Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve ostře kritizuje vzhled letošních vozů. Na nové nosy si zkrátka nemůže zvyknout.
"Nedá se svítit, nové auta vypadají hrozně. Když dostala široká přední křídla a úzká zadní, lidé říkali: 'Zvykneme si,' ale já si nikdy nezvykl. Vypadala špatně vyvážená a oku nelahodila," popisuje Villeneuve, jenž v roce 1997 získal titul s Williamsem, pro F1 Racing.
"Nemůžu si zvyknout na ty nosy. Už vzhledem k nákladům zainteresovaných sponzorů by pravidla měla pamatovat na to, že auta musí být alespoň trochu esteticky uspokojivá. Od monopostů F1 se očekává, že budou extrémní... ale teď jsou extrémně škaredé," pokračuje Kanaďan.
Kdy se mu vozy F1 líbily? "Skvěle vypadaly, když byly široké a silné, těsně před tím než jsme přešli na drážkované pneumatiky a užší auta. Vždy se mi líbily vozy s nízkými nosy, protože vypadaly ostřeji."
Nos Mercedesu W03, Ferrari F2012 a Williamsu FW34 (zleva doprava)
"Lidé říkají, že pilotům je jedno, jak vozy F1 vypadají, pokud jsou rychlé, ale já jsem si nikdy neužíval sezení v ošklivém autě. Cítil jsem se špatně. Pokud to má být škaredé, pak ať to má také nějaký důvod," kroutí hlavou Villeneuve.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.