Fernando Alonso doufá, že ze začátku sezony nebude dominovat pouze jeden jezdec. Věří ale, že je Ferrari v lepší formě, než si mnoho lidí myslí.
I když je pro mnoho expertů na F1 takřka nemožné dosavadní testy nejak seriózně odhadnout, tak se skoro všichni na jednom shodují: Ferrari se svým F2012 momentálně není v takové formě, aby mohlo bojovat s přímou konkurencí v podobě Red Bullu a McLarenu. Poměr sil se ve Formuli 1 však může velmi rychle změnit, což se ostatně dokázalo v minulosti již několikrát.
V to doufá také Fernando Alonso: "Nové auto stále dále vyvíjíme," řekl jezdec Ferrari v pondělí ráno v rámci PR prezentace týmu v Jaramě. "Možná děláme jen malé krůčky kupředu, ale minimálně jsou konstantní. V Barceloně byla F2012 už lepší než v Jerezu. Tento víkend bude zase lepší a do Melbourne se snad podaří další pokrok."
Ferrari zažívá již druhý rok po sobě obtížný vstup do sezony, protože i vloni mělo v zimě problémy s vozem. Tehdy byly hlavním problémem nesrovnalosti mezi daty získanými v aerodynamickém tunelu a těmi z dráhy. Problémy italské stáje stály místo šéfkonstruktéra, Alda Costu, který našel uplatnění v Mercedesu. Jeho nástupcem u Ferrari je Pat Fry (z McLarenu).
Fernando během předesezonních testů v Barceloně (zdroj: Scuderia Ferrari)
Alonso ale zůstává optimistický: "Ještě je na voze hodně práce, ale nevidím žádný důvod, proč bychom neměli být dobře připraveni na první závod. Je pravdou, že už nám zbývají pouhé 4 testovací dny. Páteční tréninky v Melbourne musíme optimálně využít, abychom pokročili ve vývojové práci. Auto je docela komplexní, ale potřebuje čas. To byl přesně případ prvních 8 dnů na trati."
"Na posouzení, jak si na tom v porovnání s konkurencí stojíme, je moc brzy. Red Bull je velmi silný, ale to není žádné překvapení. Hodně by nám pomohl dobrý start do sezony, který by sejmul z týmu tlak, který na něm je. Pokud bychom ale neměli být konkurenceschopní hned od začátku, pak by se nám hodilo, aby nevyhrál všechny závody zkraje sezony jen jeden jezdec."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.