Red Bull se podle šéfa společnosti Renault Sport F1 - Jeana Francoise Caubeta - chytře vypořádal s omezením výfuků pro letošní sezónu.
Renault dodává motory čtyřem týmům F1: Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu. Těsněji však spolupracoval s rakouskou stájí úřadujících mistrů světa.
"Formule 1 je o kreativitě, a i když se pravidla změnila, spolupracovali jsme s Red Bullem a nalezli jsme řešení toho, jak kompenzovat ztrátu přítlaku," cituje Caubeta německý Auto Bild.
Minulý rok týmy získávaly dodatečný přítlak díky foukání horkých výfukových plynů do oblasti difuzorů, i když jezdec neměl sešlápnutý plynový pedál.
"Není to stejné jako dříve, jedná se o chytrý vývoj, který může způsobit rozdíl," upozorňuje Caubet.
Již po prvním týdnu testů v Jerezu se některým pozorovatelům zdálo, že Red Bull RB8 Adriana Neweyho držel v zatáčkách jako na kolejích, což se majitel týmu Dietrich Mateschitz pokusil vtipně vysvětlit slovy: "To proto, že jsme si všichni kdysi hrávali s modely vláčků."
Red Bull RB8 při testech v Jerezu, výfuky ústí těsně před horním ramenem zavěšení(foto: Red Bull Racing)
Konstruktér RB8 Newey k tomu dodává: "Výfuky jsou jednou z oblastí, kde stále máme schovány některé nápady v našich rukávech."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.