Stefano Domenicali před prvním závodem neklesá na duchu: podle něj bude Ferrari přes ne příliš přesvědčivé výkony v předsezónních testech bojovat v Austrálii na čele.
"Každý dychtí po tom, až vyjede s novým vozem. Bude to velmi dlouhá sezóna a alespoň podle toho, jak to vypadá, i velmi nevypočitatelná: zdá se, že mnoho týmů bude spolu těsně bojovat, zejména v počátečních fázích," tvrdí Domenicali na oficiálním webu Ferrari.
"My do Austrálie přijíždíme s vědomím, že jsme z různých důvodů nedosáhli našich cílů z hlediska výkonnosti, o čemž jsme již dlouho v minulých dnech hovořili. Chtěl bych však zopakovat to, co jsem uvedl dříve: stále si musíme několik dnů počkat na to, abychom věděli, jak si stojíme ve srovnání s ostatními.
Jsem přesvědčený, že budeme bojovat na čele a budeme tam až do konce. To stejné jsem říkal na konci minulé sezóny: pokud si povedeme dobře v prvním závodě, nebudeme se starat o show sami, stejně jako nesmíme být skleslí, pokud nebudeme hned konkurenceschopní na té nejvyšší úrovni."
Fernando Alonso s novým monopostem Ferrari F2012 vyrazí v Melbourne již v pozítří do prvního tréninku (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme pouze zůstat soustředěni na vývoj vozu. Šampionát končí až v listopadu, na což bychom nikdy neměli zapomínat," burcuje šéf Ferrari.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.