Sepang - Kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie vyhrál Lewis Hamilton, dominanci stáje McLaren potvrdil druhým místem Jenson Button, ze třetího místa odstartuje Michael Schumacher
Kvalifikaci na Velkou cenu Malajsi předcházel sobotní trénink, kde jsme si mohli udělat představu o rozložení sil ve startovním poli, největší favority na pole position musíme hledat mezi piloty stájí McLaren a Red Bull. O slovo se přihlásil i nejrychlejší z posledního tréninku Nico Rosberg na Mercedesu.
Do dnešní kvalifikace vstupují dva piloti s penalizací, Räikkönen ztratí pět míst za výměnu převodovky, kterou mu mechanici vyměnili včera večer. Také jeho krajan Kovalainen klesne o stejný počet míst na startovním roštu, jenž se prohřešil v předešlém závodě, když během jízdy za safety carem předjel dva jezdce.
První část kvalifikace: První dvacetiminutovou část kvalifikace, zahájil Charles Pic z týmu Marussia. Začíná boj o postup mezi nejlepších 17, tým HRT se pokusí napravit reputaci z předešlého závodu a jeho cílem je tak kvalifikovat se mezi startující.
Potvrzuje se, že o pole position si to nejspíš rozdají piloti týmů McLaren, Mercedes, Lotus a Red Bull. Oba piloti stáje Mercedes se přetahují o vedení, nejprve to byl Rosberg a posléze Schumacher, který se tak usadil v čele před svým týmovým kolegou a oběma vozy McLaren, kde je tím rychlejším vítěz předešlého závodu Jenson Button. Pátý je Räikkönen a šestý Alonso.
V závěru Q1 se do čela vyhoupl Webber s Red Bulem, který se až doposavad plichtil na dvanáctém místě, jeho stájový kolega Vettel je na desátém místě.
Nepostupující: Vergne, Kovalainen, Petrov, Glock, Pic, De La Rosa a Karthikeyan
Druhá část kvalifikace: Klid ve druhé části kvalifikace přerušují piloti stáje Sauber, Sergio Perez a Kobajaši, kteří jako první vyjeli na dráhu. Oba své vozy by ve finálové části vidělo hned několik týmu, je to především Scuderia Ferrari, které se nepovedla hned úvodní kvalifikace a ani jeden z jejích pilotů nebyl v první desítce. Své ambice na pole position neskrývá Mercedes a McLaren.
Šest minut před koncem je v čele Kimi Räikkönen před Buttonem a Hamiltonem, čtvrtý je Webber následován Vettelem, dále jsou oba vozy Mercedes. I když v závěrečné fázi Q2 vypadaly oba vozy Mercedes na vyřazení. Ve svém posledním kole však dokázali rozdělit duo McLarenů.
Oba své vozy dostal do Q3 tým Lotus, Mercedes, McLaren a Red Bull, doplní je Ferrari Fernanda Alonsa a Sauber Sergia Peréze.
Nepostupující: Maldonado, Massa, Senna, Di Resta, Ricciardo, Hulkenberg a Kobayashi
Třetí část kvalifikace: Kimi Räikkönen je mezi prvními na trati, musíme však připomenout, že Kimiho čeká penalizace, což v podstatě značí, že bojuje o startovní pozici ve třetí řadě.
První rychlá kola naznačila, že by se o pole position strhl boj mezi jezdci McLarenu a Lotusu. Na čele je zatím Hamilton před Buttonem a Räikkönenem. Poté co se na dráhu vydaly vozy Mercedes, je pořadí odlišné Rosberg jde na třetí místo a Schumacher v zápětí na místo druhé.
Poslední letmé kolo: Webbr se zlepšuje a jde na třetí místo, stejný čas zajíždí i Räikkönene. Button postupuje na druhé místo, Vettel je šestý. Pole position získává Lewis Hamilton. První řadu máme celou stříbrnou, obsadili jí piloti McLarenu, třetí je Schumacher, čtvrtý Webber.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.