Podle Sergia Péreze se s novým vozem C31 objevují problémy, přesto ale věří, že má potenciál na to být dostatečně konkurenceschopný.
Včerejší dopolední program mladého Mexičana byl přerušen v obavách o strukturální problémy s jeho šasi ve vyšších rychlostech. Po rozhovoru s inženýry v továrně ve Švýcarsku Sauber našel mechanické řešení, a tak mohl odpoledne Pérez znovu testovat.
Poté jej však potrápil další problém se zadním zkrutným stabilizátorem, jehož oprava byla kvůli nutnosti vytáhnout celou převodovku časově náročná.
"Nedokončili jsme zdaleka celý svůj program. Očekávali jsme, že ujedeme mnohem více kol, ale měli jsme nějaké problémy a museli jsme na chvíli zastavit. Takže to ani zdaleka nebyl ideální den, dostali jsme však dobré informace, abychom dnes mohli snadno usnout. Je to dobré a snad budeme moci zítra získat mnohem více údajů než dnes," uvedl včera zklamaně Pérez.
Věří, že vůz C31 má potenciál, tým se však kvůli problémům trápí s jeho nalezením: "Zdaleka nedosahujeme toho nejlepšího, co můžeme, ale proto se musíme soustředit na maximalizaci našeho potenciálu a co nejlepší využití auta. Momentálně toho nejsme schopni, protože nás sužuje příliš mnoho problémů a nastavení také není ideální. Věřím však, že se můžeme zlepšit."
Sergio Pérez s zatím problematickým vozem C31 (foto: Sauber Motorsport AG)
Tým s novým vozem zažívá více potíží než minulý rok s C30: "Momentálně bych řekl, že ano. Myslím si, že zatím máme více problému, jejichž řešení trvá déle. Ale problémy mají všichni a nemyslím si, že by kdokoliv byl schopný dokončit svůj program. Dobré je, že k tomu dochází zde [při testech]. Musíme nalézt řešení."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.