Red Bull se v případě Sebastiana Vettela vrátí během prvního tréninku v Šanghaji ke starší specifikaci výfuků ve snaze lépe porozumět výkonnosti zadní části vozu RB8 a následně ji zvýšit.
Mistrovská stáj během posledních dvou dnů předsezónního testování v Barceloně nasadila výfuky po vzoru Sauberu, jenže Vettel nimi nebyl tak spokojený, jako s předchozí konfigurací.
Tým sice byl přesvědčený o jejich výkonnostní výhodě, přesto se rozhodl v pátek v rámci lepšího porozumění situace nasadit na Sebastianův vůz jejich starší verzi, která směřovala horké plyny na spodní část zadního křídla, přičemž se koncovka nacházela těsně před horním ramenem zadního zavěšení.
Mark Webber bude naproti tomu pokračovat s novější verzí, z níž proudí výfukové plyny kanálem na horní straně bočnic podél zadní části kapotáže dolů k podlaze, kde mají po stranách utěsnit prostor kolem difuzoru.
"Budeme se věnovat vyhodnocování mezi dvěma vozy. Protože testování v průběhu sezóny není možné, pátek je nejlepší příležitostí pro zkoušení na dráze," popisuje šéf rakouské stáje Christian Horner.
Vettel v Austrálii s novější verzí výfuků (foto: Red Bull Racing)
"My tuto příležitost využijeme k tomu, abychom se podívali na dřívější verzi výfuků a verzi, s níž jsme jezdili v Malajsii. Samozřejmě se pak podíváme na data a vyvodíme z nich závěry." Horner však očekává, že potvrdí vyšší výkonnost novější Webberovy verze.
Náskok z loňské sezóny je pryč a Red Bull nezvykle tápe. Je velmi zvláštní, že doposud není 100% přesvědčen o tom, že je nová verze lepší. Pokud se Vettelova verze zítra neosvědčí, tým se před sobotní kvalifikací vrátí k té novější. V opačném případě však tým dle Hornera nebude schopen přestavět Webberův monopost a nasadit staré výfuky.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.