Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve ostře kritizuje vzhled letošních vozů. Na nové nosy si zkrátka nemůže zvyknout.
"Nedá se svítit, nové auta vypadají hrozně. Když dostala široká přední křídla a úzká zadní, lidé říkali: 'Zvykneme si,' ale já si nikdy nezvykl. Vypadala špatně vyvážená a oku nelahodila," popisuje Villeneuve, jenž v roce 1997 získal titul s Williamsem, pro F1 Racing.
"Nemůžu si zvyknout na ty nosy. Už vzhledem k nákladům zainteresovaných sponzorů by pravidla měla pamatovat na to, že auta musí být alespoň trochu esteticky uspokojivá. Od monopostů F1 se očekává, že budou extrémní... ale teď jsou extrémně škaredé," pokračuje Kanaďan.
Kdy se mu vozy F1 líbily? "Skvěle vypadaly, když byly široké a silné, těsně před tím než jsme přešli na drážkované pneumatiky a užší auta. Vždy se mi líbily vozy s nízkými nosy, protože vypadaly ostřeji."
Nos Mercedesu W03, Ferrari F2012 a Williamsu FW34 (zleva doprava)
"Lidé říkají, že pilotům je jedno, jak vozy F1 vypadají, pokud jsou rychlé, ale já jsem si nikdy neužíval sezení v ošklivém autě. Cítil jsem se špatně. Pokud to má být škaredé, pak ať to má také nějaký důvod," kroutí hlavou Villeneuve.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.