Šéf Ferrari Stefano Domenicali zůstává optimistou a věří, že jeho tým se vzchopí a bude přes obtížný start nakonec bojovat o titul.
Technický ředitel Ferrari Pat Fry na konci předsezónního testování uvedl, že pódiová umístění mohou být mimo dosah jeho týmu. Domenicali přiznává, že Ferrari zřejmě začne hůře, ale odmítá myšlenku, že by kvůli tomu mohli sezónu 2012 odepsat.
"Doufejme, že si povedeme jako Itálie v roce 1982 na mistrovství světa ve fotbale: bídné přátelské zápasy, tři remízy v prvních třech utkáních - a pak titul," cituje šéfa Ferrari La Gazzetta dello Sport.
Na dotaz, zda mají u Ferrari strach z toho, jak dopadne první závod v Austrálii, Domenicali odpovídá: "Ne, protože nakonec jsme získali výkonnost. Jen kvůli transparentnosti jsme uvedli, že s úrovní výkonnosti nejsme spokojeni."
Ferrari se v předsezónních testech trápilo s výfuky, které nakonec muselo konzervativněji nasměrovat do středu vozu. Původní řešení, s nímž měli problémy, nebudou mít připraveno dříve než pro květnové testování v Mugellu.
"Proces je dlouhý, protože musíme upravit karosérii. Naši technici musí porozumět tomu, jak to spravit pomocí CFD, pak zanalyzovat teploty, připravit díly a otestovat je. To budeme schopni učinit až během testu v Mugellu v květnu," vysvětluje Domenicali.
Nacvičování zastávky v boxech (foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj ani v Melbourne nebude jasno, jak je skutečně rychlý jejich nový vůz F2012: "Podívejte, nejsem spokojený s autem, protože jsme nedosáhli cíl, který jsme si stanovili, ne proto, že jsme pomalejší než ostatní. Abychom poznali, jak na tom jsme, na to si budeme muset přinejmenším čtyři velké ceny počkat."
Není jeho pozice šéfa týmu v ohrožení? "Má role se liší od trenéra. Nenavrhuji auto, ale vždy cítím, že nesu zodpovědnost," odpověděl Domenicali.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.