Přes potíže, které se u Ferrari vyskytly během předsezónního testování, není podle Fernanda Alonsa radno tento tým odepisovat. Přiznává však, že musí tvrdě pracovat na tom, aby plně porozuměl chování svého nového vozu F2012.
Podle technického ředitele Pata Frye momentálně nemají na to, aby bojovali o pódia (více zde). Alonso sice potvrzuje, že se Ferrari nachází v obtížné situaci, ale předpovědi o obtížné sezóně, kterou již nyní mohou odepsat, nemají žádné opodstatnění.
"Nový monopost má některé vlastnosti, které se obtížně chápou, a možná nejsme ještě tam, kde bychom chtěli být. Zažili jsme ale ve Formuli 1 spoustu sezón a všichni velmi dobře víme, že do Austrálie opravdu nevíme, jak na tom ve srovnání s ostatními jsme," povzbuzuje zaměstnance Scuderie Alonso.
"Hodně se toho napovídá a uvádí mnoho myšlenek, ale nikdo nezná pravdu. Například v neděli Red Bull, který je mnohými považován za favorita, odjel jen několik kol a skončil na konci výsledkové listiny - pokud by se to stalo nám, pekelně bychom to schytali ze všech stran, v tomto případě si toho ale nikdo ve skutečnosti nevšímal."
"Více než kdy jindy do toho musíme dát všechno, abychom se zlepšili: od člověka, který má na starosti zpětné zrcátko, po toho, jenž je zodpovědný za písty. Jsme jednotní a dáváme do toho vše, protože si všichni přejeme to stejné," pokračuje španělský pilot.
Šéf týmu Stefano Domenicali souhlasí, že Ferrari má co dohánět, ale na jejich odepisování je příliš brzy: "Je jasné, že nemůžeme být spokojeni, jak testy probíhaly či s cíli, ale nezapomínejme, že šampionát stále nezačal.
Jsme na počátku a před námi je dlouhá sezóna. Víme, že v určitých oblastech musíme hodně pracovat, co se týče spolehlivosti a výkonnosti, ale očekávám velkou odezvu od vás všech a přeji si, abychom ukázali, kdo jsme," burcuje své lidi Domenicali.
Fernando Alonso při testech v Barceloně (foto: Scuderia Ferrari)
Alonso na závěr připomíná, jak můžou být testy někdy klamné: "Chtěl bych jen připomenout jednu epizodu, která se odehrála před dvěma roky: v posledním testu v Barceloně jsme byli pátí za Red Bullem, McLarenem, Sauberem a Force Indií, ale o dva týdny později jsme získali double v Bahrajnu. To, co se počítá, není první místo v prvním závodě, ale v listopadu, na konci šampionátu."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.