SEPANG - 3. TRÉNINK; Nico Rosberg, byl nakonec nejrychlejším pilotem sobotního tréninku, když svůj nejrychlejší čas zajel v samém závěru přípravy na kvalifikací.
V poslední části tréninkových klání přivítalo všechny účastníky diametrálně odlišné počasí. Na trati jsou louže, po tolik očekávaném dešti. Uvidíme, jakým způsobem to ovlivní přípravu na kvalifikaci.
Na konci boxové uličky se rozsvěcí zelené světlo, to znamená, že sobotní trénink je odstartován.
Prvním pilotem na trati je Timo Glock, následován v těsném sledu oběma vozy Toro Rosso. Všichni se připravují na zajetí instalačního kola. Jak můžeme vidět, všichni mají pneumatiky označené zeleným proužkem, tedy gumy do přechodných podmínek.
Jenson Button a oba piloti Red Bullu, vyjeli také na trať, aby zjistili jak moc je trať mokrá po dešti, který dráhu pokropil před necelou půlhodinou. Trať prozkoumávají již všichni piloti, v boxech zůstává pouze Hamilton a Rosberg.
Lewis Hamilton dokončil své instalační kolo, na trať se vydává De La Rosa. Jediný, kdo ještě nebyl venku z boxů je Rosberg, jeho vůz je stále na zvedákách a německý pilot čeká, až jeho mechanici dokončí práce na jeho voze.
Na trati ustala veškerá činnost. Neprší, ale asfalt je stále na některých místech mokrý. V boxech stáje Ferrari se usilovně pracuje na výfucích vozu Fernanda Alonsa.
Po 10 minutách ...
Na okruh se konečně vydává i pilot Mercedesu, Nico Rosberg. Doplňuje ho Bruno Senna, který je prvním pilotem, jenž svůj čas zapíše na světelnou tabuli – 1:43,721. V dalším kole se brazilský pilot zlepšuje o jednu sekundu a čtyři desetiny.
Na trať se vydávají i další piloti, Senna posouvá hodnotu svého času na 1:41,329. Fernando Alonso zaostal za Williamsem o 2,5 s. Pořadí se rychle mění, nakonec se ustálilo následně: Grosjean v čele s časem 1:40.239, Raikkonen druhý - 1:40.319, třetí je Senna - 1:40.482, čtvrtý Alonso - 1:40.726.
V následujících kolech oba vozy stáje Lotus své časy dokázali zlepšit, Grosjean zůstává v čele s časem 1:39.731, Raikkonen je druhý 1:39.952. Sennův Williams je však rychlejší než oba jmenovaní a s časem 1:39,622 jde znova do čela.
V polovině tréninku je situace v Sepangu odlišná, v čele se usadil úřadující mistr světa Vettel s hodnotou nejrychlejšího kola 1:38,888, na záda mu dýchá Räikkönen a Kobajaši.
Podmínky na trati se s každým kolem zlepšují a piloti tak nasazují pneumatiky do sucha, jsme tak svědky poměrně živé části tréninku. Pořadí je následující: v čele jsou oba vozy Red Bull s Webberem na pvním a Vettelem na druhém místě, třetí je Maldonado, čtvrtý Grosjean, pátý Kobajaši a šestý Ricciardo. Michael Schumacher je také velice rychlý a jde tak na druhou pozici, v zápětí ho však všechny překonává Maldonádo s časem 1:38,118.
Ferrari se trápí Massa je šestnáctý a Fernando čtrnáctý. Mezitím se do čela přehoupl Vettel s časem 1:38,024. Williams je však ve formě a Maldonado má jihoamerický temperament, spojením tohoto máme nový nejrychlejší čas 1:37,455. Rychlost Williamsu potvrzuje i Senna, který je aktuálně třetí.
Momentálně krouží na dráze Kobajaši, Pic a Karthikeyan, ale brzy se tam vydají i ostatní, aby zajeli své poslední kolo. Z boxů teď vyjíždí Ferrari s číslem 6, Massa má na svém voze nové přední křídlo, to, které zkoušel včera Alonso.
Mclaren se v závěru tréninku jeví jako rychlejší, Hamilton je druhý zatímco Button jde do čela (1:37,338). Oba vozy Red Bull však ukazují, že se s danou situací nehodlají smířit a Buttona překonávají.
Do čela jde v samém závěru tréninku Nico Rosberg a protože se již nikdo nedokázal zlepšit je pilot Mercedesu nejrychlejším pilotem dnešního tréninku.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean – 310,5 km/hod; 2. Räikkönen – 308,5; 3. Kovalainen – 308,1; 4. Schumacher – 307,9; 5. Rosberg - 307; 6. Hulkenberg – 306,7.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.