Mark Webber řekl, že ho problémy se spolehlivostí, které tým postihly ve čtvrtek v Barceloně, nějak nezneklidňují. Selhání převodovky však týmu včera ráno zhatilo pokus o ujetí závodní vzdálenosti.
"Museli jsme trochu pozměnit program, ale Adrian [Newey] to tak v této fázi sezony má rád," řekl Mark Webber poté, co odjel závodní vzdálenost ve čtvrtek odpoledne. "Vzpomínám si, že několik let zpátky jsme neměli spolehlivé auto a vypadali jsme, že získáme jen pár bodů. Pracujeme dále a děláme to nejlepší."
Mark řekl, že ideální by bylo, kdyby se mu podařilo odjet více než 96 kol, které odjel ve čtvrtek. Nicméně stále si myslí, že existují důvody být spokojený s tím, jak věci v týmu jdou. "Mohli jsme udělat více, ale každý je na stejné lodi. Každý den byste chtěli odjet o 20 nebo o 30 kol více. Nakonec ale kluci dělali neuvěřitelně tvrdě a odvedli dobrou práci. Teď se musíme zaměřit na zítřek."
"V Jerezu jsem se v autě cítil pohodlně. Dnes jsme neměli nejhladší den, ale je zde stále hodně pozitivních věcí, na které se musíme dívat. Samozřejmě jsme velmi ambiciózní tým a chceme se stále zlepšovat."
Fotogalerii Marka Webbera ze čtvrtka si můžete prohlédnout pod článkem.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.