Nová sezóna začíná a po více než dvou leté dominanci Red Bullu a Sebastiana Vettela mnozí věří, že se letos dočkáme změny. Podle bývalého šampiona F1 Jacquese Villeneuva k tomu však nedojde.
Villeneuve vysvětluje, proč podle něj zůstane vše při starém. "Minulý rok měli tak velký náskok, Adrian Newey tam je stále a Sebastian je psychologicky silnější než kdykoliv dříve, takže to je nepravděpodobné. Vše jim hraje do karet a vše je připraveno na to, že letos Vettel a Red Bull prožijí další skvělý rok."
Dominanci Red Bull Kanaďan srovnává se slavnou érou Michaela Schumachera: "Je to podobné, jako za dnů Brawna se Schumacherem u Ferrari, akorát mezi jezdci to je otevřenější: Red Bull nebrání Markovi Webberovi ve vítězství, jen rok 2011 měl úděsný. Red Bull má skvělé auto a Vettel jezdí brilantně, tečka. Sebastiana by mohlo zbrzdit pouze to, kdyby podlehl veškeré té slávě."
V historii Formule 1 pouze dva piloti dokázali na dva mistrovské tituly za sebou navázat hned třetím - Juan Manuel Fangio (čtyři tituly v řadě v letech 1954 - 1957) a Michael Schumacher (pět titulů za sebou v roce 2000 - 2004). Letos tuto dvojici může doplnit i Vettel. Villeneuve ale upozorňuje: "Jste v F1 jen kvůli rekordům? Pokud ano, nemyslím si, že byste jezdili stejně... mohli byste ze zřetele ztratit to hlavní."
Ferrari změna k lepšímu nečeká, důvodem jsou dle Villeneuva stále stejní lidé u kormidla(foto: Scuderia Ferrari)
Mistr světa z roku 1997 si dále všímá situace kolem Ferrari: "Lidé říkají, že je letos čeká velký rok - ale Ferrari čeká velký rok pokaždé. V poslední době neměli dobré výsledky, což bylo dáno tím, že jejich vůz nedosahoval standardu Red Bullu, to je ten problém.
Minulý rok pro ně nebyl dobrý, v posledních letech upadají a není důvod, proč by se to mělo změnit. Ve vedení jsou většinou stále ti stejní lidé, ne?" pouští se Villeneuve s kritikou do nejvyšších pater Scuderie.
Z hodnocení na závěr nevynechává ani McLaren: "Myslím si, že si Jenson v prvním roce proti Lewisovi vedl dobře a minulý rok měl navrch. Tento trend bude pokračovat. Podle mě toho Jenson moc změnit nemůže - hodně se to odvíjí od Lewise. Psychologické hledisko je v F1 obrovské, ale pokud se Lewis dostane zpět, bude soupeřit s těmi nejlepšími."
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.