Red Bull se podle šéfa společnosti Renault Sport F1 - Jeana Francoise Caubeta - chytře vypořádal s omezením výfuků pro letošní sezónu.
Renault dodává motory čtyřem týmům F1: Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu. Těsněji však spolupracoval s rakouskou stájí úřadujících mistrů světa.
"Formule 1 je o kreativitě, a i když se pravidla změnila, spolupracovali jsme s Red Bullem a nalezli jsme řešení toho, jak kompenzovat ztrátu přítlaku," cituje Caubeta německý Auto Bild.
Minulý rok týmy získávaly dodatečný přítlak díky foukání horkých výfukových plynů do oblasti difuzorů, i když jezdec neměl sešlápnutý plynový pedál.
"Není to stejné jako dříve, jedná se o chytrý vývoj, který může způsobit rozdíl," upozorňuje Caubet.
Již po prvním týdnu testů v Jerezu se některým pozorovatelům zdálo, že Red Bull RB8 Adriana Neweyho držel v zatáčkách jako na kolejích, což se majitel týmu Dietrich Mateschitz pokusil vtipně vysvětlit slovy: "To proto, že jsme si všichni kdysi hrávali s modely vláčků."
Red Bull RB8 při testech v Jerezu, výfuky ústí těsně před horním ramenem zavěšení(foto: Red Bull Racing)
Konstruktér RB8 Newey k tomu dodává: "Výfuky jsou jednou z oblastí, kde stále máme schovány některé nápady v našich rukávech."
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.