Souboj o vítězství v prvním závodě letošní sezóny bude podle Marka Webbera letos velmi vyrovnaný.
Zatímco mnozí považují za favority McLaren a Red Bull, Mark Webber včera uvedl, že jeho tým navzdory dobrým pokrokům nemá nic jistého.
"Všichni se nemůžeme dočkat, až se dostaneme do Melbourne a uvidíme, jak na tom s veškerou tou naší prací jsme. Myslím si ale, že tým odvádí fenomenální práci z hlediska přípravy a co nejtvrdší práce. Uvidíme, jestli to bude stačit," popisuje Webber.
"Máme další skvělé týmy, které se velmi, velmi usilovně snaží, jako je například McLaren, Mercedes, Ferrari a také Lotus. Zatím jsme spokojeni, ale to se v F1 může velmi rychle změnit, jak dobře víte."
O vítězství v prvním závodě pilot Red Bullu řekl: "Myslím, že to bude opravdu těsné. Mezi sebou si to určitě rozdá několik týmů. Momentálně je těžké vědět, kdo co dělá, protože v množství paliva, v oblasti pneumatik a dalších věcí existují obrovské rozdíly.
Během devadesátiminutového závodu v Albert Parku se nerozhodne o šampionátu, bude to o tom, kdo dokáže vše poskládat dohromady pro první část šampionátu a odvézt si slušný bodový příděl."
Přestože Red Bull se svým novým vozem RB8 dosáhl minulý týden pokroku, podle Webbera má stále prostor pro zlepšení: "Dosahujeme pokroku a je třeba zvážit spoustu věcí po tak nabitém zimním programu, který jsme všichni měli.
Musíte si správně uspořádat priority a co nejlépe na nich pak pracovat, v tom uplatňujeme naše zkušenosti. Jde to dobře v tom, co chceme testovat, ale momentálně den nemá dost hodin na to všechno. Jsem si jistý, že to neplatí jen pro nás."
Mark Webber při včerejším testování v Barceloně (foto: Red Bull Racing)
"Musíme splnit více úkolů. Musíme nasbírat více dat, dát dohromady více klíčových informací - a to je důležité před tím, než začneme závodit, protože během závodního víkendu je samozřejmě těžké nasbírat ta data.
Takže momentálně tím stále procházíme a bude to důležité i v dalších třech dnech. Určitě je třeba splnit ještě některé úkoly - doufáme, že některé budou vzrušující, některé možná méně. A to je způsob, jak testujeme," dodává Webber.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.