Fernando Alonso se zastává rozhodnutí Ferrari vydat se v návrhu nového monopostu F2012 radikálním směrem. Podle něj se navíc stále jedná o krásnou formuli. Dle Felipeho Massy si na nos budeme muset chvíli zvykat, věří ale, že nové auto bude rychlé.
Nové Ferrari představené v pátek v Maranellu se vyznačuje dramatickým hranatým přechodem mezi přední částí a zbytkem nosu, zavěšením typu pull-rod vpředu, velkými aerodynamickými modifikacemi a také změnami uvnitř monopostu (více o něm zde).
Alonso je vzhledem nového vozu od počátku nadšený: "První pocit z nového auta byl od samotného počátku velmi dobrý. Líbí se mi ten tvar, kreativní tvar tohoto nového vozu. Myslím si, že když vás na první pohled překvapí, je to vždy pozitivní. Mně se to auto líbí. Doufejme, že bude rychlé."
"Líbí se mi na něm inovativní nápady. Myslím si, že všechna Ferrari jsou krásná auta. Nevzpomínám si, že by některé bylo škaredé nebo by se vám některé z nich nelíbilo. Rudá barva a vášeň každého vozu, který Ferrari dělá, ji činí vždy krásnými," popisuje v oficiálním videu Scuderie španělský pilot.
Felipe Massa (vlevo) s Fernandem Alonsem a s novým vozem F2012(foto: Scuderia Ferrari)
Jeho týmový kolega Felipe Massa nový monopost hodnotí slovy: "Je to velmi agresivní auto. Odlišné. Jsem velmi nadšený tím, že budeme mít jiné auto; auto, s nímž se budeme ubírat jinou cestou v oblasti vývoje."
"Stále si musíme zvyknout na tento nos, který je kvůli novým pravidlům velmi divný. Krom něj je vůz velmi agresivní a moc hezký. Doufám, že se prokáže být velmi konkurenceschopný od začátku až do konce," dodává Brazilec.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.