SEPANG - 3. TRÉNINK; Nico Rosberg, byl nakonec nejrychlejším pilotem sobotního tréninku, když svůj nejrychlejší čas zajel v samém závěru přípravy na kvalifikací.
V poslední části tréninkových klání přivítalo všechny účastníky diametrálně odlišné počasí. Na trati jsou louže, po tolik očekávaném dešti. Uvidíme, jakým způsobem to ovlivní přípravu na kvalifikaci.
Na konci boxové uličky se rozsvěcí zelené světlo, to znamená, že sobotní trénink je odstartován.
Prvním pilotem na trati je Timo Glock, následován v těsném sledu oběma vozy Toro Rosso. Všichni se připravují na zajetí instalačního kola. Jak můžeme vidět, všichni mají pneumatiky označené zeleným proužkem, tedy gumy do přechodných podmínek.
Jenson Button a oba piloti Red Bullu, vyjeli také na trať, aby zjistili jak moc je trať mokrá po dešti, který dráhu pokropil před necelou půlhodinou. Trať prozkoumávají již všichni piloti, v boxech zůstává pouze Hamilton a Rosberg.
Lewis Hamilton dokončil své instalační kolo, na trať se vydává De La Rosa. Jediný, kdo ještě nebyl venku z boxů je Rosberg, jeho vůz je stále na zvedákách a německý pilot čeká, až jeho mechanici dokončí práce na jeho voze.
Na trati ustala veškerá činnost. Neprší, ale asfalt je stále na některých místech mokrý. V boxech stáje Ferrari se usilovně pracuje na výfucích vozu Fernanda Alonsa.
Po 10 minutách ...
Na okruh se konečně vydává i pilot Mercedesu, Nico Rosberg. Doplňuje ho Bruno Senna, který je prvním pilotem, jenž svůj čas zapíše na světelnou tabuli – 1:43,721. V dalším kole se brazilský pilot zlepšuje o jednu sekundu a čtyři desetiny.
Na trať se vydávají i další piloti, Senna posouvá hodnotu svého času na 1:41,329. Fernando Alonso zaostal za Williamsem o 2,5 s. Pořadí se rychle mění, nakonec se ustálilo následně: Grosjean v čele s časem 1:40.239, Raikkonen druhý - 1:40.319, třetí je Senna - 1:40.482, čtvrtý Alonso - 1:40.726.
V následujících kolech oba vozy stáje Lotus své časy dokázali zlepšit, Grosjean zůstává v čele s časem 1:39.731, Raikkonen je druhý 1:39.952. Sennův Williams je však rychlejší než oba jmenovaní a s časem 1:39,622 jde znova do čela.
V polovině tréninku je situace v Sepangu odlišná, v čele se usadil úřadující mistr světa Vettel s hodnotou nejrychlejšího kola 1:38,888, na záda mu dýchá Räikkönen a Kobajaši.
Podmínky na trati se s každým kolem zlepšují a piloti tak nasazují pneumatiky do sucha, jsme tak svědky poměrně živé části tréninku. Pořadí je následující: v čele jsou oba vozy Red Bull s Webberem na pvním a Vettelem na druhém místě, třetí je Maldonado, čtvrtý Grosjean, pátý Kobajaši a šestý Ricciardo. Michael Schumacher je také velice rychlý a jde tak na druhou pozici, v zápětí ho však všechny překonává Maldonádo s časem 1:38,118.
Ferrari se trápí Massa je šestnáctý a Fernando čtrnáctý. Mezitím se do čela přehoupl Vettel s časem 1:38,024. Williams je však ve formě a Maldonado má jihoamerický temperament, spojením tohoto máme nový nejrychlejší čas 1:37,455. Rychlost Williamsu potvrzuje i Senna, který je aktuálně třetí.
Momentálně krouží na dráze Kobajaši, Pic a Karthikeyan, ale brzy se tam vydají i ostatní, aby zajeli své poslední kolo. Z boxů teď vyjíždí Ferrari s číslem 6, Massa má na svém voze nové přední křídlo, to, které zkoušel včera Alonso.
Mclaren se v závěru tréninku jeví jako rychlejší, Hamilton je druhý zatímco Button jde do čela (1:37,338). Oba vozy Red Bull však ukazují, že se s danou situací nehodlají smířit a Buttona překonávají.
Do čela jde v samém závěru tréninku Nico Rosberg a protože se již nikdo nedokázal zlepšit je pilot Mercedesu nejrychlejším pilotem dnešního tréninku.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean – 310,5 km/hod; 2. Räikkönen – 308,5; 3. Kovalainen – 308,1; 4. Schumacher – 307,9; 5. Rosberg - 307; 6. Hulkenberg – 306,7.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.