Mark Webber se ve svém sloupku pro BBC ohlíží za úvodním závodem sezóny v Austrálii a popisuje svá očekávání před druhým kolem v Malajsii.
Pro nestranného diváka to byla dobrá velká cena. Od počátku nabídla spoustu soubojů, byť některé byly v jejím průběhu neúspěšné, a docela dramatické poslední kolo.
Vpředu byly role oproti loňsku v mnoha ohledech obrácené. McLaren byl v sobotu velmi rychlý, ale během závodu v neděli byli oni a můj tým Red Bull mnohem vyrovnanější.
My jsme v sobotu měli nějaké problémy. Můj KERS systém v kvalifikaci nefungoval a kolega Sebastian Vettel ve svém kole vyrobil pár chyb, avšak ani přesto si nemyslím, že bychom se mohli časům McLarenu jinak vyrovnat.
Máme pár nápadů, co to mohlo způsobit, a příště musíme odvést lepší práci. McLaren byl v Melbourne vždy silný. Pokud byste se podívali na minulý rok, mohli ten závod vyhrát. Přesto si nemyslím, že bychom byli v neděli nějak překvapeni.
Z hlediska rychlosti se vše vyvíjelo dle očekávání, bylo to poměrně vyrovnané. Měli jsme však velmi špatnou pozici na dráze a potřebovali jsme se z toho dostat, abychom mohli zaútočit na McLareny.
Jenson Button byl ve vedení nedostižitelný, ale Sebovi se s přispěním safety car podařilo dostat přes Lewise Hamiltona na druhé místo. A ačkoliv i já jsem se dostal blízko Lewise, předjíždění v Melbourne není nikdy jednoduché, nemohl jsem se posunout před něj.
Nakonec jsme z okruhu odjížděli celkem dobře naladěni. Tým byl velmi povzbuzený. Získat tolik bodů ve svůj prospěch byl dobrý způsob, jak zahájit rok, obzvlášť když jsme nebyli v naší nejlepší formě. Vždy si chcete vést lépe, ale obecně jsme byli dost spokojeni s tím, jak to nakonec dopadlo.
Máme skvělou šanci na tom dále stavět. Všichni si myslí, že musíme všechno vyhrávat jenom pro to, že máme na boku namalovaný nápis Red Bull. Jak už jsme řekli, vůči našim soupeřům chováme ten nejvyšší respekt. McLaren o víkendu předvedl nejlepší výkonnost minulý víkend, ale jak víme, nic netrvá věčně.
Můj víkendZ mého pohledu jsem byl obecně dost potěšený tím, jak víkend nakonec dopadl. Po celou dobu jsem se ve voze cítil opravdu dobře, podařilo se mi kvalifikovat se před Sebem a v závodě jsme měli dobrou rychlost.
Žel start byl bídný, takže jsme se museli prokousávat více zezadu. Nechceme, aby se to stalo zvykem, ačkoliv to můžete jednou či dvakrát ročně očekávat - snad jsme si ten jeden již vybrali.
V Austrálii jsem jezdil velmi dobře, díky čemuž z toho byl příjemný start do sezóny. Nyní míříme na trať, kterou miluji - Sepang v Malajsii.
Očekávání před MalajsiíMalajsie je vždy velkou výzvou. Piloti ji milují a je to opravdu příjemné, když se vám tam velká cena vydaří. Sepang se od Albert Parku, který vyžaduje více od pneumatik, liší. Vůbec nevíme, jak si s ním týmy za intenzivního horka a vlhkosti poradí.
Také se zde dá mnohem lépe předjíždět. Melbourne je z tohoto pohledu pro všechny obtížným místem, ale Malajsie taková není. Pokud máte rychlostní výhodu, pak se většinou dostanete před soupeře.
Malajsie je z pohledu aerodynamiky docela náročnou tratí a v této oblasti se zdá být dobrý Lotus, takže očekávám, že nám Kimi Räikkönen a Romain Grosjean budou v Sepangu šlapat na paty. Myslím, že půjde o skvělou velkou cenu a opravdu se na ni už těším. Bude fantastické sledovat, jak příští závody dopadnou.
© Foto: Red Bull Racing
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.