Na páteční tiskové konferenci se sešli šéfové týmů: Riad Asmat (Caterham), Moniša Kaltenbornová (Sauber), Gerard Lopez (Lotus), Martin Whitmarsh (McLaren), Stefano Domenicali (Ferrari) a Christian Horner (Red Bull).
Riad Asmat v úvodu připustil zklamání z formy Caterhamu v Austrálii, ale uvedl, že problémy se podařilo odstranit a zítra by chtěli postoupit do Q2.
Gerard Lopez, jenž si užívá nejlepší start v roli majitele týmu, na dotaz, zda Kimi Räikkönen od Lotusu také požadoval akcie jako při jednáních s Williamsem, odpověděl, že to je nesmysl a dodal: "Nikdy bychom si nikoho nenajali za akcie týmu... udělat z něj spolumajitele týmu, to by byl špatný způsob zacházení s piloty."
Jenson Button v Austrálii zaujal tím, že dokázal velmi rychle dostat do formy pneumatiky a po startu i po restartu dokázal hned všem ujet. Podle Martina Whitmarshe to není žádnou specialitou McLarenu: "Nejedná se samozřejmě o žádný důležitý úkaz. Očividně záleží, jak jste na tom s teplotou pneumatik, ale oba závodní piloti své pneumatiky přiměli fungovat docela rychle."
Co je nového u Ferrari? "Nemyslím si, že by se něco změnilo, abych byl upřímný... podařilo se nám identifikovat problémy na voze a doma pracujeme na řešení. Momentálně potřebujeme co nejlépe odvést svou práci na dráze, toť vše," řekl Domenicali.
"Samozřejmě jsem z výkonnosti vozu zklamaný, o tom není pochyb. Ale na druhé straně se musím ujistit, že v továrně usilovně pokračujeme ve vývoji vozu, protože po minulém víkendu víme, jaké jsou problémy s vozem," pokračoval šéf Scuderie.
Pomohlo nové šasi vyřešit problémy, které měl Massa v Melbourne? "Dnes jsme absolvovali program s určitými změnami na voze, abychom si ověřili různé konfigurace, a zítra budeme mít, řekněme tomu lepší balík, protože momentálně je pro něj podle mě důležité cítit kolem sebe důvěru. Je to důležité nejen pro něj, protože pod velkým tlakem je celý tým, takže takový je náš status o dnešku," pokračoval Domenicali, jenž velký rozdíl v odpoledních časech mezi Brazilcem a Fernandem Alonsem vysvětloval odlišnými programy.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali je po dalším špatném začátku sezóny pod velkým tlakem(foto: Scuderia Ferrari)
Christian Horner stále nešetří námitkami vůči zadnímu křídlu Mercedesu a v průběhu dnes se snažil opět sejít s Charliem Whitingem: "Ještě to není z našeho pohledu zřejmě vyřešeno. Nejsem jediný, který by v tom měl mít jasno, jsou tady i další pánové: pokud to je něco, co je přijímáno jako chytrá interpretace, klobouk dolu před Mercedesem. Není to ale něco, o čem jste přesvědčeni, že nesmí projít? To je podle mě tou nejdůležitější věcí, kterou je třeba vyřešit, a bylo pěkné v tom mít po tomto víkendu jasno."
Šéfovi Red Bull se příčí i představa o tom, že by FIA měla dohlížet na dodržování Dohody o omezení zdrojů (RRA): "Podle nás by to byla špatná cesta. Celým srdcem věříme v řízení nákladů v F1 a ne v lehkovážné utrácení, ale myslíme si, že existují lepší způsoby, jak to dělat." A přidal i některé argumenty: "V RRA jsou některé omezené oblasti a jiné neomezené. Jak to k čertu, že KERS není omezený, převodovka není omezená?"
Chvilka ticha nastala po dotazu Ralfa Bacha z R&B, který chtěl po všech, aby komentovali potenciální střet zájmu Rosse Brawna jakožto šéfa Technické pracovní skupiny při vývoji kontroverzního zadního křídla s F-kanálem. Podle něj porušil gentlemanskou dohodu. Domenicali si vyžádal zásah tiskového mluvčího, načež Martin Whitmarsh taktně požádal o další dotaz.
Přepis celé tiskové konference v originále najdete zde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.