Red Bull popírá, že by s novými výfuky, které představili na závěr předsezónních testů, zacházel příliš daleko proti duchu pravidel.
Rakouský tým nasadil poslední dva dny v Barceloně nové šasi s výfuky, které mají zvýšit energii proudění v zužující se zadní části vozu.
Fakt, že se v zadní části vozu nad podlahou objevil otvor, vedl soupeře k podezření, že se Red Bull znovu snaží proudění horkých plynů z výfuků dostat do difuzoru, čemuž měla pravidla pro letošní rok zabránit.
U některých týmů toto řešení vzbudilo zájem, podle nich by si měl Charlie Whiting na výfuku Red Bullu posvítit. Šéf týmu Christian Horner v nich však nevidí problém: "Jsme rádi, že vyhovujeme pravidlům.
"Nakonec to je na komisařích a FIA, kteří mají větší znalosti a rozhled. Týmy se dostanou maximálně k fotografiím, FIA se může podívat na realitu zblízka," uvádí pro Autosport s klidem Angličana.
Znepokojeno je i Ferrari, podle něhož týmy zřejmě budou muset ve světle řešení Red Bullu znovu požádat FIA o určité vysvětlení toho, co je a co není možné dělat. "Jde o to, co to znamená opětovné využívání výfukových plynů - a to je otázka pro Charlieho," komentoval již dříve technickou směrnici zaslanou týmům technický ředitel Pat Fry.
Řešení Red Bullu RB8: 1 - nový výfuk, 2 - otvor pod bočnicemi(foto: Red Bull Racing)
Whiting v ní dal jasně najevo, že jakékoliv opětovné využívání či přesměrování výfukových plynů hlavně z aerodynamických důvodů nebude povoleno.
Ferrari před posledním testem v Barceloně opustilo podobný koncept výfuků, který koncem minulého týdne představil Red Bull: "Myslím, že směr, kudy se vydat, je jasný. Zkusili jsme to a moc se nám to nepovedlo. Problémy, které jsme měli, bychom přinejmenším během prvních čtyř závodů neodstranili, proto jsme se museli stáhnout a změnit kurs."
"Podle mě se rozhodně jedná o způsob, jak dostat ze současných pravidel co nejvíce přítlaku - samozřejmě závisí na Charlieho výkladu, takže dále zkoumáme tuto oblast, stejně jako celá boxová ulička, tím jsem si jistý," dodal Fry.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.