SEPANG - 3. TRÉNINK; Nico Rosberg, byl nakonec nejrychlejším pilotem sobotního tréninku, když svůj nejrychlejší čas zajel v samém závěru přípravy na kvalifikací.
V poslední části tréninkových klání přivítalo všechny účastníky diametrálně odlišné počasí. Na trati jsou louže, po tolik očekávaném dešti. Uvidíme, jakým způsobem to ovlivní přípravu na kvalifikaci.
Na konci boxové uličky se rozsvěcí zelené světlo, to znamená, že sobotní trénink je odstartován.
Prvním pilotem na trati je Timo Glock, následován v těsném sledu oběma vozy Toro Rosso. Všichni se připravují na zajetí instalačního kola. Jak můžeme vidět, všichni mají pneumatiky označené zeleným proužkem, tedy gumy do přechodných podmínek.
Jenson Button a oba piloti Red Bullu, vyjeli také na trať, aby zjistili jak moc je trať mokrá po dešti, který dráhu pokropil před necelou půlhodinou. Trať prozkoumávají již všichni piloti, v boxech zůstává pouze Hamilton a Rosberg.
Lewis Hamilton dokončil své instalační kolo, na trať se vydává De La Rosa. Jediný, kdo ještě nebyl venku z boxů je Rosberg, jeho vůz je stále na zvedákách a německý pilot čeká, až jeho mechanici dokončí práce na jeho voze.
Na trati ustala veškerá činnost. Neprší, ale asfalt je stále na některých místech mokrý. V boxech stáje Ferrari se usilovně pracuje na výfucích vozu Fernanda Alonsa.
Po 10 minutách ...
Na okruh se konečně vydává i pilot Mercedesu, Nico Rosberg. Doplňuje ho Bruno Senna, který je prvním pilotem, jenž svůj čas zapíše na světelnou tabuli – 1:43,721. V dalším kole se brazilský pilot zlepšuje o jednu sekundu a čtyři desetiny.
Na trať se vydávají i další piloti, Senna posouvá hodnotu svého času na 1:41,329. Fernando Alonso zaostal za Williamsem o 2,5 s. Pořadí se rychle mění, nakonec se ustálilo následně: Grosjean v čele s časem 1:40.239, Raikkonen druhý - 1:40.319, třetí je Senna - 1:40.482, čtvrtý Alonso - 1:40.726.
V následujících kolech oba vozy stáje Lotus své časy dokázali zlepšit, Grosjean zůstává v čele s časem 1:39.731, Raikkonen je druhý 1:39.952. Sennův Williams je však rychlejší než oba jmenovaní a s časem 1:39,622 jde znova do čela.
V polovině tréninku je situace v Sepangu odlišná, v čele se usadil úřadující mistr světa Vettel s hodnotou nejrychlejšího kola 1:38,888, na záda mu dýchá Räikkönen a Kobajaši.
Podmínky na trati se s každým kolem zlepšují a piloti tak nasazují pneumatiky do sucha, jsme tak svědky poměrně živé části tréninku. Pořadí je následující: v čele jsou oba vozy Red Bull s Webberem na pvním a Vettelem na druhém místě, třetí je Maldonado, čtvrtý Grosjean, pátý Kobajaši a šestý Ricciardo. Michael Schumacher je také velice rychlý a jde tak na druhou pozici, v zápětí ho však všechny překonává Maldonádo s časem 1:38,118.
Ferrari se trápí Massa je šestnáctý a Fernando čtrnáctý. Mezitím se do čela přehoupl Vettel s časem 1:38,024. Williams je však ve formě a Maldonado má jihoamerický temperament, spojením tohoto máme nový nejrychlejší čas 1:37,455. Rychlost Williamsu potvrzuje i Senna, který je aktuálně třetí.
Momentálně krouží na dráze Kobajaši, Pic a Karthikeyan, ale brzy se tam vydají i ostatní, aby zajeli své poslední kolo. Z boxů teď vyjíždí Ferrari s číslem 6, Massa má na svém voze nové přední křídlo, to, které zkoušel včera Alonso.
Mclaren se v závěru tréninku jeví jako rychlejší, Hamilton je druhý zatímco Button jde do čela (1:37,338). Oba vozy Red Bull však ukazují, že se s danou situací nehodlají smířit a Buttona překonávají.
Do čela jde v samém závěru tréninku Nico Rosberg a protože se již nikdo nedokázal zlepšit je pilot Mercedesu nejrychlejším pilotem dnešního tréninku.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean – 310,5 km/hod; 2. Räikkönen – 308,5; 3. Kovalainen – 308,1; 4. Schumacher – 307,9; 5. Rosberg - 307; 6. Hulkenberg – 306,7.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.