Podle Fernanda Alonsa je stále příliš brzy nahodnocení rychlosti Ferrari. Ani včera však v Barceloně požadovaných 100 kol neujel a nadšením nehýřil.
Španěl zajel včera čtvrtý nejrychlejší čas a vklínil se tak mezi třetího Sebastiana Vettela a pátého Hamiltona, kteří včera zvládli i simulaci závodu. Nevěří, že by Ferrari bylo nejrychlejší, zároveň si je však jistý, že nejsou ani nejpomalejší.
Nové Ferrari F2012 ujelo 400 km a tým na něm odzkoušel několik nových dílů pokrytých zeleným flow-visem, který odhalil proudění vzduchu po povrchu kapotáže a přes křídla. Mechanici provedli také spoustu změn a vyhodnocovali několik odlišných možností v nastavení. Testovaly se také pneumatiky: Alonso se svezl na všech čtyřech směsích, těžko se tedy odhaduje skutečná forma Scuderie.
"Zkoušeli jsme různý komponenty na výfucích i v dalších oblastech. Na dráze i v Maranellu všichni tvrdě pracují na analýzách dat, abychom zlepšili výkonnost, což je časově náročné. Momentálně nejsme tam, kde bychom chtěli být, či tam, kde bychom chtěli být v Austrálii, zůstávám však optimistou," popisuje Alonso na oficiálním webu Ferrari.
"Stále nám zůstává šest dní testů, uvidíme,jak to půjde. Těžko taky říct, co dělají ostatní: Red Bull je určitě velmi silný, což je normální vzhledem k tomu, jak si vedli v uplynulých třech letech. Nemůžete ale říct, že například McLaren nebo Mercedes, kteří se zdají být o něco pozdadu, nejsou sami o sobě silní, možná jsou na tom lépe než Red Bull."
Kde podle něj nové Ferrari zaostává? "Určitě musíme udělat pokrok na poli aerodynamiky, obzvlášť na výjezdu ze zatáček. Všichni piloti chtějí mít více přilnavosti a přítlaku, ale výkonnost ostatních se nedá zvenčí posoudit.
Pamatuji první test minulý rok, kdy jsme v poslední den ujeli vzdálenost závodu a v Austrálii jsme za Red Bullem zaostávali o 1,5 sekundy. Takže vzdálenost závodu je vždy vítanou, ale já dávám přednost výkonnému vozu a zlepšení spolehlivosti, než mít silné, ale pomalé auto," říká španělský pilot.
Fernando Alonso na super-měkkých pneumatikách v Barceloně (foto: Pirelli)
Na dotaz Autosportu, zda si myslí, že v Austrálii bude moci zvítězit, odpověděl: "Uvidíme. Na to je stále ještě brzy. Momentálně nevíme, jak na tom přesně jsme. Myslím si, že asi nejsme nejrychlejší, ale určitě ani nejpomalejší, takže si musíme počkat a uvidí se, zejména v posledním testu.
S vyššími teplotami v Austrálii uvidíme, jak bude vůz fungovat a dle času z Q3 v Melbourne poznáme, jak na tom jsme," dodává pilot Ferrari.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.