Fernando Alonso ve svém blogu píše, co od Velké ceny Číny očekává a jak Ferrari přistoupí k nadcházejícímu víkendu.
"Od té doby, co jsem na počátku roku 2010 poprvé dorazil do Maranella, pozoruji velký růst týmu ve všech oblastech, které se týkají aktivit na dráze: od strategie po práci v garáži a zastávky v boxech," začíná Alonso ve svém blogu pozitivně.
Se současným vozem F2012 však spokojený není: "Víme, že naše auto není na úrovni, na jaké jsme ho v úvodu sezóny chtěli mít, ale všichni velmi dobře reagují, jsou jednotní, což dosáhnete se skutečným týmem, který chce naplnit své cíle.
Nečekám v tomto závodě žádná překvapení ve srovnání s tím, co jsme viděli v Austrálii a v Malajsii. Je pravdou, že uběhly již tři týdny, ale to neznamená, že jsme v tak krátkém období měli dostatek času na velkou změnu auta."
Před velkými vylepšeními vozu v Mugellu, kde Ferrari na počátku května před Velkou cenou Španělska otestuje nové výfuky i bočnice, v Šanghaji nasadí pár menších novinek: "Budeme mít několik drobných vylepšení, ale zjevně nic velkého, a navíc od ostatních týmů můžeme očekávat, že také přivezou nové díly."
Tři týdny na obrat ve výkonnosti Ferrari dle Alonsa nestačily (foto: Scuderia Ferrari)
"Proto svůj přístup k této velké ceně nezměníme. Abychom dosáhli dobrého výsledku, budeme se muset soustředit na sebe, abychom byli perfektní a využili každé příležitosti, která se během víkendu může naskytnout.
Nechci prohlašovat, že našim cílem je skončit na takové či oné pozici, protože tyto diskuse nestojí ani za ten čas jimi strávený. Odvedeme maximum a přivezeme tolik bodů, kolik to jen bude možné: podobně jako mravenci, kteří jednoho dne začínají s vědomím, že vytvoří něco, co bude mít hodnotu v budoucnosti," dodává Alonso, který si všiml také nadšení čínských fanoušků Formule 1.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.