SEPANG - 3. TRÉNINK; Nico Rosberg, byl nakonec nejrychlejším pilotem sobotního tréninku, když svůj nejrychlejší čas zajel v samém závěru přípravy na kvalifikací.
V poslední části tréninkových klání přivítalo všechny účastníky diametrálně odlišné počasí. Na trati jsou louže, po tolik očekávaném dešti. Uvidíme, jakým způsobem to ovlivní přípravu na kvalifikaci.
Na konci boxové uličky se rozsvěcí zelené světlo, to znamená, že sobotní trénink je odstartován.
Prvním pilotem na trati je Timo Glock, následován v těsném sledu oběma vozy Toro Rosso. Všichni se připravují na zajetí instalačního kola. Jak můžeme vidět, všichni mají pneumatiky označené zeleným proužkem, tedy gumy do přechodných podmínek.
Jenson Button a oba piloti Red Bullu, vyjeli také na trať, aby zjistili jak moc je trať mokrá po dešti, který dráhu pokropil před necelou půlhodinou. Trať prozkoumávají již všichni piloti, v boxech zůstává pouze Hamilton a Rosberg.
Lewis Hamilton dokončil své instalační kolo, na trať se vydává De La Rosa. Jediný, kdo ještě nebyl venku z boxů je Rosberg, jeho vůz je stále na zvedákách a německý pilot čeká, až jeho mechanici dokončí práce na jeho voze.
Na trati ustala veškerá činnost. Neprší, ale asfalt je stále na některých místech mokrý. V boxech stáje Ferrari se usilovně pracuje na výfucích vozu Fernanda Alonsa.
Po 10 minutách ...
Na okruh se konečně vydává i pilot Mercedesu, Nico Rosberg. Doplňuje ho Bruno Senna, který je prvním pilotem, jenž svůj čas zapíše na světelnou tabuli – 1:43,721. V dalším kole se brazilský pilot zlepšuje o jednu sekundu a čtyři desetiny.
Na trať se vydávají i další piloti, Senna posouvá hodnotu svého času na 1:41,329. Fernando Alonso zaostal za Williamsem o 2,5 s. Pořadí se rychle mění, nakonec se ustálilo následně: Grosjean v čele s časem 1:40.239, Raikkonen druhý - 1:40.319, třetí je Senna - 1:40.482, čtvrtý Alonso - 1:40.726.
V následujících kolech oba vozy stáje Lotus své časy dokázali zlepšit, Grosjean zůstává v čele s časem 1:39.731, Raikkonen je druhý 1:39.952. Sennův Williams je však rychlejší než oba jmenovaní a s časem 1:39,622 jde znova do čela.
V polovině tréninku je situace v Sepangu odlišná, v čele se usadil úřadující mistr světa Vettel s hodnotou nejrychlejšího kola 1:38,888, na záda mu dýchá Räikkönen a Kobajaši.
Podmínky na trati se s každým kolem zlepšují a piloti tak nasazují pneumatiky do sucha, jsme tak svědky poměrně živé části tréninku. Pořadí je následující: v čele jsou oba vozy Red Bull s Webberem na pvním a Vettelem na druhém místě, třetí je Maldonado, čtvrtý Grosjean, pátý Kobajaši a šestý Ricciardo. Michael Schumacher je také velice rychlý a jde tak na druhou pozici, v zápětí ho však všechny překonává Maldonádo s časem 1:38,118.
Ferrari se trápí Massa je šestnáctý a Fernando čtrnáctý. Mezitím se do čela přehoupl Vettel s časem 1:38,024. Williams je však ve formě a Maldonado má jihoamerický temperament, spojením tohoto máme nový nejrychlejší čas 1:37,455. Rychlost Williamsu potvrzuje i Senna, který je aktuálně třetí.
Momentálně krouží na dráze Kobajaši, Pic a Karthikeyan, ale brzy se tam vydají i ostatní, aby zajeli své poslední kolo. Z boxů teď vyjíždí Ferrari s číslem 6, Massa má na svém voze nové přední křídlo, to, které zkoušel včera Alonso.
Mclaren se v závěru tréninku jeví jako rychlejší, Hamilton je druhý zatímco Button jde do čela (1:37,338). Oba vozy Red Bull však ukazují, že se s danou situací nehodlají smířit a Buttona překonávají.
Do čela jde v samém závěru tréninku Nico Rosberg a protože se již nikdo nedokázal zlepšit je pilot Mercedesu nejrychlejším pilotem dnešního tréninku.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean – 310,5 km/hod; 2. Räikkönen – 308,5; 3. Kovalainen – 308,1; 4. Schumacher – 307,9; 5. Rosberg - 307; 6. Hulkenberg – 306,7.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.