Red Bull popírá, že by s novými výfuky, které představili na závěr předsezónních testů, zacházel příliš daleko proti duchu pravidel.
Rakouský tým nasadil poslední dva dny v Barceloně nové šasi s výfuky, které mají zvýšit energii proudění v zužující se zadní části vozu.
Fakt, že se v zadní části vozu nad podlahou objevil otvor, vedl soupeře k podezření, že se Red Bull znovu snaží proudění horkých plynů z výfuků dostat do difuzoru, čemuž měla pravidla pro letošní rok zabránit.
U některých týmů toto řešení vzbudilo zájem, podle nich by si měl Charlie Whiting na výfuku Red Bullu posvítit. Šéf týmu Christian Horner v nich však nevidí problém: "Jsme rádi, že vyhovujeme pravidlům.
"Nakonec to je na komisařích a FIA, kteří mají větší znalosti a rozhled. Týmy se dostanou maximálně k fotografiím, FIA se může podívat na realitu zblízka," uvádí pro Autosport s klidem Angličana.
Znepokojeno je i Ferrari, podle něhož týmy zřejmě budou muset ve světle řešení Red Bullu znovu požádat FIA o určité vysvětlení toho, co je a co není možné dělat. "Jde o to, co to znamená opětovné využívání výfukových plynů - a to je otázka pro Charlieho," komentoval již dříve technickou směrnici zaslanou týmům technický ředitel Pat Fry.
Řešení Red Bullu RB8: 1 - nový výfuk, 2 - otvor pod bočnicemi(foto: Red Bull Racing)
Whiting v ní dal jasně najevo, že jakékoliv opětovné využívání či přesměrování výfukových plynů hlavně z aerodynamických důvodů nebude povoleno.
Ferrari před posledním testem v Barceloně opustilo podobný koncept výfuků, který koncem minulého týdne představil Red Bull: "Myslím, že směr, kudy se vydat, je jasný. Zkusili jsme to a moc se nám to nepovedlo. Problémy, které jsme měli, bychom přinejmenším během prvních čtyř závodů neodstranili, proto jsme se museli stáhnout a změnit kurs."
"Podle mě se rozhodně jedná o způsob, jak dostat ze současných pravidel co nejvíce přítlaku - samozřejmě závisí na Charlieho výkladu, takže dále zkoumáme tuto oblast, stejně jako celá boxová ulička, tím jsem si jistý," dodal Fry.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.