Nová sezóna začíná a po více než dvou leté dominanci Red Bullu a Sebastiana Vettela mnozí věří, že se letos dočkáme změny. Podle bývalého šampiona F1 Jacquese Villeneuva k tomu však nedojde.
Villeneuve vysvětluje, proč podle něj zůstane vše při starém. "Minulý rok měli tak velký náskok, Adrian Newey tam je stále a Sebastian je psychologicky silnější než kdykoliv dříve, takže to je nepravděpodobné. Vše jim hraje do karet a vše je připraveno na to, že letos Vettel a Red Bull prožijí další skvělý rok."
Dominanci Red Bull Kanaďan srovnává se slavnou érou Michaela Schumachera: "Je to podobné, jako za dnů Brawna se Schumacherem u Ferrari, akorát mezi jezdci to je otevřenější: Red Bull nebrání Markovi Webberovi ve vítězství, jen rok 2011 měl úděsný. Red Bull má skvělé auto a Vettel jezdí brilantně, tečka. Sebastiana by mohlo zbrzdit pouze to, kdyby podlehl veškeré té slávě."
V historii Formule 1 pouze dva piloti dokázali na dva mistrovské tituly za sebou navázat hned třetím - Juan Manuel Fangio (čtyři tituly v řadě v letech 1954 - 1957) a Michael Schumacher (pět titulů za sebou v roce 2000 - 2004). Letos tuto dvojici může doplnit i Vettel. Villeneuve ale upozorňuje: "Jste v F1 jen kvůli rekordům? Pokud ano, nemyslím si, že byste jezdili stejně... mohli byste ze zřetele ztratit to hlavní."
Ferrari změna k lepšímu nečeká, důvodem jsou dle Villeneuva stále stejní lidé u kormidla(foto: Scuderia Ferrari)
Mistr světa z roku 1997 si dále všímá situace kolem Ferrari: "Lidé říkají, že je letos čeká velký rok - ale Ferrari čeká velký rok pokaždé. V poslední době neměli dobré výsledky, což bylo dáno tím, že jejich vůz nedosahoval standardu Red Bullu, to je ten problém.
Minulý rok pro ně nebyl dobrý, v posledních letech upadají a není důvod, proč by se to mělo změnit. Ve vedení jsou většinou stále ti stejní lidé, ne?" pouští se Villeneuve s kritikou do nejvyšších pater Scuderie.
Z hodnocení na závěr nevynechává ani McLaren: "Myslím si, že si Jenson v prvním roce proti Lewisovi vedl dobře a minulý rok měl navrch. Tento trend bude pokračovat. Podle mě toho Jenson moc změnit nemůže - hodně se to odvíjí od Lewise. Psychologické hledisko je v F1 obrovské, ale pokud se Lewis dostane zpět, bude soupeřit s těmi nejlepšími."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.