Nová sezóna začíná a po více než dvou leté dominanci Red Bullu a Sebastiana Vettela mnozí věří, že se letos dočkáme změny. Podle bývalého šampiona F1 Jacquese Villeneuva k tomu však nedojde.
Villeneuve vysvětluje, proč podle něj zůstane vše při starém. "Minulý rok měli tak velký náskok, Adrian Newey tam je stále a Sebastian je psychologicky silnější než kdykoliv dříve, takže to je nepravděpodobné. Vše jim hraje do karet a vše je připraveno na to, že letos Vettel a Red Bull prožijí další skvělý rok."
Dominanci Red Bull Kanaďan srovnává se slavnou érou Michaela Schumachera: "Je to podobné, jako za dnů Brawna se Schumacherem u Ferrari, akorát mezi jezdci to je otevřenější: Red Bull nebrání Markovi Webberovi ve vítězství, jen rok 2011 měl úděsný. Red Bull má skvělé auto a Vettel jezdí brilantně, tečka. Sebastiana by mohlo zbrzdit pouze to, kdyby podlehl veškeré té slávě."
V historii Formule 1 pouze dva piloti dokázali na dva mistrovské tituly za sebou navázat hned třetím - Juan Manuel Fangio (čtyři tituly v řadě v letech 1954 - 1957) a Michael Schumacher (pět titulů za sebou v roce 2000 - 2004). Letos tuto dvojici může doplnit i Vettel. Villeneuve ale upozorňuje: "Jste v F1 jen kvůli rekordům? Pokud ano, nemyslím si, že byste jezdili stejně... mohli byste ze zřetele ztratit to hlavní."
Ferrari změna k lepšímu nečeká, důvodem jsou dle Villeneuva stále stejní lidé u kormidla(foto: Scuderia Ferrari)
Mistr světa z roku 1997 si dále všímá situace kolem Ferrari: "Lidé říkají, že je letos čeká velký rok - ale Ferrari čeká velký rok pokaždé. V poslední době neměli dobré výsledky, což bylo dáno tím, že jejich vůz nedosahoval standardu Red Bullu, to je ten problém.
Minulý rok pro ně nebyl dobrý, v posledních letech upadají a není důvod, proč by se to mělo změnit. Ve vedení jsou většinou stále ti stejní lidé, ne?" pouští se Villeneuve s kritikou do nejvyšších pater Scuderie.
Z hodnocení na závěr nevynechává ani McLaren: "Myslím si, že si Jenson v prvním roce proti Lewisovi vedl dobře a minulý rok měl navrch. Tento trend bude pokračovat. Podle mě toho Jenson moc změnit nemůže - hodně se to odvíjí od Lewise. Psychologické hledisko je v F1 obrovské, ale pokud se Lewis dostane zpět, bude soupeřit s těmi nejlepšími."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.