FIA se před letošní sezónou snažila maximálně zamezit využívání výfukových plynů pro tvorbu přítlaku. Některé týmy si přesto stěžují, že McLaren, Sauber či Red Bull zacházejí ve svých výfukových systémech příliš daleko - nad rámec nových pravidel.
Když Red Bull označili zadní křídlo Mercedesu za nelegální, šéf německého týmu Ross Brawn opáčil s tím, že se soupeři jen snaží odvést pozornost od svých výfukových systémů, kterými dále posílá horké plyny do oblasti difuzoru, což podle něj také není v souladu s letošními pravidly.
Během včerejšího rozhovoru se této otázky dotkl i technický ředitel McLarenu, který podle některých zašel ještě dále než Red Bull. Používá tým z Wokingu přes úpravu pravidel i letos loňskou techniku výfukových difuzorů?
"Záleží na tom, co si představujete pod pojmem výfukový difuzor. A navíc, výfukové difuzory nikdy nebyly definovány a tudíž ani zakázány. To je důležité," říká Paddy Lowe.
"Loni jsme využívali výfuky k tomu, abychom podstatně zvýšili aerodynamickou výkonnost, která byla letos dost omezena změnou pravidel týkající se koncovek výfuků a mapování motorů."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 v Austrálii (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Získávají lidé stále výkonnost z podlahy i za pomocí některých prvků tvorby přítlaku z výfuků? Odpověď je ano. Děláme to tak a myslím si, že většina týmů to provádí ve větším či menším rozsahu.
V tomto směru můžete zvyšovat výkonnost, ale není to zdaleka tak extrémní, jako v roce 2011. Změny v pravidlech proto dosáhly to, co bylo zamýšleno," vysvětluje Lowe.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.