Šéf Ferrari Stefano Domenicali zůstává optimistou a věří, že jeho tým se vzchopí a bude přes obtížný start nakonec bojovat o titul.
Technický ředitel Ferrari Pat Fry na konci předsezónního testování uvedl, že pódiová umístění mohou být mimo dosah jeho týmu. Domenicali přiznává, že Ferrari zřejmě začne hůře, ale odmítá myšlenku, že by kvůli tomu mohli sezónu 2012 odepsat.
"Doufejme, že si povedeme jako Itálie v roce 1982 na mistrovství světa ve fotbale: bídné přátelské zápasy, tři remízy v prvních třech utkáních - a pak titul," cituje šéfa Ferrari La Gazzetta dello Sport.
Na dotaz, zda mají u Ferrari strach z toho, jak dopadne první závod v Austrálii, Domenicali odpovídá: "Ne, protože nakonec jsme získali výkonnost. Jen kvůli transparentnosti jsme uvedli, že s úrovní výkonnosti nejsme spokojeni."
Ferrari se v předsezónních testech trápilo s výfuky, které nakonec muselo konzervativněji nasměrovat do středu vozu. Původní řešení, s nímž měli problémy, nebudou mít připraveno dříve než pro květnové testování v Mugellu.
"Proces je dlouhý, protože musíme upravit karosérii. Naši technici musí porozumět tomu, jak to spravit pomocí CFD, pak zanalyzovat teploty, připravit díly a otestovat je. To budeme schopni učinit až během testu v Mugellu v květnu," vysvětluje Domenicali.
Nacvičování zastávky v boxech (foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj ani v Melbourne nebude jasno, jak je skutečně rychlý jejich nový vůz F2012: "Podívejte, nejsem spokojený s autem, protože jsme nedosáhli cíl, který jsme si stanovili, ne proto, že jsme pomalejší než ostatní. Abychom poznali, jak na tom jsme, na to si budeme muset přinejmenším čtyři velké ceny počkat."
Není jeho pozice šéfa týmu v ohrožení? "Má role se liší od trenéra. Nenavrhuji auto, ale vždy cítím, že nesu zodpovědnost," odpověděl Domenicali.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.