Fernando Alonso se zastává rozhodnutí Ferrari vydat se v návrhu nového monopostu F2012 radikálním směrem. Podle něj se navíc stále jedná o krásnou formuli. Dle Felipeho Massy si na nos budeme muset chvíli zvykat, věří ale, že nové auto bude rychlé.
Nové Ferrari představené v pátek v Maranellu se vyznačuje dramatickým hranatým přechodem mezi přední částí a zbytkem nosu, zavěšením typu pull-rod vpředu, velkými aerodynamickými modifikacemi a také změnami uvnitř monopostu (více o něm zde).
Alonso je vzhledem nového vozu od počátku nadšený: "První pocit z nového auta byl od samotného počátku velmi dobrý. Líbí se mi ten tvar, kreativní tvar tohoto nového vozu. Myslím si, že když vás na první pohled překvapí, je to vždy pozitivní. Mně se to auto líbí. Doufejme, že bude rychlé."
"Líbí se mi na něm inovativní nápady. Myslím si, že všechna Ferrari jsou krásná auta. Nevzpomínám si, že by některé bylo škaredé nebo by se vám některé z nich nelíbilo. Rudá barva a vášeň každého vozu, který Ferrari dělá, ji činí vždy krásnými," popisuje v oficiálním videu Scuderie španělský pilot.
Felipe Massa (vlevo) s Fernandem Alonsem a s novým vozem F2012(foto: Scuderia Ferrari)
Jeho týmový kolega Felipe Massa nový monopost hodnotí slovy: "Je to velmi agresivní auto. Odlišné. Jsem velmi nadšený tím, že budeme mít jiné auto; auto, s nímž se budeme ubírat jinou cestou v oblasti vývoje."
"Stále si musíme zvyknout na tento nos, který je kvůli novým pravidlům velmi divný. Krom něj je vůz velmi agresivní a moc hezký. Doufám, že se prokáže být velmi konkurenceschopný od začátku až do konce," dodává Brazilec.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.