Mark Webber si nikdy nezvykl na minulé generace vozů Red Bullu, které generovaly na zádi obrovský přítlak díky foukání výfukových plynů do difuzoru. Letos je po změně pravidel a s tím souvisejících jízdních vlastností vozů mnohem konkurenceschopnější.
Před letošním rokem FIA sáhla nejen k omezení v mapování motorů a v řídicí jednotce, ale také omezila pozice koncovek výfuků, která nesmí být u podlahy a musí směřovat minimálně o 10 ° vzhůru. Vozy i přes veškeré snahy designérů na zádi nemají tolik přítlaku, jako loni.
To je voda na mlýn Marka Webbera, který se s foukáním do difuzoru nikdy nesrovnal a jeho týmový kolega jej drtil tím více, čím více se rozvíjelo využívání horkých plynů. Letos se však situace se změnou pravidel mění – Australan vyhrál obě kvalifikace a v šampionátu má na Vettela náskok 6 bodů.
"Vozy s výfukovým difuzorem, to už byly extrémní kousky," uvádí Webber pro Autosport a vysvětluje: "Byly velmi, velmi odlišné při nájezdu do zatáček, velmi citlivé na otáčky, což podstatně změnilo vyvážení a já jsem si na to nikdy nezvykl.“
Letošní změna u Red Bullu: Webber před Vettelem na dráze i v šampionátu(foto: Red Bull Racing)
V úvodu sezóny 2012 podává mnohem lepší výkony ve srovnání se svým týmovým kolegou a i s vozem je spokojenější: „Nyní se auta mnohem více podobají tradičním závodním vozům.“
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.