Mark Webber se ve svém sloupku pro BBC ohlíží za úvodním závodem sezóny v Austrálii a popisuje svá očekávání před druhým kolem v Malajsii.
Pro nestranného diváka to byla dobrá velká cena. Od počátku nabídla spoustu soubojů, byť některé byly v jejím průběhu neúspěšné, a docela dramatické poslední kolo.
Vpředu byly role oproti loňsku v mnoha ohledech obrácené. McLaren byl v sobotu velmi rychlý, ale během závodu v neděli byli oni a můj tým Red Bull mnohem vyrovnanější.
My jsme v sobotu měli nějaké problémy. Můj KERS systém v kvalifikaci nefungoval a kolega Sebastian Vettel ve svém kole vyrobil pár chyb, avšak ani přesto si nemyslím, že bychom se mohli časům McLarenu jinak vyrovnat.
Máme pár nápadů, co to mohlo způsobit, a příště musíme odvést lepší práci. McLaren byl v Melbourne vždy silný. Pokud byste se podívali na minulý rok, mohli ten závod vyhrát. Přesto si nemyslím, že bychom byli v neděli nějak překvapeni.
Z hlediska rychlosti se vše vyvíjelo dle očekávání, bylo to poměrně vyrovnané. Měli jsme však velmi špatnou pozici na dráze a potřebovali jsme se z toho dostat, abychom mohli zaútočit na McLareny.
Jenson Button byl ve vedení nedostižitelný, ale Sebovi se s přispěním safety car podařilo dostat přes Lewise Hamiltona na druhé místo. A ačkoliv i já jsem se dostal blízko Lewise, předjíždění v Melbourne není nikdy jednoduché, nemohl jsem se posunout před něj.
Nakonec jsme z okruhu odjížděli celkem dobře naladěni. Tým byl velmi povzbuzený. Získat tolik bodů ve svůj prospěch byl dobrý způsob, jak zahájit rok, obzvlášť když jsme nebyli v naší nejlepší formě. Vždy si chcete vést lépe, ale obecně jsme byli dost spokojeni s tím, jak to nakonec dopadlo.
Máme skvělou šanci na tom dále stavět. Všichni si myslí, že musíme všechno vyhrávat jenom pro to, že máme na boku namalovaný nápis Red Bull. Jak už jsme řekli, vůči našim soupeřům chováme ten nejvyšší respekt. McLaren o víkendu předvedl nejlepší výkonnost minulý víkend, ale jak víme, nic netrvá věčně.
Můj víkendZ mého pohledu jsem byl obecně dost potěšený tím, jak víkend nakonec dopadl. Po celou dobu jsem se ve voze cítil opravdu dobře, podařilo se mi kvalifikovat se před Sebem a v závodě jsme měli dobrou rychlost.
Žel start byl bídný, takže jsme se museli prokousávat více zezadu. Nechceme, aby se to stalo zvykem, ačkoliv to můžete jednou či dvakrát ročně očekávat - snad jsme si ten jeden již vybrali.
V Austrálii jsem jezdil velmi dobře, díky čemuž z toho byl příjemný start do sezóny. Nyní míříme na trať, kterou miluji - Sepang v Malajsii.
Očekávání před MalajsiíMalajsie je vždy velkou výzvou. Piloti ji milují a je to opravdu příjemné, když se vám tam velká cena vydaří. Sepang se od Albert Parku, který vyžaduje více od pneumatik, liší. Vůbec nevíme, jak si s ním týmy za intenzivního horka a vlhkosti poradí.
Také se zde dá mnohem lépe předjíždět. Melbourne je z tohoto pohledu pro všechny obtížným místem, ale Malajsie taková není. Pokud máte rychlostní výhodu, pak se většinou dostanete před soupeře.
Malajsie je z pohledu aerodynamiky docela náročnou tratí a v této oblasti se zdá být dobrý Lotus, takže očekávám, že nám Kimi Räikkönen a Romain Grosjean budou v Sepangu šlapat na paty. Myslím, že půjde o skvělou velkou cenu a opravdu se na ni už těším. Bude fantastické sledovat, jak příští závody dopadnou.
© Foto: Red Bull Racing
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.