Na páteční tiskové konferenci se sešli šéfové týmů: Riad Asmat (Caterham), Moniša Kaltenbornová (Sauber), Gerard Lopez (Lotus), Martin Whitmarsh (McLaren), Stefano Domenicali (Ferrari) a Christian Horner (Red Bull).
Riad Asmat v úvodu připustil zklamání z formy Caterhamu v Austrálii, ale uvedl, že problémy se podařilo odstranit a zítra by chtěli postoupit do Q2.
Gerard Lopez, jenž si užívá nejlepší start v roli majitele týmu, na dotaz, zda Kimi Räikkönen od Lotusu také požadoval akcie jako při jednáních s Williamsem, odpověděl, že to je nesmysl a dodal: "Nikdy bychom si nikoho nenajali za akcie týmu... udělat z něj spolumajitele týmu, to by byl špatný způsob zacházení s piloty."
Jenson Button v Austrálii zaujal tím, že dokázal velmi rychle dostat do formy pneumatiky a po startu i po restartu dokázal hned všem ujet. Podle Martina Whitmarshe to není žádnou specialitou McLarenu: "Nejedná se samozřejmě o žádný důležitý úkaz. Očividně záleží, jak jste na tom s teplotou pneumatik, ale oba závodní piloti své pneumatiky přiměli fungovat docela rychle."
Co je nového u Ferrari? "Nemyslím si, že by se něco změnilo, abych byl upřímný... podařilo se nám identifikovat problémy na voze a doma pracujeme na řešení. Momentálně potřebujeme co nejlépe odvést svou práci na dráze, toť vše," řekl Domenicali.
"Samozřejmě jsem z výkonnosti vozu zklamaný, o tom není pochyb. Ale na druhé straně se musím ujistit, že v továrně usilovně pokračujeme ve vývoji vozu, protože po minulém víkendu víme, jaké jsou problémy s vozem," pokračoval šéf Scuderie.
Pomohlo nové šasi vyřešit problémy, které měl Massa v Melbourne? "Dnes jsme absolvovali program s určitými změnami na voze, abychom si ověřili různé konfigurace, a zítra budeme mít, řekněme tomu lepší balík, protože momentálně je pro něj podle mě důležité cítit kolem sebe důvěru. Je to důležité nejen pro něj, protože pod velkým tlakem je celý tým, takže takový je náš status o dnešku," pokračoval Domenicali, jenž velký rozdíl v odpoledních časech mezi Brazilcem a Fernandem Alonsem vysvětloval odlišnými programy.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali je po dalším špatném začátku sezóny pod velkým tlakem(foto: Scuderia Ferrari)
Christian Horner stále nešetří námitkami vůči zadnímu křídlu Mercedesu a v průběhu dnes se snažil opět sejít s Charliem Whitingem: "Ještě to není z našeho pohledu zřejmě vyřešeno. Nejsem jediný, který by v tom měl mít jasno, jsou tady i další pánové: pokud to je něco, co je přijímáno jako chytrá interpretace, klobouk dolu před Mercedesem. Není to ale něco, o čem jste přesvědčeni, že nesmí projít? To je podle mě tou nejdůležitější věcí, kterou je třeba vyřešit, a bylo pěkné v tom mít po tomto víkendu jasno."
Šéfovi Red Bull se příčí i představa o tom, že by FIA měla dohlížet na dodržování Dohody o omezení zdrojů (RRA): "Podle nás by to byla špatná cesta. Celým srdcem věříme v řízení nákladů v F1 a ne v lehkovážné utrácení, ale myslíme si, že existují lepší způsoby, jak to dělat." A přidal i některé argumenty: "V RRA jsou některé omezené oblasti a jiné neomezené. Jak to k čertu, že KERS není omezený, převodovka není omezená?"
Chvilka ticha nastala po dotazu Ralfa Bacha z R&B, který chtěl po všech, aby komentovali potenciální střet zájmu Rosse Brawna jakožto šéfa Technické pracovní skupiny při vývoji kontroverzního zadního křídla s F-kanálem. Podle něj porušil gentlemanskou dohodu. Domenicali si vyžádal zásah tiskového mluvčího, načež Martin Whitmarsh taktně požádal o další dotaz.
Přepis celé tiskové konference v originále najdete zde.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.