Stefano Domenicali před prvním závodem neklesá na duchu: podle něj bude Ferrari přes ne příliš přesvědčivé výkony v předsezónních testech bojovat v Austrálii na čele.
"Každý dychtí po tom, až vyjede s novým vozem. Bude to velmi dlouhá sezóna a alespoň podle toho, jak to vypadá, i velmi nevypočitatelná: zdá se, že mnoho týmů bude spolu těsně bojovat, zejména v počátečních fázích," tvrdí Domenicali na oficiálním webu Ferrari.
"My do Austrálie přijíždíme s vědomím, že jsme z různých důvodů nedosáhli našich cílů z hlediska výkonnosti, o čemž jsme již dlouho v minulých dnech hovořili. Chtěl bych však zopakovat to, co jsem uvedl dříve: stále si musíme několik dnů počkat na to, abychom věděli, jak si stojíme ve srovnání s ostatními.
Jsem přesvědčený, že budeme bojovat na čele a budeme tam až do konce. To stejné jsem říkal na konci minulé sezóny: pokud si povedeme dobře v prvním závodě, nebudeme se starat o show sami, stejně jako nesmíme být skleslí, pokud nebudeme hned konkurenceschopní na té nejvyšší úrovni."
Fernando Alonso s novým monopostem Ferrari F2012 vyrazí v Melbourne již v pozítří do prvního tréninku (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme pouze zůstat soustředěni na vývoj vozu. Šampionát končí až v listopadu, na což bychom nikdy neměli zapomínat," burcuje šéf Ferrari.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce