Felipe Massa prohlásil, že necítí žádný zvýšený tlak ze strany týmu Ferrari na jeho osobu poté, co v dnešní Velké ceně Malajsie podal svůj zatím životní výkon Sergio Pérez.
Jezdec týmu Sauber, Sergion Pérez, který je členem Ferrari Academy, během druhé poloviny dnešní Velké ceny neustále tlačil na vedoucího Fernanda Alonsa s Ferrari. Nakonec závod dokončil na druhém místě, pouze 2,3s za vítězem. Je to jeho nejlepší výsledek v F1. Mexičan byl klasifikován více jak 1,5 minuty před Massou.
Felipe Massa, jehož kontrakt s Ferrari vyprší na konci této sezony, již na stupních vítězů nestál 23 Velkých cen, zatímco jeho týmový kolega Alonso za tu dobu na stupně vítězů vystoupil ve 12 případech a ve 2 z nich dokonce na ten nejvyšší.
Podle Brazilce, který dnešní VC dokončil až na 15. místě, však Pérezův výsledek nijak nemění jeho pozici ve Ferrari. "Přeji mu to a celému jeho týmu, ale jak se to týká mě? Nulově. Starám se o sebe a svou práci - závodění na okruzích," řekl Massa.
"Nikdy se nestarám o ostatní a o to, jak se jim daří, popřípadě jestli je to pro mě problém nebo ne. Jeho výsledek mu ale přeji, protože odvedl skvělou práci." Na otázku Autosportu, jestli si myslí, že jeho výkonnost v předešlých 12 měsících odpovídala úrovni jezdce Ferrari, Felipe odpověděl: "Potřebujeme rozpoznat problémy a vše, co se děje, abychom se zlepšili. A na tom v současné době pracujeme."
Massa s Perézem v souboji na trati ve Velké ceně Austrálie(foto: Scuderia Ferrari)
Stefano Domenicali, týmový šéf, mezitím vyvrací domněnky, že by mohl být Massa nahrazen již při GP Číny: "Ne, ne to vůbec není pravda. Uživejte si tento moment a naše vítězství."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.