnil. Celá Grand Prix je tak v rukou FIA.
„Kdybych měl na výběr, tak bych chtěl jet. To je to, proč to dělám. Když to tak ale říkám, tak nesmíte ignorovat, že je zde hodně dobrých lidí v našem sportu, kteří chtějí, aby vše proběhlo hladce. Nechceme být zatáhnuti do situace, která tam teď je, ale lidé, kteří podporují náš závod, jsou na jedné straně a to je to, proč je to tak citlivé,“ řekl Mark Webber ve čtvrtek v Číně.
Mark ale dodává, že v paddocku hodně lidí věří FIA: „Musíme vycházet z toho, co nám FIA k situaci řekne. Vkládáme do nich velkou důvěru, věříme, že budeme na trati moci normálně závodit a strávíme běžný závodní víkend. Musí být učiněna některá velká rozhodnutí. Je těžké teď něco říci, protože je to ještě týden [do závodu]. Aktuální teď je, že je zde samozřejmě velký tlak na učinění toho rozhodnutí a jak týmy i Bernie řekli, že důvěřují FIA.“
Mark Webber při GP Bahrainu 2010 (foto: Red Bull Racing)
„Přímo na místě jsou lidé a je tam zvýšená ochrana. Akceptujeme ale, že ne každému by se tam nemuselo líbit a nemusel by se tam cítit zrovna pohodlně. Musíme doufat, že to [bezpečnost] bude dostatečná. Snad bude rozhodnutí učiněno s ohledem na to, jak mohou tito lidé zareagovat. Nevím,“ zakončil Mark Webber.
Mark Webber se zúčastnil všech velkých cen, které se v Bahrainu konaly od jeho zařazení do kalendáře F1, roku 2004. Nejlépe zde dojel šestý, to bylo v letech 2005 a 2006.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.