Jean-Eric Vergne je nadšen výkony nového vozu Toro Rosso STR7, s nímž testoval minulý týden v Jerezu. Podle něj budou patřit k nejlepším týmům ze středu pole.
Společně se svým kolegou Danielem Ricciardem ujeli minulý týden v Jerezu během čtyř dní téměř 1400 km (souhrnné výsledky zde), přičemž zaznamenali jen několik mechanických problémů. Vergne je rychlostí nového vozu STR7 povzbuzen a věří, že v Barceloně svou rychlost potvrdí.
"Myslím, že v Jerezu se ukázalo, že máme dobrý základ. Zatím to vypadá, že jsme jedním z nejsilnějších týmů středu pole," věří si mladý Francouz.
"Vypadáme docela dobře. Jako tým jsme prožili zdařilé čtyři dny, což bylo výsledkem dobré zimy. Neměli jsme žádné větší problémy a ujeli jsme spoustu kilometrů, takže si odnášíme mnoho pozitiv a nikoliv mnoho negativ.
Barcelona může být samozřejmě odlišná - v Jerezu bylo poměrně chladno a povrch je docela drsný, navíc je to trať, kde nikdy nezávodíme. Barcelona bude v mnoha směrech lepším testem, ale doufám, že s autem, které nyní máme, tam prožijeme další úspěšný týden."
Jean-Eric Vergne v Jerezu s vozem STR7 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Sebevědomí mu nechybělo ani v odpovědi na otázku, zda by Toro Rosso nemohlo doplácen na jeho a Ricciardovu nezkušenost, protože v F1 jsou oba nováčky: "Nemyslím si, že by tam byl takový rozdíl mezi týmy se zkušenými piloty a námi.
Domnívám se, že když budu pracovat tak, jak bych měl - což u nováčka znamená velmi tvrdě - pak by to neměl být problém. Není to jen o tom mít teď dobré auto, vždy je opravdu důležité během sezóny nasazovat dobrá vylepšení a já věřím, že to dokážeme."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.