Fernando Alonso slibuje, že k příštímu předsezónnímu testu do Barcelony dorazí v mnohem lepší formě, než bylo Ferrari v Jerezu.
Ačkoliv Španěl zajel v pátek nejrychlejší kolo, technický ředitel Pat Fry předtím přiznal, že se svým pokrokem nejsou spokojeni. Podle Alonsa je třeba vylepšit spolehlivost a věří, že to se týmu do příštího testování v Barceloně podaří.
"Stále si myslím, že na cestě do Austrálie toho musíme ještě hodně ujít vzhledem k tomu, kolik dní a testů můžeme využít. Během uplynulých čtyř dnů jsme udělali celkem velký pokrok. Možná ne tolik ve výkonnosti či v časech, protože nevím, jaké časy se zajížděly v prvních dvou dnech a jaké byly podmínky na trati ve srovnání s těmi pozdějšími, ale všechny testy, které jsme provedli, a veškeré to porozumění vozu pro nás bylo pozitivní," říká Alonso pro Autosport.
"Do Barcelony dorazíme mnohem lépe připraveni, než tomu bylo nyní v Jerezu. To se také Pat snažil říct včera: do Jerezu jsme přijeli s přemýšlením o jedné věci týkající se vozu, což možná úplně nevyšlo. Pracovali jsme však na tom a našli jsme v něm výkonnost. Nalezli jsme spokojenost a úroveň důvěry při jízdě s tímto vozem ve třetím či čtvrtém dnu. Takže první den v Barceloně bude mnohem lepším výchozím bodem."
Dále Alonso, který velkou část včerejšího testování prostá v garáži, zdůrazňuje potřebu vyšší spolehlivosti: "Podle mě se jedná stále o velmi rané období a stále je před námi spousta práce. Momentálně potřebujeme hodně porozumět autu. Možná chápeme jen 20 % toho, co potřebujeme. A v příštích dnech se budeme snažit dozvědět zbytek.
Stále zbývá spousta práce na nastavení, protože zde jsme se věnovali zejména aerodynamice, konstantní rychlosti a také některým dalším testům, ale díky lepšímu nastavení toho získáme mnohem více.
Žel zbývají už pouze další dva testy, protože letos jich máme o jeden méně. V Barceloně proto budeme muset maximálně využít náš čas na trati, což je možná jedinou negativní věcí dnešního dne - to, že jsme během osmi dostupných hodin na trati ujeli jen 39 kol. V Barceloně tedy musíme ujet více než 100 kol, protože všechny ty informace získané z každého kola budou užitečné."
Fernando Alonso během testu v Jerezu (foto: Scuderia Ferrari)
Na závěr Alonso vyzdvihl lepší práci nového monopostu F2012 s pneumatikami a rychlejší zahřívání: "Z toho, co jsem viděl, je silnou stránkou vozu zahřívání pneumatik. Zdá se, že v úvodních kolech z nich dokážeme dostat maximum, což je něco, co jsme minulý rok nedokázali. Co se týče věcí, jež musíme vylepšit, k těm patří aerodynamika a spolehlivost, protože jsme v posledních dvou dnech ujeli málo kol."
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.