Sezóna ještě nezačala a Mark Webber se již musí opět potýkat s otázkami směřujícími k jeho budoucnosti v Red Bullu a možném odchodu. Ten však neplánuje ani po skončení sezóny 2012.
"Víte, vůbec o tom nepřemýšlím. Už jsem toho prožil dost a mimo trať víte, že nic netrvá věčně. Před čtyřmi lety jsem měl být nahrazen Kimim Räikkönenem," uvádí Webber pro Sunday Age.
Přiznal, že minulý rok nefungovalo vše podle plánu: "Ano, myslím, že jsem prožil náročný start ročníku, těžko to pak můžete uprostřed sezóny rozbalit a dotáhnout to na konci do úspěšného konce. Ale opět se jedná o ty staré lekce fungování na této úrovni: víte, že nemáte jinou možnost, musíte naskočit zpátky na koně a vyrovnat se s tím."
Během přestávky si však stihl dobře odpočinout a je odhodlaný znovu uspět: "Byla to první opravdu příjemná zima, kdy jsme se to vše dali dohromady a vrátili se občerstvení. Cítíte se osvěžení, to je to nejdůležitější.
Každý sportovec či žena po 10- či 12leté kariéře při veškerém tom cestování, které absolvujeme, protože se jedná o mezinárodní sport, zažije nepochybně okamžiky, kdy je zkoušena úroveň vaší energie."
Mark s novým monopostem Red Bullu - RB8 (foto: Red Bull Racing)
O nových pilotech u Toro Rosso - o Jean-Ericovi Vergnem a Danielovi Ricciardovi - se hovoří jako o jeho potenciálních nástupcích u Red Bullu. Na dotaz, zda Ricciardo začíná éru většího počtu Australanů v F1, Webber odpověděl:
"Pokud Australané budou vyhrávat a Daniel bude mít dobrou kariéru - o čemž nepochybuji, pak si myslím, že to podnítí více lidí k tomu, aby to zkusili. Ale v mnoha směrech to stále nebude jednodušší, stále budete muset velmi tvrdě pracovat."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.