Šéf Ferrari Stefano Domenicali zůstává optimistou a věří, že jeho tým se vzchopí a bude přes obtížný start nakonec bojovat o titul.
Technický ředitel Ferrari Pat Fry na konci předsezónního testování uvedl, že pódiová umístění mohou být mimo dosah jeho týmu. Domenicali přiznává, že Ferrari zřejmě začne hůře, ale odmítá myšlenku, že by kvůli tomu mohli sezónu 2012 odepsat.
"Doufejme, že si povedeme jako Itálie v roce 1982 na mistrovství světa ve fotbale: bídné přátelské zápasy, tři remízy v prvních třech utkáních - a pak titul," cituje šéfa Ferrari La Gazzetta dello Sport.
Na dotaz, zda mají u Ferrari strach z toho, jak dopadne první závod v Austrálii, Domenicali odpovídá: "Ne, protože nakonec jsme získali výkonnost. Jen kvůli transparentnosti jsme uvedli, že s úrovní výkonnosti nejsme spokojeni."
Ferrari se v předsezónních testech trápilo s výfuky, které nakonec muselo konzervativněji nasměrovat do středu vozu. Původní řešení, s nímž měli problémy, nebudou mít připraveno dříve než pro květnové testování v Mugellu.
"Proces je dlouhý, protože musíme upravit karosérii. Naši technici musí porozumět tomu, jak to spravit pomocí CFD, pak zanalyzovat teploty, připravit díly a otestovat je. To budeme schopni učinit až během testu v Mugellu v květnu," vysvětluje Domenicali.
Nacvičování zastávky v boxech (foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj ani v Melbourne nebude jasno, jak je skutečně rychlý jejich nový vůz F2012: "Podívejte, nejsem spokojený s autem, protože jsme nedosáhli cíl, který jsme si stanovili, ne proto, že jsme pomalejší než ostatní. Abychom poznali, jak na tom jsme, na to si budeme muset přinejmenším čtyři velké ceny počkat."
Není jeho pozice šéfa týmu v ohrožení? "Má role se liší od trenéra. Nenavrhuji auto, ale vždy cítím, že nesu zodpovědnost," odpověděl Domenicali.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.