Mark Webber řekl, že ho problémy se spolehlivostí, které tým postihly ve čtvrtek v Barceloně, nějak nezneklidňují. Selhání převodovky však týmu včera ráno zhatilo pokus o ujetí závodní vzdálenosti.
"Museli jsme trochu pozměnit program, ale Adrian [Newey] to tak v této fázi sezony má rád," řekl Mark Webber poté, co odjel závodní vzdálenost ve čtvrtek odpoledne. "Vzpomínám si, že několik let zpátky jsme neměli spolehlivé auto a vypadali jsme, že získáme jen pár bodů. Pracujeme dále a děláme to nejlepší."
Mark řekl, že ideální by bylo, kdyby se mu podařilo odjet více než 96 kol, které odjel ve čtvrtek. Nicméně stále si myslí, že existují důvody být spokojený s tím, jak věci v týmu jdou. "Mohli jsme udělat více, ale každý je na stejné lodi. Každý den byste chtěli odjet o 20 nebo o 30 kol více. Nakonec ale kluci dělali neuvěřitelně tvrdě a odvedli dobrou práci. Teď se musíme zaměřit na zítřek."
"V Jerezu jsem se v autě cítil pohodlně. Dnes jsme neměli nejhladší den, ale je zde stále hodně pozitivních věcí, na které se musíme dívat. Samozřejmě jsme velmi ambiciózní tým a chceme se stále zlepšovat."
Fotogalerii Marka Webbera ze čtvrtka si můžete prohlédnout pod článkem.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.