Red Bull popírá, že by s novými výfuky, které představili na závěr předsezónních testů, zacházel příliš daleko proti duchu pravidel.
Rakouský tým nasadil poslední dva dny v Barceloně nové šasi s výfuky, které mají zvýšit energii proudění v zužující se zadní části vozu.
Fakt, že se v zadní části vozu nad podlahou objevil otvor, vedl soupeře k podezření, že se Red Bull znovu snaží proudění horkých plynů z výfuků dostat do difuzoru, čemuž měla pravidla pro letošní rok zabránit.
U některých týmů toto řešení vzbudilo zájem, podle nich by si měl Charlie Whiting na výfuku Red Bullu posvítit. Šéf týmu Christian Horner v nich však nevidí problém: "Jsme rádi, že vyhovujeme pravidlům.
"Nakonec to je na komisařích a FIA, kteří mají větší znalosti a rozhled. Týmy se dostanou maximálně k fotografiím, FIA se může podívat na realitu zblízka," uvádí pro Autosport s klidem Angličana.
Znepokojeno je i Ferrari, podle něhož týmy zřejmě budou muset ve světle řešení Red Bullu znovu požádat FIA o určité vysvětlení toho, co je a co není možné dělat. "Jde o to, co to znamená opětovné využívání výfukových plynů - a to je otázka pro Charlieho," komentoval již dříve technickou směrnici zaslanou týmům technický ředitel Pat Fry.
Řešení Red Bullu RB8: 1 - nový výfuk, 2 - otvor pod bočnicemi(foto: Red Bull Racing)
Whiting v ní dal jasně najevo, že jakékoliv opětovné využívání či přesměrování výfukových plynů hlavně z aerodynamických důvodů nebude povoleno.
Ferrari před posledním testem v Barceloně opustilo podobný koncept výfuků, který koncem minulého týdne představil Red Bull: "Myslím, že směr, kudy se vydat, je jasný. Zkusili jsme to a moc se nám to nepovedlo. Problémy, které jsme měli, bychom přinejmenším během prvních čtyř závodů neodstranili, proto jsme se museli stáhnout a změnit kurs."
"Podle mě se rozhodně jedná o způsob, jak dostat ze současných pravidel co nejvíce přítlaku - samozřejmě závisí na Charlieho výkladu, takže dále zkoumáme tuto oblast, stejně jako celá boxová ulička, tím jsem si jistý," dodal Fry.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.