Ferrari věří, že výkonnost předvedená v Austrálii pro ně bude vybídkou k co nejrychlejšímu řešení svých problémů.
Po katastrofální kvalifikaci, kdy ani jeden z pilotů Scuderie nepostoupil do poslední části, trochu výsledný dojem ve Velké ceně Austrálie napravil alespoň Fernando Alonso, který projel cílem na pátém místě a vybojoval deset bodů.
Šéf týmu Stefano Domenicali přesto vyzývá svůj tým, aby pracoval ještě usilovněji na snížení ztráty na vedoucí týmy, která přesahuje jednu sekundu na kolo.
"Vzhledem k výkonnosti je páté místo důležité. Pro situaci v šampionátu, kterou letos očekávám, je klíčové, abychom přes naše početné problémy získávali tyto body.
Řekl bych, že se jedná o pokrok, ale nesmíme skrývat fakt, že s výkonností vozu nejsme spokojeni. Od svých inženýrů opravdu požaduji, aby se co nejvíce snažili o nápravu věcí, které jsou z jejich pohledu nyní mnohem jasnější," burcuje Domenicali.
Fernando Alonso po katastrofální sobotě napravil dojem pátým místem v cíli závodu(foto: Scuderia Ferrari)
Tým nyní podle něj přesně zná příčiny slabších oblastí vozu F2012, což znamená, že budou schopni brzy dosáhnout pokroku: "Pochopili jsme problém s autem. Po získaném poznání musíme pozorovat nápravu, a to v co nejkratším termínu."
Ferrari nepotřebuje dramatickou úpravu šasi, dle svého šéfa bude stačit, když se bude ve vývoji soustředit na normální novinky: "Co se týče šasi, žádná změna se nechystá. V oblasti vývoje ano.
"Musíme vylepšit spoustu věcí, protože jak ukázala kvalifikace, máme fundamentální problémy. Jedním z nich je rychlost, a tím dalším trakce. Jsou to dvě základní věci, na jejichž nápravě musíme velmi tvrdě pracovat."
Španělský pilot s problematickým vozem F2012 (foto: Scuderia Ferrari)
Stáj z Maranella však tento víkend pro závod v Malajsii neplánuje přivézt žádné novinky. Alonso velké naděje vkládá až v další závody v Číně a v Bahrajnu, pak by mělo přijít na řadu testování v Mugellu, kde se snad podaří vůz pořádně vylepšit.
"Auto bude v Malajsii samozřejmě téměř stejné, protože se jede hned další týden, budeme se však snažit něco zlepšit v nastavení tak, aby bylo pro okruh správně zoptimalizované. Pak pro Čínu, Bahrajn a další přivezeme novinky. Snad se to zlepší," dodává Alonso.
Většina týmu Ferrari dnes odletěla do Kuala Lumpuru, Stefano Domenicali s Patem Fryem však zamířili do Maranella, aby popohnali vývoj správným směrem.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.