Fernando Alonso slibuje, že k příštímu předsezónnímu testu do Barcelony dorazí v mnohem lepší formě, než bylo Ferrari v Jerezu.
Ačkoliv Španěl zajel v pátek nejrychlejší kolo, technický ředitel Pat Fry předtím přiznal, že se svým pokrokem nejsou spokojeni. Podle Alonsa je třeba vylepšit spolehlivost a věří, že to se týmu do příštího testování v Barceloně podaří.
"Stále si myslím, že na cestě do Austrálie toho musíme ještě hodně ujít vzhledem k tomu, kolik dní a testů můžeme využít. Během uplynulých čtyř dnů jsme udělali celkem velký pokrok. Možná ne tolik ve výkonnosti či v časech, protože nevím, jaké časy se zajížděly v prvních dvou dnech a jaké byly podmínky na trati ve srovnání s těmi pozdějšími, ale všechny testy, které jsme provedli, a veškeré to porozumění vozu pro nás bylo pozitivní," říká Alonso pro Autosport.
"Do Barcelony dorazíme mnohem lépe připraveni, než tomu bylo nyní v Jerezu. To se také Pat snažil říct včera: do Jerezu jsme přijeli s přemýšlením o jedné věci týkající se vozu, což možná úplně nevyšlo. Pracovali jsme však na tom a našli jsme v něm výkonnost. Nalezli jsme spokojenost a úroveň důvěry při jízdě s tímto vozem ve třetím či čtvrtém dnu. Takže první den v Barceloně bude mnohem lepším výchozím bodem."
Dále Alonso, který velkou část včerejšího testování prostá v garáži, zdůrazňuje potřebu vyšší spolehlivosti: "Podle mě se jedná stále o velmi rané období a stále je před námi spousta práce. Momentálně potřebujeme hodně porozumět autu. Možná chápeme jen 20 % toho, co potřebujeme. A v příštích dnech se budeme snažit dozvědět zbytek.
Stále zbývá spousta práce na nastavení, protože zde jsme se věnovali zejména aerodynamice, konstantní rychlosti a také některým dalším testům, ale díky lepšímu nastavení toho získáme mnohem více.
Žel zbývají už pouze další dva testy, protože letos jich máme o jeden méně. V Barceloně proto budeme muset maximálně využít náš čas na trati, což je možná jedinou negativní věcí dnešního dne - to, že jsme během osmi dostupných hodin na trati ujeli jen 39 kol. V Barceloně tedy musíme ujet více než 100 kol, protože všechny ty informace získané z každého kola budou užitečné."
Fernando Alonso během testu v Jerezu (foto: Scuderia Ferrari)
Na závěr Alonso vyzdvihl lepší práci nového monopostu F2012 s pneumatikami a rychlejší zahřívání: "Z toho, co jsem viděl, je silnou stránkou vozu zahřívání pneumatik. Zdá se, že v úvodních kolech z nich dokážeme dostat maximum, což je něco, co jsme minulý rok nedokázali. Co se týče věcí, jež musíme vylepšit, k těm patří aerodynamika a spolehlivost, protože jsme v posledních dvou dnech ujeli málo kol."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.