Fernando Alonso doufá, že ze začátku sezony nebude dominovat pouze jeden jezdec. Věří ale, že je Ferrari v lepší formě, než si mnoho lidí myslí.
I když je pro mnoho expertů na F1 takřka nemožné dosavadní testy nejak seriózně odhadnout, tak se skoro všichni na jednom shodují: Ferrari se svým F2012 momentálně není v takové formě, aby mohlo bojovat s přímou konkurencí v podobě Red Bullu a McLarenu. Poměr sil se ve Formuli 1 však může velmi rychle změnit, což se ostatně dokázalo v minulosti již několikrát.
V to doufá také Fernando Alonso: "Nové auto stále dále vyvíjíme," řekl jezdec Ferrari v pondělí ráno v rámci PR prezentace týmu v Jaramě. "Možná děláme jen malé krůčky kupředu, ale minimálně jsou konstantní. V Barceloně byla F2012 už lepší než v Jerezu. Tento víkend bude zase lepší a do Melbourne se snad podaří další pokrok."
Ferrari zažívá již druhý rok po sobě obtížný vstup do sezony, protože i vloni mělo v zimě problémy s vozem. Tehdy byly hlavním problémem nesrovnalosti mezi daty získanými v aerodynamickém tunelu a těmi z dráhy. Problémy italské stáje stály místo šéfkonstruktéra, Alda Costu, který našel uplatnění v Mercedesu. Jeho nástupcem u Ferrari je Pat Fry (z McLarenu).
Fernando během předesezonních testů v Barceloně (zdroj: Scuderia Ferrari)
Alonso ale zůstává optimistický: "Ještě je na voze hodně práce, ale nevidím žádný důvod, proč bychom neměli být dobře připraveni na první závod. Je pravdou, že už nám zbývají pouhé 4 testovací dny. Páteční tréninky v Melbourne musíme optimálně využít, abychom pokročili ve vývojové práci. Auto je docela komplexní, ale potřebuje čas. To byl přesně případ prvních 8 dnů na trati."
"Na posouzení, jak si na tom v porovnání s konkurencí stojíme, je moc brzy. Red Bull je velmi silný, ale to není žádné překvapení. Hodně by nám pomohl dobrý start do sezony, který by sejmul z týmu tlak, který na něm je. Pokud bychom ale neměli být konkurenceschopní hned od začátku, pak by se nám hodilo, aby nevyhrál všechny závody zkraje sezony jen jeden jezdec."
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.