Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve ostře kritizuje vzhled letošních vozů. Na nové nosy si zkrátka nemůže zvyknout.
"Nedá se svítit, nové auta vypadají hrozně. Když dostala široká přední křídla a úzká zadní, lidé říkali: 'Zvykneme si,' ale já si nikdy nezvykl. Vypadala špatně vyvážená a oku nelahodila," popisuje Villeneuve, jenž v roce 1997 získal titul s Williamsem, pro F1 Racing.
"Nemůžu si zvyknout na ty nosy. Už vzhledem k nákladům zainteresovaných sponzorů by pravidla měla pamatovat na to, že auta musí být alespoň trochu esteticky uspokojivá. Od monopostů F1 se očekává, že budou extrémní... ale teď jsou extrémně škaredé," pokračuje Kanaďan.
Kdy se mu vozy F1 líbily? "Skvěle vypadaly, když byly široké a silné, těsně před tím než jsme přešli na drážkované pneumatiky a užší auta. Vždy se mi líbily vozy s nízkými nosy, protože vypadaly ostřeji."
Nos Mercedesu W03, Ferrari F2012 a Williamsu FW34 (zleva doprava)
"Lidé říkají, že pilotům je jedno, jak vozy F1 vypadají, pokud jsou rychlé, ale já jsem si nikdy neužíval sezení v ošklivém autě. Cítil jsem se špatně. Pokud to má být škaredé, pak ať to má také nějaký důvod," kroutí hlavou Villeneuve.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.