Šéf Ferrari Stefano Domenicali zůstává optimistou a věří, že jeho tým se vzchopí a bude přes obtížný start nakonec bojovat o titul.
Technický ředitel Ferrari Pat Fry na konci předsezónního testování uvedl, že pódiová umístění mohou být mimo dosah jeho týmu. Domenicali přiznává, že Ferrari zřejmě začne hůře, ale odmítá myšlenku, že by kvůli tomu mohli sezónu 2012 odepsat.
"Doufejme, že si povedeme jako Itálie v roce 1982 na mistrovství světa ve fotbale: bídné přátelské zápasy, tři remízy v prvních třech utkáních - a pak titul," cituje šéfa Ferrari La Gazzetta dello Sport.
Na dotaz, zda mají u Ferrari strach z toho, jak dopadne první závod v Austrálii, Domenicali odpovídá: "Ne, protože nakonec jsme získali výkonnost. Jen kvůli transparentnosti jsme uvedli, že s úrovní výkonnosti nejsme spokojeni."
Ferrari se v předsezónních testech trápilo s výfuky, které nakonec muselo konzervativněji nasměrovat do středu vozu. Původní řešení, s nímž měli problémy, nebudou mít připraveno dříve než pro květnové testování v Mugellu.
"Proces je dlouhý, protože musíme upravit karosérii. Naši technici musí porozumět tomu, jak to spravit pomocí CFD, pak zanalyzovat teploty, připravit díly a otestovat je. To budeme schopni učinit až během testu v Mugellu v květnu," vysvětluje Domenicali.
Nacvičování zastávky v boxech (foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj ani v Melbourne nebude jasno, jak je skutečně rychlý jejich nový vůz F2012: "Podívejte, nejsem spokojený s autem, protože jsme nedosáhli cíl, který jsme si stanovili, ne proto, že jsme pomalejší než ostatní. Abychom poznali, jak na tom jsme, na to si budeme muset přinejmenším čtyři velké ceny počkat."
Není jeho pozice šéfa týmu v ohrožení? "Má role se liší od trenéra. Nenavrhuji auto, ale vždy cítím, že nesu zodpovědnost," odpověděl Domenicali.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce