Ferrari věří, že výkonnost předvedená v Austrálii pro ně bude vybídkou k co nejrychlejšímu řešení svých problémů.
Po katastrofální kvalifikaci, kdy ani jeden z pilotů Scuderie nepostoupil do poslední části, trochu výsledný dojem ve Velké ceně Austrálie napravil alespoň Fernando Alonso, který projel cílem na pátém místě a vybojoval deset bodů.
Šéf týmu Stefano Domenicali přesto vyzývá svůj tým, aby pracoval ještě usilovněji na snížení ztráty na vedoucí týmy, která přesahuje jednu sekundu na kolo.
"Vzhledem k výkonnosti je páté místo důležité. Pro situaci v šampionátu, kterou letos očekávám, je klíčové, abychom přes naše početné problémy získávali tyto body.
Řekl bych, že se jedná o pokrok, ale nesmíme skrývat fakt, že s výkonností vozu nejsme spokojeni. Od svých inženýrů opravdu požaduji, aby se co nejvíce snažili o nápravu věcí, které jsou z jejich pohledu nyní mnohem jasnější," burcuje Domenicali.
Fernando Alonso po katastrofální sobotě napravil dojem pátým místem v cíli závodu(foto: Scuderia Ferrari)
Tým nyní podle něj přesně zná příčiny slabších oblastí vozu F2012, což znamená, že budou schopni brzy dosáhnout pokroku: "Pochopili jsme problém s autem. Po získaném poznání musíme pozorovat nápravu, a to v co nejkratším termínu."
Ferrari nepotřebuje dramatickou úpravu šasi, dle svého šéfa bude stačit, když se bude ve vývoji soustředit na normální novinky: "Co se týče šasi, žádná změna se nechystá. V oblasti vývoje ano.
"Musíme vylepšit spoustu věcí, protože jak ukázala kvalifikace, máme fundamentální problémy. Jedním z nich je rychlost, a tím dalším trakce. Jsou to dvě základní věci, na jejichž nápravě musíme velmi tvrdě pracovat."
Španělský pilot s problematickým vozem F2012 (foto: Scuderia Ferrari)
Stáj z Maranella však tento víkend pro závod v Malajsii neplánuje přivézt žádné novinky. Alonso velké naděje vkládá až v další závody v Číně a v Bahrajnu, pak by mělo přijít na řadu testování v Mugellu, kde se snad podaří vůz pořádně vylepšit.
"Auto bude v Malajsii samozřejmě téměř stejné, protože se jede hned další týden, budeme se však snažit něco zlepšit v nastavení tak, aby bylo pro okruh správně zoptimalizované. Pak pro Čínu, Bahrajn a další přivezeme novinky. Snad se to zlepší," dodává Alonso.
Většina týmu Ferrari dnes odletěla do Kuala Lumpuru, Stefano Domenicali s Patem Fryem však zamířili do Maranella, aby popohnali vývoj správným směrem.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce