FIA se před letošní sezónou snažila maximálně zamezit využívání výfukových plynů pro tvorbu přítlaku. Některé týmy si přesto stěžují, že McLaren, Sauber či Red Bull zacházejí ve svých výfukových systémech příliš daleko - nad rámec nových pravidel.
Když Red Bull označili zadní křídlo Mercedesu za nelegální, šéf německého týmu Ross Brawn opáčil s tím, že se soupeři jen snaží odvést pozornost od svých výfukových systémů, kterými dále posílá horké plyny do oblasti difuzoru, což podle něj také není v souladu s letošními pravidly.
Během včerejšího rozhovoru se této otázky dotkl i technický ředitel McLarenu, který podle některých zašel ještě dále než Red Bull. Používá tým z Wokingu přes úpravu pravidel i letos loňskou techniku výfukových difuzorů?
"Záleží na tom, co si představujete pod pojmem výfukový difuzor. A navíc, výfukové difuzory nikdy nebyly definovány a tudíž ani zakázány. To je důležité," říká Paddy Lowe.
"Loni jsme využívali výfuky k tomu, abychom podstatně zvýšili aerodynamickou výkonnost, která byla letos dost omezena změnou pravidel týkající se koncovek výfuků a mapování motorů."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 v Austrálii (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Získávají lidé stále výkonnost z podlahy i za pomocí některých prvků tvorby přítlaku z výfuků? Odpověď je ano. Děláme to tak a myslím si, že většina týmů to provádí ve větším či menším rozsahu.
V tomto směru můžete zvyšovat výkonnost, ale není to zdaleka tak extrémní, jako v roce 2011. Změny v pravidlech proto dosáhly to, co bylo zamýšleno," vysvětluje Lowe.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.