Jean-Eric Vergne je nadšen výkony nového vozu Toro Rosso STR7, s nímž testoval minulý týden v Jerezu. Podle něj budou patřit k nejlepším týmům ze středu pole.
Společně se svým kolegou Danielem Ricciardem ujeli minulý týden v Jerezu během čtyř dní téměř 1400 km (souhrnné výsledky zde), přičemž zaznamenali jen několik mechanických problémů. Vergne je rychlostí nového vozu STR7 povzbuzen a věří, že v Barceloně svou rychlost potvrdí.
"Myslím, že v Jerezu se ukázalo, že máme dobrý základ. Zatím to vypadá, že jsme jedním z nejsilnějších týmů středu pole," věří si mladý Francouz.
"Vypadáme docela dobře. Jako tým jsme prožili zdařilé čtyři dny, což bylo výsledkem dobré zimy. Neměli jsme žádné větší problémy a ujeli jsme spoustu kilometrů, takže si odnášíme mnoho pozitiv a nikoliv mnoho negativ.
Barcelona může být samozřejmě odlišná - v Jerezu bylo poměrně chladno a povrch je docela drsný, navíc je to trať, kde nikdy nezávodíme. Barcelona bude v mnoha směrech lepším testem, ale doufám, že s autem, které nyní máme, tam prožijeme další úspěšný týden."
Jean-Eric Vergne v Jerezu s vozem STR7 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Sebevědomí mu nechybělo ani v odpovědi na otázku, zda by Toro Rosso nemohlo doplácen na jeho a Ricciardovu nezkušenost, protože v F1 jsou oba nováčky: "Nemyslím si, že by tam byl takový rozdíl mezi týmy se zkušenými piloty a námi.
Domnívám se, že když budu pracovat tak, jak bych měl - což u nováčka znamená velmi tvrdě - pak by to neměl být problém. Není to jen o tom mít teď dobré auto, vždy je opravdu důležité během sezóny nasazovat dobrá vylepšení a já věřím, že to dokážeme."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.